|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej igen! Jag är ju till vardags helt ANTI styling för jag gillar orginal på mina bilar men en sak som stört mig på mina M5or och även den här är GRILLEN. Allt annat i listväg på min bil är ju svart ja utom framskärmsgaller då förstås men men så jag köpte en sats helsvarta grill njurar och men då jag monterade bort dom gamla som förövrigt krävde en hel del pill med handskar för att inte repa fronten, Väl borta så ser jag ju att bmw m5ans orginal mittbitt med kromrivborna passar klockrent i grillsargarna på dom jag köpte så jag tog isär dom helsvarta grillarna och monterade i orginal mittbiten i dom så istället för helt svarta grillar så fick jag nu allt svart utom ribborna som bara har det yttre i krom. Mitt dilemma nu innan jag klämmer dit dom är VILKEN UPPSÄTTNING ÄR SNYGGAST??? Antingen: Helt svarta ribbor och sargar Helt svarta sargar med kromribbor vad tycker ni? | |
| Helsvart ;) | |
|
Tack för svar! Hade sån beslutsångest så jag beställde ett par svarta till så jag kunde bygga om med svart och kromribbor :) För nu satte jag dit dom helsvarta och attans vilken skillnad det blev! Bara den enkla saken gjorde bilen mycket trevligare |
|
| färgen på njurarna skall lira med fälgarna - dvs jag tycker ofta att njurarna är för "blanka". lite antrazit-ton på dem är bra med "grå-aluminium". en tanke bara | |
|
Funderar på samma sak. Har ju en alpinvit M med shadowline, fabrikstonade fönsterrutor och dessutom svarta Breyton med polerad fälgkant i 21". Kan verkligen inte bestämma mig angående frontnjurarna och gälarna på sidoskärmarna. Dessa är ju chromade som standard. Byter jag frontnjurar måste jag även lyckas hitta och byta sidogälarna. Byter jag så är kravet att det är högglanssvarta ersättningsdelar, dvs. inte mattsvarta eller annat. Vad tycker panelen? Behålla det som det är (det är rätt OK då chromen går ihop med fälgarnas chromepolerade fälgkant?) men annars som jag har på min F20 är det bara tvåfärgat: Alpinvitt och högglanssvarta detaljer (undantag bakspoiler som är gråsvart (matt)). I en perfekt värld hade jag beställt Vorsteiners oerhört läckra produkter i äkta kolfiber som matchar taket som redan är kolfibertak original. Och sedan hitta njurar i äkta kolfiber också men nu snackar vi kanske 20-30k för dessa fjuttgrejer hahaha (se denna länk Länk "BMW, probably the best car maker in the world.." |
|
|
Oj, länken blev ej klickbar: Länk "BMW, probably the best car maker in the world.." |
|
|
Stilren: Jag bytte till dom hel svarta och det blev riktigt bra men eftersom jag inte kunde bestämma mig så beställde jag en uppsättning hel svarta grillar till så jag kan stjäla dom svarta sargarna på dom och montera i kromribborna så jag har om jag skulle tröttna! ang svarta sidogälar så beställde jag det med och dom fick jag hem idag och riktigt bra kvalitet, men såg att det även där går att pilla bort bara krom ribborna dom 2st men som synd var så var dom svarta ribbornas fästklipps inte utsatta på samma ställen som orginal kromribborna :( "Tänkte slippa montera ut hela klabbet ur skärmen" men icke så jag kör med kromribborna ett tag till. Jag håller med dig ang högglans svarta och det violl jag ha så jag skall leta upp det el om man kanske kan klarlacka dom här svarta!? Vet ej! Hursom så passade det mycket bättre ihop med bilen med svarta grillar, Anledningen till att jag inte kunde bestämma mig om jag ville ha dom andra jag med svart sarg och kromribborna i var för att svart sarg går ihop med det andra på bilen och krom ribborna går ihop med det silvriga på strålkastarnas överdel... Köpte faktiskt 2st NYA orginal M5 grillar på BMW i solna idag så jag har 2st NYA då jag någongång skall sälja pärlan :) |
