|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej Var o tittade på denna Länk idag på bilhallen örebro. Vågar man köpa bil därifrån? bilen verkade ok o gick jätte fint i motor o låda. man blir ju lite skeptiskt ändå!! | |
|
Har också sett annonsen på den bilen har tänkt att jag skulle åka och provköra den bilen, värkar handlaren oseriös?? |
|
| En nästan 6år gammal import som bara gått 8700mil och som just tagits in. Jag skulle vara ruskigt skeptisk. | |
|
Har iof en 525 -04 som har gått 13000mil dock svensksåld alla bor ju inte i bilen |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Man köper ALDRIG en importerad bil som framförallt är intagen för att tjäna pengar på utan att kontrollera miltalet mot BMWs databas. Nånstans ska pengarna tjänas vad kostar motsvarande bil i EU. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Kan inte säga så mycket mer än att de var trevliga på firman. Miltal hit o dit skiter jag i nu. köpte en sv såld audi a4 -09 gått 5000 mil fullservad på audi, sämsta bil jag haft o ägt. har inte haft annat än fel på denna bil, varav nu ledsnat på den o byter in skiten. Hade tidigare en italien importerad 530d köpt i örebro oxå på firma, den bästa bil jag haft. tiden får väl utvisa ifall jag blir lurad på denna bil eller ej. Har iaf 24 mån garanti på denna ifall det skulle hända nått, känns lite tryggare då! | |
| Så du köpte bilen? Skulle aldrig köpa den utan att kolla historiken med BMW.. Nyimport med låga mil direkt till salu luktar lång väg illa. Betyder inte att den är skruvad, men kolla för fasen upp den innan affär. Det rör sig ju om en kvarts mille ändå. | |
|
Att köpa en bil med många mil är inte nödvändigtvis fel men att betala för en lågmilare och få en högmilare. Det är fel. ------- //Lövet |
|
|
Darwinism... :-( Man tar sig för pannan! Är det nu så att den verkligen är skruvad så gynnar man ju kriminella...! :-( |
|
|
Italienimport utan värmesitsar och med sportstolar i stället för komfort är bara det något som gjort att jag hade hoppat ett köp. När den dessutom är importerad för att säljas gör det bara ytterligare en spik i kistan. Kolla upp den via BMW ISPA om du trots allt vill ha den. |
|
|
Klart att man ska kolla upp historiken. Men det tycker jag att man ska göra vare sig den är importerad el inte, folk manipulerar ju även med svensksålda. |
|
| Stämmer att även svensksålda bilar fifflas men det är ju enormt mycket lättare att kolla historiken via bilprovningen och svenska verkstäder än att ringa en firma i Italien eller Tyskland där ingen förstår engelska. | |
|
Har inte köpt bilen ännu, ska kolla med bmw imorgon o se om de är behjälpliga med att kolla den åt mig! Fanns nått utdrag i bilen om nycklar och miltal med datum från den var ny, men vet ej om det var bmw som skrivit ut detta. Fick ett gott helhets intryck av bilen då varken säten ratt eller pedaler var så slitna. Bilen ser använd ut vilket den bör göra med dess ålder. Får inte bmw fram nått speciellt om den så blir det affär! Alla firmor som tar hem import bilar tar väl hem för satt sälja dem eller? Verkar tydligen inte vara nån som hört nått om denna firma eller? |
|
Ro 553 Alpina b7-86
Mini Cooper -19 Saab 9000 Talladega-90 Camaro -77 Saab 9000 Mellberg Ford Mondeo -14 |
Min förra e61 hade gått 27000 mil om jag minns rätt, inredningen var i princip som ny. Glöm att du kan se på inredningen om bilen gått 8´eller 20´mil. |
| Min 525d som gått 17000 mil såg ut så här, såg i princip oanvänd ut: Länk | |
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Sist jag kikade på en Importbil i Örebro hos en auktoriserade märkeshandlare MRF ansluten var för ett par månader sedan. Mätarställningen var 13600 mil och INGENstans kunde jag se att den redan 2009 hade rullat 27800 mil enligt BMWs databasutdraget anlände Så att se med ögat det går inte om bilen passerat sminkavdelningen. Jag har 4 A4 pärmar fulla med skruvade BMW importer sedan 10 år tillbaka. På mobil.de hittade jag 1 X5 3.0D 2008-2009 i tyskland den kostade 40.000 Euro 7.700 mil. I Italien begärs det för en X5 D 2008 8700 mil 22700 Euro 12000 mil 21700Euro för de billigaste 39000 Euro för en av de dyrare 8000 milaren.Så prispannet är rätt stort och begär man 249 för en Italienimport i Sverige så bör den nog inte kostat mycket över 20-22000 Euro i Italien för att de ska vara nån vettig förtjänst när den står klar här. automobile.it ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Hallå Har nu ringt o talat med BMW. Det de kunde se var att den gått 3400 -10 och sista servicen i Italien 2011-11 hade den gått 6800 mil! Så är den skruvad kan det ju inte vara så mycket isf tycker jag! Ska in till försäljaren idag o snacka med han igen. Vad tycker ni, är det rimligt med miltalen? Har idag gått ca 8800 mil! PS tack för all övrig input jag fått av er :) |
|
|
Just skinnklädsel utan sätesvärmare är en stor NO-NO för frusna mig. Jag har sätesgrillen på om det är under 10 plusgrader ute :) Skinn blir jäkligt kallt. Hade det på förra E46´an och jag hade nog frusit fast utan en bra sätesvärmare där. Sen har väl inte en Italiensk bil "cold climate version" med extra isolering runt viktigaste rören i motorn? Hur påverkas det om det är en diesel? |
|
Stolsvärme kan man eftermontera med originalknappar. Låter väl vettigt om BMW säger det är OK. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Angående sätesvärme så klarar jag mig utan den. Vår förra BMW hade isolerade rör fastän den var Italien imp. Men ska givetvis kolla detta på denna bil med. Fanns tydligen en åtgärd med som BMW skulle göra på den sa de! | |
|
Förresten,, införde inte Italien några sjuka skatter på bilar med stora motorer / mycket HK förra året. Typ löjligt stor skatt på bilar med över 250 hk motorer? Då går det säkert pressa priserna rätt rejält för att ta ut bilar med hög prestanda ur Italien. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.