|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Kan ju vara en trött M5 E34 som det jämfördes med... MEN, det är stor skillnad på en M88/3 och en S38b35. För att en S38b35 ska hålla jämna steg med en frisk M5e34 så krävs antingen en dålig chaufför i E34 och/eller en uppskrämd E24, allt annat är utopi. /Johan |
|
| Snabb snabbare snabbast!!! | |
|
Patrik: intressant om Förenade bils! Såldes det inte exemplar i Schweiz? Tolfan76: Hur läser du ut det? M635 CSI-89 0-100km/h på 6,9sek, M5 3,6 0-100km/h på 6,3sek. I verkligheten kan det skilja mellan olika exemplar. När jag jämför den M5 E28 tyska AMS körde i nr 6/85 med den M635 CSI samma tidning körde i nr 16/84 och den M5 3,6 de körde i nr 3/91 är E28an snabbast upp till 140km/h, därefter börjar den sakta tappa. E24 ligger före E34 upp till 80km/h och lika till 100km/h. Obs både E28 och E24 har M88motor. Hur långt efter en katrenad är, behövs det nog en amerikansk tidning för att få reda på. 0-100km/h 6,5sek för E34 och E24 0-100km/h 6,1sek för E28 0-180km/h 18,6sek för E34 0-180km/h 19sek för E28 0-180km/h 19,5sek E24 Det finns andra M5 3,6 E34 som är snabbare och vad jag minns finns det E24:or som också presterat bättre. Men jag orkar inte leta bland den gigantiska samlingen tidningar. |
|
|
Patrik: Hmm, nu har jag hittat regnumret på Förenade bils i Zinnoberrot CWU960 i Teknikens Värld 19/85 där den provkörs. Den har i motsats till din och denna tysksålda Länk koden S850 extra tankfyllning för export. Det tyder/betyder att den beställts för att exporteras. I provkörningen förstår man hur speciell M635 CSI var i Sverige 1985. Det skulle dröja 10år? Innan det gick att importera en likadan. Om jag var ute efter att importera en M635 CSI E24 från USA, hade jag kontaktat ägarna till någon av de i Europamodell som togs in som nya 1984-85. Då det var en stor importvåg från Europa. Dollarn stod högt och Volvo tjänade multum. Den här ser fantastisk ut Länk Länk Mvh Stephan |
|
|
Stephan: Dundermiss av mej vet inte vad jag kan ha kollat på?! Den du länkar till är verkligen kanonfin!! (Synd på bakskärmen bara) Ska försöka att inte stressköpa denna gång men man vill ju HA och man vill ju ha en M!! =) //Magnus Tolf |
|
|
Magnus: Det är lagkrav i Nordamerika med positionsljus. Så det är svårt att komma i från. Antingen blir det fabriksmonterat på en M6 Länk eller eftermonterat på en Euro M635 CSI Länk i värsta fall får du en med positionsljus även fram Länk och i allra bästa fall har importören monterat ljusen i stötfångarna Länk |
|
| Och i ultimata värsta fallet får du en med ljusen i stötfångarna och en motor som ser ut som i sista bilden :-) | |
|
Oj, den motorn var annorlunda minst sagt, insug i tyska färgerna. Hmmm det blev knappast en förbättring om man får vara snäll. Fälgvalet lämnade också en hel del att önska, dom förstöre ju hela bilen, duger knappt som vinterfälgar. /Johan |
|
|
Följdfråga: vet någon om fästena stötfångarna ser likadana ut på eu vs euro -87? Dom amerikanska stötfångarna är ju sjukt stora på de tidiga modellerna!! //Magnus Tolf |
|
| Tolfan: Kolla i ETKn. | |
|
Har kollat OEM nu men jag är ovan med sidan och hittar inget som svarar på frågan. //Magnus Tolf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.