|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
318 iS M3 |
Hur kommer det sig tror ni! Jag som har betalat jätte mycket för min "bara" 318 Kolla får ni se. Länk bild på min bil Länk |
|
Nu fattar jag inte riktigt men endå???:?:?: Du vet ju inet men den kan ju ha gått si sådär 40 tusen mil.... eller hur. |
|
318 iS M3 |
Om du tittar i nästan alla annonser med 3-serien mellan 91-94 så har nästan alla gåt runt 14000 mil (+- 2000 mil) Hur kommer det sig. bild på min bil Länk |
318 iS M3 |
Utom de svensksålda så klart. bild på min bil Länk |
|
Jag själv bryr mig inte vad en bil har rullat, titta på skicket istället. Ifall motorn är i ordning, karossen ingen rost, bussningar fräscha så spelar det ingen roll tycker jag. //Alpina// |
|
| Vad är det för konstigt att en bil från 94 gått 16.000mil? 2000mil om året +4 månader på bilfirma plus lite vinterkörning dom 2.5 åren jag ägde bilen. Tycker inte direkt det är särskilt orimligt. Undrar vad teorin om att tyskar kör 2x mer med sina bilar än vi i sverige gör kommer ifrån? | |
318 iS M3 |
Ja men för ett tag sedan när jag skulle köpa bil då la in ett inlägg om vad en 325 mellen 91 och 94 skulle kosta. Jag sa att jag inte ville betala mer än 60 för normal skick på en 325 mellan 91-94 årsmodell. Jag kanske fick nästan hundra ilskna och arga bmw ägare på mig och ingen vill gå med på att en 325 92 eller 93 skulle kosta under 70 tusen kronor. så acey jag fan inte vad du pratar om. |
|
318is: "Om du tittar i nästan alla annonser med 3-serien mellan 91-94 så har nästan alla gåt runt 14000 mil (+- 2000 mil) Hur kommer det sig." Du undrar hur det kommer sig och jag bara ifrågasatte varför det skulle vara konstigt? Vissa bilar är skruvade vissa är körda så mycket vissa mer. Jag förstod bara inte vad som var konstigt. Du har inte sagt någonstans i den här tråden att du bara vill betala 60 för en 325 91-94 så jag vet inte vad du pratar om. Varför köper du inte bilen i annonsen då? Borde ju vara en perfekt bil för dig? |
|
| edit: Du kanske får ursäkta att jag inte kan hålla reda på vad du skrivit i vilka trådar. Kanske ska du fortsätta i originaltråden istället för att göra en ny? | |
318 iS M3 |
Lägg ner nu! Har du inget bättre för dig. |
|
325 -92a. Import 02. 43000:-. Det vill säga att han säkert e villig att gå ner till typ 38-40000:-. Tänk dig då vad han har gett för bilen i tyskland eller vart han nu importerat den. Det LÄR vara nått skumt med den. Finns på icq: 60288954 |
|
| På tal om billiga BMW Länk | |
|
Under förutsättning att man har lite i skaftet och kollar gällande marknadspriser då gäller att: Man får vad man betalar för... En billig bil brukar resultera i dyra reparationer och en dyrare bil brukar bli billigare i drift.... Mvh Asken |
|
|
318: Vill du inte ha en diskussion kanske det är onödigt att posta i ett forum? Man lär sig ganska snabbt att man får vad man betalar för så det finns inget som heter överpris. Tack för mig. |
|
318 iS M3 |
acey: Titta på länken som gabbe har lagt in. Den bilen verkar fan inte skum. eller vad säger du. Hade jag pengar så skulle jag köpa den genast. |
|
318 is M3: Jag måste bara instämma med Asken. Jag har tittat på ett otal 325:or E36. Det går som en röd tråd genom alla är att när man synar dom i sömmarna, dvs ser på mer än lacken och fälgarna så märker man nästan alltid följande: glipor mellan kaross delarna som kan vara upp till en cm på ett ställe och en mm på ett annat ställe. Bilen har ganska ofta fullstämplad servicebok från fel år, ibland fel modell, Motoroljan är kolsvart, kollar man under bilen så är det alltid olje lekage från motor/växel låda. Vid provkörning så döljer ljudet från det över dimensionerade sport systemet, oljud från ljudlager, bussningar osv. Kollar man sen upp antalet ägare är dom sällan mindre än 2 siffriga. Tyvärr är det så att anledningen till att bilen är billig, är att ägaren har oftast provisoriskt lagat den för att snabbt få ut pengar för den. |
|
|
Verkar inte skum? Nej, helt rätt. Annonsen säger ju nada! En 325:a från -92 som kostar 43000:- är formodligen en i synbart använt skick och gått över 20' mil. Utrustningsnivån är förmodligen inte heller nåt att skryta över. Bilen kan vara helt schysst, men som alltid får man vad man betalar för. Sålde min 325:a för 3 månader sen, ej AC, 20500 mil med några små skönhetsfel, gick MYCKET bra. Pris: 42'. Skum bil, nej men använd. Den såldes på 3 dagar så visst var det ett bra pris... 318 iS M3, Du tycker inte att verkar liite vågat att köpa objektet ifråga med den informationen du fått, eller? Länk Mvh Anders S. |
|
|
Man får oftast vad man betalar för förutom ibland när man blir lurad eller gör riktiga kap. Men handen på hjärtat hur ofta gör man riktiga kap? Det är ganska sällan men ibland har man tur. Angående serviceböcker som är från fel år. Min bil hade en servicebok som var utgiven -92 men bilen var en -94. Uppkollad osv så jag tror inte att serviceboken måste vara från exakt år även om jag blev misstänksam när jag såg min. Wendtan: Trodde alltid det fanns lite oljelekage från mellan motor/vlåda på bmw :) Nej det är bara till att chansa och åka och titta. Det kostar som sagt inte mer än bensinpengarna! |
|
|
acey: Det viktiga avseende servicebok och år är ju att boken inte är nyare än bilen, DÅ är det läge att dra öronen åt sig.. www.malte-racing.com |
|
| MalteK: Hehe jo. Det hade varit bra konstigt men tyckte det verkade skumt att den var äldre först som man kanske blir när något inte står 100% rätt till. Det som gjorde det mer skumt var att på första sidan eller vilken sida det är står inte motornummer ifyllt dock står id nummret med och det var tydligen det viktiga så det visade sig vara ok tillslut. Det känns bättre när alla stämplarna gick att kolla från BMW nurnberg i tyskland. | |
|
Acey: man skulle nog kunna tro det, men inte på min :) När ja säger oljelekage menar ja inte en liten tendens till fuktig undersida på växellåda eller sumpen på motorn, utan synbart lekage som man måste göra något åt ganska fort. De värsta jag sett i service bok var en kopierad service bok iof från rätt år där man kopierat stämplarna med, suspekt minst sagt, Givetvis hade man kopierat den andra bilens chassi nr med. smart så de knakar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.