|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Från denna säljare kommer ni aldrig få någon som helst info om bilen. Han anser att man skall åka och titta på bilen samt regg numret har man inget att göra med!!!!!????? Försöker man fråga för mycket då får man till svars att " Kompis do , du ska tjöpa Fiat istället " Ni förstår säkert vad jag menar! Säljaren är totalt blåst i huvudet |
|
|
BMW545 nu får jag väl en massa människor på mig .jag har köpt bilar av mångkultererade människor och det har bara varit problem. obs jag är ingen bilhandlare så skit i den M5an bättre att betala lite mer nu det har du tillbaka i sista änden janne |
|
|
Till Janne! Jag struntar i om personen kommer från planeten Mars men jag retar mig på hans attityd hur han vill sälja sin bil. |
|
| Jag brukar inte heller köpa eller sälja till folk som inte kan kommunicera ordentligt har gjort det förr men nu orkar jag helt enkelt inte det är bara besvärligt. | |
| BMW 545 det blir nog jättebra janne | |
| jag tänkte köpa en ford mustang -06a med all utrusning extra var luftintag på huven och på sidorutorna gälar och spoiler bak skaffade fram pengarna han sa att bilen var lika som en ny. kom ner till lund en bit ifrån gbg och vad märker jag med en gång bägge hjulhusen bak har bucklor inte stora men dom syntes kofångare fram har hur många sprickor som helst och jag frågade säljaren va fan han menade med en ny bil vet inte säljer den för min kusin och det var achmed det blev ju ingen affär.så är det han lurade mig och köra 40 mil fan vad arg ja va och på huven var det en stor repa en skånsk acmed lurade mig till lund sa till han innan är den så fin som du säger jaja sa han janne | |
| jag har jobbat som bilplåtslagare och vet var man kollar om nån undrar bilen hade ju varit med om en krock bakifrån fan ta achmed stå och ljuga en rakt i ansiktet janne | |
|
Det är bara att inse. Mångkultur även innebär annan affärskultur. Lura dig jag inte mig problem. Du lura mig, jag veta var din brevlåda bor. Inte konstigt att vi har en ökande segregation i samhället. Vårt öppna rättssamhälle som byggts på tillit och ärlighet, är ett paradis för någon som kommer från ett samhälle där affärer är krig. I svensk affärskultur ska alla vara överens o vara vinnare. Men i de allra flesta andra länder så finns det bara en vinnare i affärer men flera som tar en delseger eller förlorar. Det är därför vi svenskar inte kan göra affärer utomlands utan att ge efter för korruption och lagbrott. Vårt samhälle är kulturellt blåögt. Det är troligen därför företag som anställer utländsk arbetskraft når större framgång. För de får ju spelare som kan bortaplanen. Frågan är bara om vi svenskar ska sänka oss till den nivån, eller om vi ska ställa krav på våra nya samhällsmedlemmar att höja sig till vår nivå? /F1 |
|
| Det sistnämnda är en fruktansvärt bra fråga. Som jag saknar svar på....eller - ställer vi inte det kravet redan förresten? Med liten effekt. | |
|
Sverige ställer väl inte krav på någonting förutom att har man arbetat så ska man betala skatt gör man inte det så driver de in det för resten av ens liv vilket är bra. Men i övrigt är sverige så mesigt, speciellt med folk som begår brott. Där är finland bättre, de är inte så rädda där att agera de utvisade tex 5 somalier som hade begått brott och de vart ett jäkla liv men dom skickades hem. Slänger man ut 5 personer som inte sköter sig så öppnar det upp för 5 nya som kanske gör det och bidrar till samhället. Och tyvärr är det så att man får aldrig ens diskutera frågan i sverige de enda som ens tar upp saken är SD och därför vinner de fler väljare och det kommer ske även i år. Sen att de inte har något partiprogram i övrigt är ju en annan femma. |
|
|
Janne: Till att börja med kan gå om de antal lektioner du missade i svenskan gällande skrift. Man börjar med stor bokstav i en ny mening och namn har alltid stor bokstav! När du ändå är där så passa på att lära dig styckeindelning och lämna ditt skryt om plåtslageri åt sidan och lägg ner krutet på att lära dig skriva. |
|
|
Själv har jag lärt mig att i en bilaffär (eller andra affärer) ska man vara lika noga oavsett vem man köper av, anvandrare, Svensk eller Marsian, samtliga kan vara lika duktiga på att försköna skicket på en bilen de säljer! |
|
|
Korrekt insikt Abbe. Tyvärr leder det svenska samhällets avsaknande på krav och tillsyn, till att alla vi andra över tid måste sänka vår hederlighet för att överleva. Och när den enda risk av represalier som finns är att du lurar fel person och denne är medlem av nått mindre empatiskt gäng som älskar att knacka dörr med basebollträ. M.a.o risken att farbror blå hälsar på dig i dagens Sverige för att du lurat någon är näst intill 0! Och om han gör så saknas det tydliga lagar att åtala efter så ärendet läggs ner direkt. Så tills det politiska ettablisemanget vaknar upp ur avregleings koman, får man behandla alla sina medmänniskor som skojare annars blir man lurad brallorna av sig :P /F1 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.