|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
Bmwdrivernr1 |
Jag såg i en annons att det var en M3a med 3,5l motor,jag har för mig att jag har sett repotage om den i bilsport????Är det nån som vet någe om den?? Den estorilblå med Hartge fälgar!!! Mvh/Jonas |
|
Wow! Vad var priset? Och telefonnumret :) ? Vadstod det om den? Det är en Hartge 3,5 liters konvertering med 350 hk och 400+ Nm i vrid. Svensksåld och konverterad i Tyskland hos Hartge. |
|
|
Gustav: Vet du om det satt/sitter 24V toppen på den då eller? 350 hk är ju ganska mycket att klämma ur en M30 3,5L För jag kan inte tänka mig att den är turbokonverterad, eller? Jag är med intresserad av nummret! |
|
| Det är S50 B32 motorn vi talar om dvs E36 M3 3,2. | |
| fan vad grymt det ska gå | |
|
Undrar om inte den bilen rullar här i Umeå...jag har då sett en sådan här i sommar..ruggig vagn :) Mvh Janne. |
|
|
Tror inte den rullar i Umeå den du syftar på är till salu och så på blocket.. om det nu är den ! skulle vara trevligt om den gick här.. "men ge mig GT40´in och AC COBRAN som går här i Ume!!!" |
|
redestad |
Hej allihopa! Även jag är mycket intresserad av en dylik vagn, eller åtminstone av en sådan konvertering. Vet någon vilket nr av Bilsport den finns i? En kontakt med någon som har erfarenhet av dessa Hartgekonverteringar skulle vara perfekt! Verkar ju som den smartaste trimningen av E36 M3an, mer vol, mer pulver men bibehållen trimningsgrad. Alla krokar är av intresse! Hälsningar redestad |
| Bilen var med i bilsport nån gång 98, rätt dyr konvertering runt 100' om jag minns rätt. Det fanns en längre tråd om konverteringen här på forumet för ett tag sedan, så det är bara att söka på... | |
|
Jaha, det handlar inte alltså om en E30? |
|
|
wrath: tror jag såg dig häromdan. förutsatt att du åkte i Umeå förstås. Är här på jobb denna veckan! |
|
|
* stensth * * redestad * Bilsport nr:9 -98. Den estorilblåa m3:n finns på bytbil.com |
|
| Jaha jah där ser man ! (bor i Umeå ja) | |
|
wrath: känner du till någon som åker en e28 518 lackad daytonaviolett? såg annars en fräsch M535 e28 igår! |
|
|
Har sett en men vet inte vem det är... Det finns en jävligt fräsch Vit e28 också med 17" fälgar annars orignial... ingen M... Fan vad jag skulle vilja ha en M535i en fräsch som inte gått så långt dvs runt 20 finns det inga sånna till salu ? Eller din Alpina stensth fast den är du väl så dyr på :) |
|
|
Oki, den jag såg var inte vit utan grön. Helt original! Far har en M535-87 som har passerat 8000mil! De flesta 535 såldes ju som leasingbilar pga sitt pris så det är ju många som har gått långt och med dålig service. Klart att du får köpa min Alpina, men bara till rätt pris och det blir som du sa ganska dyrt! Ger du mig ett riktigt bra bud så får vi se om jag godtar det eller inte. Du kan ju maila det i såna fall. En st 320-80 finnes till salu! Ska det vara på det viset?! |
|
|
Stensth>>Såg du den gröna(met) M535:an kanske det var min...om du nu såg den i Umeå med omnejd. Mvh Janne. |
|
| Stensth >> Är farsans bil till salu M535:an !? vill ha den ! | |
|
Janne T: Jag såg den igår eller om det var i förrgår tror jag vid ett hotell som ligger på storgatan. Vet ej vad hotellet heter, ligger på höger sida innan Comfort Hotell Uman där jag bor nu och filmstaden. Jag såg en defekt på bilen när jag gick förbi den på vänster bakdörr, en pytteliten bula mitt på dörren ungefär. Känns det igen? Såg ut som en sån där jättevanlig parkeringsskada! wrath: Nej det tror jag inte. Om den skulle bli till salu så blir det nog inget billigt pris heller tror jag. Då den är helt original! Kan säga det att all färg finns kvar på fjäderben, i hjulhus och så vidare. Den är i mycket fint skick. Kan fortfarande se på diffen att den knappt är använd, inget läckade nånstans eller så! *avis faktiskt* En st 320-80 finnes till salu! Ska det vara på det viset?! |
|
|
stensth>>>>Däromkring har jag inte varit dem senaste dagarna iaf...det var nog en annan,men en defekt på vänster bakdörr har jag faktiskt..hmmm.. Min är nog som man brukar säga i "bruksskick"...hör inte till dem som skulle kallas fräscha...beror förstås på vilka krav man har..Bl.a sliten inredning(förarstol)rost i framskärmen på vänster sida... Mvh Janne. |
|
|
Janne T: oki, jag kollade bara på skalet på några meters avstånd. Den jag såg hade i alla fall, kjolpaketet samt 16" BBS fälgar och slutrör i krom, eller du vet vad jag menar om du har en riktig M535:a. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.