|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
hej! tänkte bara kolla med någon annan utrustnings tokig bmw älskare om det här är en "bra" utrustnings lista på en M5 e60 från 2009. samt om någon vet vad M drivers package innehåller??? LISTA: Code Serienausstattung Standard Equipment S302A Alarmanlage Alarm system S423A Fussmatten Velours Floor mats, velours S442A Getränkehalter Cup holder S459A Sitzverstellung elektrisch mit Memory Seat adjuster, electric, with memory S494A Sitzheizung Fahrer/Beifahrer Seat heating driver/passenger S522A Xenon-Licht Xenon Light S534A Klimaautomatik Automatic air conditioning S540A Geschwindigkeitsregelung Cruise control S548A Kilometertacho Kilometer-calibrated speedometer S563A Lichtpaket Light package S851A Sprachversion deutsch Language version German Code Sonderausstattung Optional Equipment S1CAA Selektion COP relevanter Fahrzeuge Selection of COP relevant vehicles S1CBA CO2 Umfang CO2 package S261A Seitenairbag für Fondpassagiere Side airbags for rear passengers S319A Integrierte Universal-Fernbedienung Integrated universal remote control S322A Komfortzugang Comfort access S323A Soft-Close-Automatik Türen Soft-Close-Automatic doors S356A Klimakomfort-Verbundverglasung Climate comfort laminated glass S403A Glasdach elektrisch Glass roof, electrical S415A Sonnenschutzrollo hinten Sun-blind, rear S416A Sonnenschutzrollo hinten/seitlich Roller sun vizor, rear lateral S428A Warndreieck und Verbandstasche Warning triangle and first aid kit S430A Innen-/Aussensp. mit Abblendautomatik Interior/outside mirror with auto dip S431A Innenspiegel automatisch abblendend Interior mirror with automatic-dip S441A Raucherpaket Smoker package S465A Durchladesystem Through-loading system S496A Sitzheizung hinten Seat heating, rear S4MAA M Multifunktionssitz S4MFA Aktive Lehnenbreitenverstellung Active backrest width adjustment S502A Scheinwerferreinigungsanlage Headlight cleaning system S508A Park Distance Control (PDC) Park Distance Control (PDC) S524A Adaptives Kurvenlicht Adaptive Headlights S5ACA Fernlichtassistent High-beam assistant S601A TV-Funktion TV function S609A Navigationssystem Professional Navigation system Professional S610A Head-Up Display Head-up display S612A BMW Assist BMW Assist S616A BMW Online BMW Online S620A Spracheingabe Voice control S633A Vorbereitung Handy Business Preparation, mobile phone, Business S672A CD-Wechsler 6-fach CD changer for 6 CDs S677A HiFi System Professional DSP HiFi System Professional DSP S698A Area-Code 2 für DVD Area-Code 2 for DVD S6AAA BMW TeleServices BMW TeleServices S6ABA Steuerung Teleservices Control for Teleservices S6FLA USB-/Audio-Schnittstelle USB/Audio interface S6UEA Diebstahlschutz Navigations-DVD Anti-theft protection for navigation DVD S6VBA CCC Zusteuerung CCC allocation S737A Interieurleisten Alu Shadow, gebürstet Interior mouldings, Alu Shadow, brushed S7SPA Navi Professional/Handyvorber. Bluetooth Nav Professional/cellph. prep. Bluetooth L801A Länderausführung Deutschland National Version Germany S863A Händlerverzeichnis Europa Retailer Directory Europe S879A Bordliteratur deutsch On-board vehicle literature German S8S8A Länderspezifische Navi Zusteuerung Country-specific nav. system supply S8SAA Freischaltung Navigation länderspez. Navigation access request,country-spec. S8SCA Freischaltung Telematik länderspez. Telematics access request,country-spec. S8SPA Steuerung COP Control unit COP S936A BMW Handy b. Ausliefer. anfordern BMW Handy b. Ausliefer. anfordern S964A Navi DVD bei Auslieferung anfordern Navi DVD to be requested at shipping S9AAA Aussenhautschutz Outer skin protection | |
|
Jag kan inte se att något väsentligt skulle fattas, däremot har den ju en hel del bra options, så du kan säkert bli väldigt nöjd vad gäller den biten. Det är ju en import som du säkert vet och kanske även ännu finns i Tyskland? Färg exteriört och på skinn? Mil? Skick, servicebok, olycksfri etc Viktiga kontrollpunkter. M-sport package innebär slopad fartspärr och det ingick väl som fabriksny att man fick någon form av förarkurs också. /Anders |
|
|
tack för svar! färg på bilen är silverstone 2 nån typ av silver med blått i och skinnet är svart och inredningen är svart och miltalet är 5600mil och jag kollade upp den via BMW sverige och det service boken stämmer och även att den fick ny koppling på garanti i tyskland för 300mil sedan. och det finns även papper på detta enl ägaren jag köper bilen av och alla nycklar inkl service nyckel och samtliga papper och böcker på den... och enl ägaren och bmw tyskland och sverige så är den olycksfri vad dom och jag kan se iaf och jo jag vet att det snart är en import :) för jag skall hämta den på tisdag i tyskland så det blir som vanligt ett litet äventyr då man flyger ner och trasslar med banktransaktioner och hotell nätter :) men förhoppningsvis roligare hemresa iaf... ja jag gillade att den istort sett verkar ha ALLT men anledningen till att jag frågade är för att jag är inte så insatt i e60 modellens utrustning utan mera på e38 och e39 kan man ju allt om! |
