AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
4.470

Varför går det bara att fylla halva tanken

Sida 2 av 2
Visa användare
864
Impnaz
BMW M135i -13
BMW M5 E39 -99
BMWCS #7520
Jag har aldrig varit med om detta fenomen, vare sig jag använd bankkort eller kreditkort (båda Swedbank), bemannad eller automatstation.
Tankar oftast på Okq8.
co
828
corzair
Volvo V70 - 12
Jag har varit med om fenomenet både på Statoil och jet, det med vanligt kontokort och rena automatstationer helt utan bemanning..
Dock länge sedan jag tankade med vanligt betalkort och har inte råkat ut för det då.
Karl-Hilding
Det är Tankastationerna som har denna spärr.
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Har haft detta problem på flera stationer när jag tankat med Visa-kort utan kredit (direktkopplat till konto).
Nu har jag ett OKQ8-VISA med kredit och då har spärren försvunnit, inte bara på OKQ8 utan även Jet t.ex.
Jag använder OKQ8 kort genom avtalet de har med Företagarna och jag får snarare i mera diesel än vad jag trodde tanken rymmer :) senaste tankningen låg en bra bit över 1000 lappen, vill minnas att det blev 1100-1200 nånting (X5).

/Anders
ma
51
martin325d
X3 3.0sd -08
Det är olika för olika stationer, även olika för olika okq8-stationer. Vissa har spärren, andra inte. Verkar ha regional koppling också. Idiotiskt tycker jag att det är i all fall.

08
953
08976
535dX Touring -16
750i -06
Jeep Grand Cherokee -14
Tankade dunkar inför bankörning på Gotland ring i somras, då stannade pumpen på 1500 spänn. Tankade på Statoil.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.