|
thekinglives |
m5tomten: fin fin bil du köpt. JAG hade kört original...krom då med andra ord. Beakta att jag är gubbe och älskar ljusa skinnklädslar samt trä;) |
| @thekinglives: Man behöver inte vara gubbe för att tycka som du, jag gillar samma men jag är bara 29, en ung gubbe då kanske ;) | |
| är det vorsteiner m6:an du har så är det en grymt snygg bil du har skaffat dig. Dock tycker jag absolut du ska ha mattsvart grill och njurar. | |
|
Jag köpte nya orginal grillar på bmw i veckan som var så man har ett par snor fina då man skall sälja även om mina 5tusen mila grillar var fina så är nytt NYTT ;) Kör svart nu och det ser bra ut och passar riktigt bra ihop med dom svarta rutlisterna och resten av den svarta optiken.. börjar gilla bilen mer och mera men tycker fortfarande att växellådan är helt onödigt komplicerad och skulle mer än gärna haft en 6vxl manuell men men allt hänger på att jag inte fattat vittsen med SMG i bmw m5 Men smaksak som sagt. Annars är jag grymt nöjd och nu står den för vintern och ang vinterförvaring så brukar man inte ta ur batteriet el iaf koppla ur det? Men man ska ju inte göra det på dom här så är det bara och låsa bilen och lämna den till april? |
|
| Du har ingen bild på svart runt om och kromet i mitten, låter ju rätt snyggt. | |
|
Jo jag kan ordna det man jag måste bara få dom andra 2 helsvarta jag beställde eftersom jag klämde dit dom helsvarta nu så dom andra 2 borde komma nu i veckan och då skall jag meka över dom svarta ramarna på kromribborna så kan jag fota! jag tror jag kommer att sätta dit som med det! Fast jag funderar på att lämna in dom svarta grillramarna på klarlackning för att få se hur det blir och då passar det ju ÄNU bättre mot högglans shadowline listerna! El är det någon som vet om det finns svarta grill njurar i blanksvart? |
|
| Tomten, vilken färg var din bil nu igen? Till shadowline "måste" man ha klarlackade njurar om man byter ;-) | |
|
stilren: Jag har SILVERSTONE 2 Hahaha... Hmmm nu "måste" jag ju lacka el hitta andra ju f...n :) Alltså den här bilen är ju sjukt beroende framkallande att köra! Går inte att sluta... Men man får tanka därefter med Hahahaha |
|
|
Haha, det är det enda positiva med att inte använda bilen under vintern. Slippa tanka på Shell varje dag. Jag hade gärna velat testa sådana njurar som det är på nuvarande M5/M6 med dubbla ribbor i högglanssvart. Det finns inte till E6X men kanske hade varit nice vem vet. Vanligtvis gillar jag inte att blanda men jag tycker att det är en modern update på fronten. Nej det är svårt att hitta svara gälar till M6, det är inte samma som till M5 som är större och bredare. Det finns bara mattsvarta lister på EBAY med mattsvart M6-emblem så då fallerar hela mitt koncept med att allt är antingen vitt eller höglanssvart. Till och med interiört är klädseln ljus (Silverstone II nästintill vit) med svart omgivning och pianolister (högglanssvarta). Hmm |
|
|
Stilren: Nu har jag gjort såhär och det blev GALET snyggt och delvis orginal, Tog orginal mitt bitarna med ribborna i krom och Ebay svarta grillar som jag plockade av sargarna på som jag sedan lät en billack kille lacka med 3lager klarlack och sedan en polering och nu är dom svarta högglans med orginal ribbor i krom Blev ruskigt snyggt eftersom sargarna ser exakt ut som högglans shadowline rutlisterna nu! Plus att jag märkte att orginal kromribborna är lite tjockare än Ebay svarta ribborna |
|
| Bilder! | |
|
Nån som vet om det finns att köpa blanksvart grill till E60, ej matt färg ? //Roffa |
|
| Svarar på min egen fråga, det finns! | |
| Roffa: vart hittade du dom??? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.