|
|
glömde ju fråga vad dom här 2 utrustnings koderna är!? Area-Code 2 für DVD Area-Code 2 for DVD S6AAA är det dvd vidoe på nåt vis? el bara navigations dvdn? Diebstahlschutz Navigations-DVD Anti-theft protection for navigation DVD S6VBA varför och vad är det här? |
|
|
Kan de vara denna pärlan?! Länk Mkt läcker skönhet!!!:) Lycka till. Resan är halva nöjet,jag vet av egen erfarenhet;) |
|
|
Enbart DVD-ROM .. Area code 2=Europa har jag för mig |
|
|
:) mycket riktigt! känns trygg och stabil än så länge men allt kan som sagt hända osv men jag håller tummarna och nu är ju hotell och resa bokat och betalt så det är bara att köra på... jag lyckas alltid hämta bilar då sommaren är slut och alltid då det är på håret med snöfall i sverige , fattar inte hur det kommer sig... sist var det en audi s8a 2009a med 22" sommarhjul och det var sådär att köra hem dock var det ingen snö just då men minusgrader och halt för från 15plus i tyskland kröp det ner till 2 plus i danmark och i jönköping var det 6minus minns jag... förövrigt så är en S8a absolut inget som kommer stå på min uppfart någon mer gång iaf! ruskigt tung och stor bil med lite gammalmodig inredning blandad med modern teknik och gadgets men utan tvekan den sämsta bilen då det gäller sikt bakåt genom bakrutan som jag ägt, enormt jobbig att backa med även om jag hade back kamera... hoppas att jag kommer att gilla M5an och att den går lite bättre och rappare än S8an osv |
|
|
M5tomten: När du handlar av privatpersoner i Tyskland, hur gör du med handpenning el liknande för att veta att bilen finns kvar när du väl kommer ner på plats? Handlarna i Tyskland verkar ganska svårprutade på priset (lättare att få service o dyl i priset) men hur är det när du handlar av privatpersoner? Frågar då jag själv aldrig handlat av privatperson i tyskland o lite nyfiken inför vårens egna importäventyr. |
|
| Kan inte annat än säga grattis i förskott. Rätt årsmodell, låga mil, bra utrustning och helt klart vettigt pris! | |
|
Här kan du kolla hur vanlig din utrustning var på M5 E60. Länk Det jag ser saknas är, dragkrok, Individual audio system, Alcantara innertak, eluppvärmd ratt, 19" 167M fälgar, trä och M bakspoiler. Din blivande är bra utrustad, du kan vara helt nöjd. M drivers pack har HÖJD fartspärr till 305km/h och obligatorisk körkurs till förste ägaren. |
|
|
Tackar ja jag hoppas på att bli nöjd! Mats landh: ang handpenning så har jag ALDRIG satt in pengar på någons konto inför ett bilköp av en privat person i tyskland och jag tror faktisk aldrig någon av dom frågat ens. Men om du får frågan så kan du ju ta användning av PAYPAL för att skulle säljaren inte dyka upp el så så kan du "claima" pengarna och dom går tillbaka till dig! Att säljaren har kvar bilen tills du kommer är vad jag upplevt istort sett samma känsla som då man köper från tex blocket att man pratar över telefon och kommer överrens och det är alltid bra att tex maila en bild på bokat flyg "boardingcard" från tex ryanair el hotell osv för då vet säljaren att du är en seriös köpare och att du verkligen kommer men om han/hon nu inte skulle dyka upp har jag tyvärr ingen erfarenhet av men jag har svårt att tro att det skulle hända... ett tips är att kolla upp säljarens namn på nätet och hans nummer bara så du ser om personen ens finns! Men en sak du inte skall göra och det är att vara krånglig el strulig för då har iaf jag fått en känsla av att dom väljer att sälja till en landsman istället vilket innebär en mycket enklare försäljning för honom och ang prut så har du rätt att handlarna är ganska svårprutade men dom kan du däremot pressa mera utan att dom tar illa upp på samma sätt men det finns ju gränser även där. Prutning jag lyckats bäst med är hos privat personer iaf och eftersom tyskland är ett land med jätte mycket fordon så gör det saken ganska enkel för varför skulle hans bil vara bättre än alla andras i tyskland för om det i sverige tex finns 6st audi rs6or på blocket så finns det 80st på mobile vilket gör att dom måste göra sina bilar unika el speciella för köparen och då är det oftast enkelt att pruta för annars får dom inte bilen såld! Nästa sak är väl betalningen tycker jag då sveriges numera bank regler är riktig skandal eftersom kontanthanteringen är istort sett helt borta och tex i tyskland så har iaf alla som jag köpt bil av tyckt att det har varit konstigt att jag inte har kunnat TA UT 230tusen kronor rakt av på banken och då jag ringt