AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.836

Skall Porsche börja med detta nu också...

Sida 2 av 3
Tigerr
Tssss.. It´s ugly..!

Tigerr
Här finns en bild på Cayenne på Ringen:
Länk

(Det finns andra bilder jag tagit på min semester på Länk )
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
De flesta av Porsche's modeller har tilltalat mig designmässigt, men jag kan tyvärr inte säga detsamma om Cayenne. Som alla vet så är det inte ett självändamål att tillverka SUV'ar, det är för att tjäna pengar - likadant för Porsche. Jag sållar mig dock till skaran som tror att Porsche är ute på tunn is när det gäller image när man börjar tillverka denna typ av bil... KryssFem är grymt mycket snyggare - köp en 4.6iS istället! =)

roadZter
Tigerr
Så länge ingen säger att VOLVO V90 är snygg så.. :)

Tigerr
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Anders W,

Körs den snabbare än 8.30?
PErsonligen så tyckte jag Cayennen var mindre atraktiv i verkligheten än på bild, inte så vanligt men här tyckte jag att det var så iallafall...

Men nog tusan var den snabb..

www.bimmer.nu
sidan för bmwtokar!
Henrik535
Vill bara tillägga att Lamborgini tillverkar traktorer, de ni!!!
Steffe
Körs den snabbare än 8.30?"

Det är väl bara att fråga..!? Varesig den gör det eller inte tappar väl du ingen prestige för det?
Med passagerare kör man aldrig dom 92-98% man vanligtvis själv ligger på.
Flera tar endast medåkare om dom lägger klockan kvar i depån.
Jag tycker den här diskussionen om tiderna på ringen är överreklamerad. För att åka fort på ringen behövs en hel del pulver, samt att du kan banan (inte bara hittar runt) och vet varje brytpunkt, hur sent du kan bromsa för att bara precis ta punkten osv. Banan är lång och det är lätt att missa på ett par ställen eller att få trafik, och då är det inget varvrekord längre. Men en perfekt linje kommer hastigheten.
Man kan brulalisera sig runt på en något så när tid, men tiderna stangnerar plus att dina däck tar slut.
Over ´n out.

Sorry för ämnesflykten.
SA
9
SA
328Ci -95
1802 -73 ("objekt")
Dropkick - ang. Ferraris "Touring":

Hade hört om den, men inte sett bilderna - snyggare än jag trodde! Hoppas bara att Prinsen inte får för sig att köpa en Ferrari SUV, sådana bilar skall inte Ferrari bygga (Touringen är ett gränsfall)...
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Vem bryr sig egentligen vad porsche suven gör på ringen? Hur många kommer köras där? Lägger man en mille på en SUV för att köra på ringen så är man kraftigt korkad.

Visst Porsche kanske vill göra den med bra prestanda för att den inte ska vara så uppenbart varför dom gör en. För pengarna. Missförstå mig inte alla gör naturligtvis saker för pengarna men vissa tillverkade ska enligt mig hålla sig till det dom kan. Och i porsches fall är det sportbilar.
An
156
Anders Alj
530iA Touring -02
635csi -88
323i Touring -96
Suv:ar är bara tragiska. Det hade hedrat porsche om de hade kunnat hålla sig borta från "suvträsket"
Lamborgini har väl en 80tals SUV med v12a(djävligt bra prestanda),dom är väl klassade som sportbils(och traktor ;) )tillverkare eller?
Ett brett fordonsprogram skadar väl inte imagen om bara kvaliten är hög.
Skulle klart vilja se en Ferarri SUV,skulle kunna bli en intressant motsvarighet till STCC i terräng(BMW Lamborgini,Porshe,Merca några japs osv.).
Kul ide iallafall,eller?

Kör lugnt
Henrik
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Vem säger att kvaliten är särskilt hög på ferrari och lambo egentligen :) Det är nog mest prestanda, utseende och märke man betalar för där.

Iof är det italiensk varm kvalité. Saker ska knarra lite, sluta funka då och då och inte som kall tysk kvalité ;)

Varumärken vattnas ur väldigt snabbt. Nu kommer ju inte porsche suven bli supervanlig på vägarna men tänk om ferrari skulle skapa en vanlig bil för vanliga människor. Tror många skulle fly märket. Begränsade serier och exklusivitet tillamans med grym prestanda är vad dessa märken står för. Börjar man tillverka suvar, mpvs osv så tänjer man på gränserna.

Det är som om rolex skulle tillverka en digitalklocka för 999:-
Handlar väl i huvudsak om priset om det blir ett urvattnat varumärke eller inte,Porshe SUVen ligger väl i en prisklass som inte vänder sig till gemene man.
Likadant med Lambo kärran(hur många har överhuvudtaget sett en i verkliga livet?)kostade väl en mille lite drygt om jag inte missminner mig(på 80talet!!) .
Om ferarri skulle ge sig in på SUV marnaden så skulle väl en annan(utan tipsvinst eller bankrån)bara få titta på den på bild eller genom skylten(urvattnar knappast varumärket.

Henrik
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Acey// Ferrari för vanliga människor, är inte det en Fiat Punto ;-)

/Kristian
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Nej man skulle nog få andra problem än exklusiviteten nämnligen sälja en suv för 6 mille ;)
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Kristian: Hehe, nej, En Fiat Punto med Ferrari paketet ;)
Brukar aldrig vara något problem att sälja något dyrt(bara det är tillräckligt dyrt)till folk med pengar.
Räcker med att det är inne och att dom blir hyfsat ensamna om det.
Så en SUV för 6mille skulle förmodligen sälja bättre än en för 1,5.
Nu är jag ingen suv fantast så jag skulle aldrig köpa en(om det inte står LandRover på den och är från 50talet)men det är lite kul att även Porche ger sig på detta(kanske säger en del om hur försäljningen går i övrigt?)

Henrik
SA
9
SA
328Ci -95
1802 -73 ("objekt")
Frågan är om speciellt många av dessa "lyx" SUV:ar (BMW, Mercedes, Porsche etc) kommer att användas för det de är gjora för - dvs. terrängkörning?? De som verkligen behöver denna typ av bil köper nog snarare mer ändamålsenliga bilar, typ Land Rover Defender...

Kan möjligen vara motiverat att köpa SUV om man bor ute i skogen och kör på mycket dåliga grusvägar, men jag gissar att majoriteten av köparna knappast lämnar asfaltsvägarna!

Skulle gissa på att dessa bilar mest är en fråga om "statussymbol" - samma sak kan nog gälla de rena sportbilarna med i vissa fall, men många sportbilsägare har ju iallafall den goda smaken att rasta sin bilar på bana ibland, dvs använda dem till vad de är gjorda för ;-)
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Grejen är att i porsches fall så kommer det troligtvis inte röra sig om en bil i en kort serie utan på sikt kan vattna ur varumärket. Eller iaf lite utav prestigen. Om vi leker med tanken att en porsche suv ligger på runt 1miljon kronor. En 4.6 x5a ligger runt 800tkr med lite utrustning. Det är ingen bil som är löjligt dyr utan det kommer ju ploppa ut ett par stycken.

Nja jag vet inte. Dom riktigt rika personerna glider nog inte runt i suvar. Om man kollar på bilar som kostar 5-> så är det ju supersport bilar med extrem prestanda som sitter hos samlar som kanske kör 200mil om året med dom. Tror inte någon vill ha en SUV sittandes och köra 200mil om året med den.

Det kommer bli intressant att se suget efter porsche suven, man behöver ju trots allt inte vara monster rik för att köpa en.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.