AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
6.951

Akta er för denna skojare

Sida 1 av 2
Ringde upp personen i fråga som äger bilen och ville få lite information.
Otrevligaste person jag har pratat med på ett tag , spydig med sina svar , vill absolut inte ge någon som helst info om bilen. Vill ej heller ge ut registrerings nummer.
Säljaren tycker att man skall köpa Fiat eller Skoda om man ställer frågor om hans bil!!!!!!

Han kommer nog aldrig sälja bilen med denna attitud.

AKTA ER!!!!

Länk

16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Bilen diskuteras i en annan tråd. Bilen är mätarfuskad så han kanske tycker det är en aning pinsamt.

-------
//Lövet
Kan du länka tråden??

Tack

Länk
fe
1.671
ferlin
Audi Q8 e-tron
Meckar i en 530xi E61 och en 320d -07 (EPA)
Att kalla nån skojare och varna för hans annons för att han är otrevlig under ett telefonsamtal är ju lite onödigt. Särskilt genomtänkt om man vill sälja en bil är det ju inte men man behöver inte vara en "skojare" för det.

Jag utgår då från att du inte visste att bilen är mätarfuskad när du skrev ditt inlägg.
Svar till Ferlin

Prova ring honom själv och försök få info om bilen, frågar du något som helst om bilen så kommer han att skicka dig åt skogen.

Man kan ju inte kalla personen något annat än skojare.

fe
1.671
ferlin
Audi Q8 e-tron
Meckar i en 530xi E61 och en 320d -07 (EPA)
Jag förstår vad du menar och som sagt är det ju som sagt väldigt korkat att vara otrevlig när man försöker sälja en bil, hänger väl möjligen ihop med att han vet att bilen är skruvad.

Min poäng är att jag tycker man ska vara försiktig med att på ett stort BMW-forum gå ut och varna för en säljare/annons för att personen är otrevlig. Killen kan ha haft en dålig dag, frugan kan ha stuckit, han kanske tyckte DU var dryg eller vad som helst. Bilen i fråga behöver ju inte vara skrot för det, att det nu råkade vara en bil man ska akta sig för är en annan femma.
Det är bedragaren som kallar sig Williams.

Finns en tråd om honom.
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Bilens regnr är CEL575, och ägs av en person i Norrköping, så bilen existerar nog iaf....dock har den körförbud då man glömt eller struntat i o besiktiga den, kan ju va bra att veta om man ska åka med Avdic alias Williams vid provkörningen
Na
784
Naikon
BMW 530iA E39
Man känner sig ju sugen att ringa polisen... inte för att det skulle hända något men ändå
Varför ska man ringa polisen, för att bilen är obesiktad?
ri
1.027
richo
Tesla P85+ -14
318-88 350i(S62b50) Busbil
För att han glömt att besikta den...
Du tycker inte det är lite skallskadat att ringa polisen för en obesiktad bil?
Det finns inget olagligt med att äga en obesiktigad bil, däremot är det olagligt att framföra den i trafik då obesiktigade bilar har i regel körförbud (finns några undantag, bla så får man 3v "respit" om man ställer på en bil som ställts av innan den hunnit in i besiktningsperioden, o så får man givetvis kör till/från närmsta besiktning/verkstad, i regel)
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
För den här bilen lär besiktningen vara det minsta problemet. Faktumet att mätarställningen inte har något med verkligheten att göra känns värre.

-------
//Lövet
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Vem har upptäckt att mätarställningen är felaktig? För det finns väl ingen info gällande det här på Autopower eller?
ja
176
janne dubbel
530d -08 735 ial -01 ford 32a roadster
anta att han har rent mjöl i påsen och själv blivit lurad av skruvad mätare. han kanske blir förbannat trött på alla frågor om bilen på telefon. åk dit om ni vill köpa bilen och ta frågorna på plats så får man själv en uppfattning om både bil och säljare känns det inte bra är det bara och åka därifrån mvh janne
Man åker ju inte och tittar på en bil som man inte kan slå på innan i bilregistret.
ja
176
janne dubbel
delorian där har du en poäng. jag håller med om det varför dölja regnr. har sett många annonser på både mc och bilar som inte kostar mycket men dom döljer regnr. men jag vill gärna kolla så mycket man kan innan köp. i efterhand om man vill häva köpet så säger säljaren det var ju tråkigt för dig pengarna har jag spenderat. vad gör dom flesta då jaha men inte alla gör det dom får pengarna väldigt snabbt tillbaka janne
mr
36
mr_m3
BMW alpina B5s -08
Att åka 50 mil enkel resa är ju inget man vill göra i onödan, man tar ju gärna så mycket info om bilen som möjligt, och då gärna reg nr så man kan kolla upp den, kan vara lite knepigt en fredag kväll.
Ge ett bud man tycker är skäligt anser jag inte vara något som helst fel i.

Men alla är vi olika, jag vill iaf veta lite om bilen jag ev ska köpa för att vara på den säkra sidan.

Jag är inte intresserad av denna bil, men tror du kanske förstår vad jag menar!

Trevlig kväll
ja
176
janne dubbel
mr m3 klockrent skrivit av dig. man slipper ta den jobbiga sidan av affären om man kollar det man kan innan. om alla tänkte så vart det inga problem. men många ser en billig bil och vill göra ett fynd och blir blåsta. trevlig kväll på dig själv janne
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.