AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
13.765

Prisras på Gran Coupe

Sida 2 av 2
Galet snygg är den iaf! En svart med M-Paket och gärna 650i. Mumma!
hur säljer merca cls i jämförelse? det borde ju vara närmaste konkurrent .. tycker överlag att man sällan ser en f12/f13 ute i trafiken
Fl
157
Floppa
635CSi '89 - Zinnoberrot
Merca CLS måste vara den överlägset bäst säljande modellen i segmentet? ...detta baserar jag enbart på att jag tycker mig se mycket fler sådana i trafiken än vad jag ser nya 6-serien eller Q7:or.

Värdetappet är väl för övrigt i linje med vad dessa två andra modeller mäktar med. Mer eller mindre åtminstone.
CLS har väl funnits i nästan 10 år så det är väl inte så konstigt om man ser fler sådana. Men dom är nog skapligt inarbetade med så det är säkert CLS som är bästsäljande.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
CLS äger helt klart det segmentet, Panamera håller värdet klart bäst. Gran Coupé har ett allt för högt utgångspris. Den startar på 800 000. Panamera Diesel på 750 000, Mercedes CLS på 589 000, eller 651 000 på volymmodellen (350). Audi A7 börjar på 586 000 för 3-liters dieseln med Quattro och 800 000 för S7:an.

Så några volymer kommer den väl aldrig sälja, men mer oroväckande är väl värdeutvecklingen och hur pass svårsålda de verkar vara i nästa led.

Inte helt fel kärra Länk men man kan ju undra hur snabbt även denna mer eller mindre halveras i värde?

Otroligt läcker är den iaf!

För övrigt kan man väl konstatera att BMW var lite väl sena den här gången med denna modell om man betänker alla åren som MB var själva med sin CLS och sen även A7-an kom för några år sedan. Marknaden är inte så stor för dessa bilar.

Låg bakom en CLS Shooting Break idag och man kan ju undra om det kommer även en Gran Coupé Touring? :-)

/Anders
Nu finns det iaf en mindre GC till salu. Jag köpte den vita på Novation idag. Vi får väl se om jag ångrar mig en dag ;)

/Anders
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Grattis Anders - vilken fantastisk (h)julklapp!!! :D

----
BMW CS/SC #6212
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
@Anders
Jag köpte en keramik stekpanna till mig själv i Julklapp;-)
Grattis gubben!
Tack Lars och Marin, du har iaf säkert lägre värdeminskning på din stekpanna :-). Har länge suktat efter en GC och denna hade en väldigt bra spec även om den saknar M-sport och soltak men annars har den nog nästintill allt annat inkl B&O som skall bli spännande att höra. I värsta fall kan man ju även eftermontera M-sport kittet om man skulle "lida". Värre blir det med soltaket men här är det ju numera sällan någon sol :(. God Jul på er!

/Anders
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Anders: Jag var också och högg på den hos Björn.. Men jag ville ha ner den en bit. :-/
Ni
1.573
NiKeMaN
Volvo V90cc D4 AWD Polestar 2020
BMW 118d 2008
Är vanliga 6-coupe lika "svårsåld" som en GC?
Är igång och letar fet bil till sommaren och en begagnad 6'a står överst på önskelistan!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.