banken och "beställt" pengar 1vecka i förväg så har jag iaf ändå aldrig fått ut mera än ca 100tusen... har man pengar på banken så ska man väl för f...n få ta ut hur mycket man vill, och inte nog med det dom frågar även vad man ska göra med dom vilket dom inte har det minsta med att göra! dock så fattar jag deras frågor om man skall sätta in pengar! hursom så numera så tar jag med min internet dosa och gör en bank överförning till säljaren och den måste ske innan kl14 på dagen och måste i internet banken väljas som "URGENT" överförning och sedan gå med säljaren till hans bank där han vid ca 14.30 får höra av sin bank att dom redan ser att pengarna är på väg och sedan är det ju klart! OBS! gör aldrig överförningen förens du sett LEG och känner dig trygg ett tips är att göra export skyltarna och försäkringen innan du för över då är halva affären i hamn innan han har pengarna! Sedan är ju ett tips att åka till en auktoriserad verkstad av samma märke som bilen som DU väljer ut och ber dom göra ett konditionstest på bilen och oftast så bjuder säljaren på det men om inte så är det garanterat värd dom 500-800kr jag betalat iaf och har tagit runt 20-35min och till skillnad mot sverige så har dom oftast tid direkt för ett sådant såhär har jag gjort iaf så hoppas att det gav dig något iaf ...har du mera frågor är du välkommer att PMa och fråga el skriva här... |
|
| Strålande info. Tack. Lycka till m vrålåket! | |
|
Hej igen! Ville bara passa på att berätta att jag anlände i tyskland "bremen" och blev dock tvungen att åka tåg 1tim och 20min för att komma till "hannover" idag PGA att det inte gick några flyg direkt till hannover utom 1 som kostade 8tusen och tog 16 timmar pga byte osv och det var ju inte att tänka på men eftersom folk är hjälpsamma i tyskland med att beskriva väg till stationen och hur man löste biljett osv så var det okey iaf och sedan hämtade ägaren mig på hannovers station och körde mig till hotellet och bilen var bättre än förväntat och mycket trevlig säljare :) en trevig upptäckt är att den även har:alcantara tak/skinnbeklädd bräda samt överdel på dörrar/M heck spoiler och i ruskigt fint skick samt "riktiga" kvitton/verkstads ordrar från BMW på kopplings bytet och dom hade även bytt nån typ av hydrual ehet och sensorer! Nä nu en dusch och sedan krypa ner i den nybäddade hotell sängen för att stiga upp imorrn och göra klart affären :) |
|
|
glömde den hade även: S760A INDIVIDUAL HOCHGLANZ SHADOW LINE |
|
| Lycka till idag :) | |
Karl-Hilding |
Klart att en M5-tomte skall ha julafton. Och nu blir det julafton varje dag! Grattis grattis!! |
| Håll oss uppdaterade med resan och bilaffären. Mkt trevlig och kul att följa =) | |
|
Hej igen! HAHA... Vaknade upp 30 min senare än tänkt på hotellet och såg då att jag fått ett SMS från säljaren som hade skrivit och undrade om jag var redo för frukost och pappersjobb, så jag flög istort sett upp och gjorde mig klar och vi möttes och gick igenom alla papper samt kvitton på mitt hotell över en frukost och efter det så gick vi upp på rummet och gjorde ena överförningen på hälften då "swedbank" inte tillåter mer än 150tusen åt gången och jag hade då även tagit en kopia på hans LEG sedan drog vi till firman som man köper den internationella försäkringen och dom som gör skyltar vilket man MÅSTE ha dels för att få ut export skyltar men även för att få köra och efter den så gick vi in och gjorde "ägarbytet/exporten" och sedan tillbaka till stället där dom gör skyltar och dom gjorde nya "dom med lite rött i sidan på" välj inte dom med "liten gul" bit på för dom får endast användast innom tyskland så ser polisen i danmark el sverige så räkna med problem! med dom på plats på bilen så var det tillbaka till ägarbytes stället för att visa bilen och det "faktiska"chassie numret på fjädertornet och för att få skattemärken på skyltarna så damen kom ut med en ficklampa och kollade chassienumret såå att det stämde med det "nya" tyska ägarbeviset med mitt namn på och då hon såg att det stämde så satte hon på skattemärkena och sedan fick jag alla papper samt hans gamla tyska skyltar som minne :) och vid det här laget så var det kolsvart ute och spöregnade och då jag släppte honom så började det jobbiga, att ta sig till hotellet i regnet och mörker, visst jag har kört en del i tyskland osv och det är okey men aldrig i spöregn och kolsvart mitt i HANNOVERS rusningstrafik och herregud det gör jag aldrig om och jag skulle bara till hotellet :) vägbanans pilar och streck är inte lika VITA och fina som i sverige så jag såg inte ett sk..t rent utav och folk måste trott att jag var full och helt bakom :) pilar som svänger fast det inte går att svänga och 3 filer som svänger samtidigt fast ena lite mera för att gå runt osv osv suck! nu är jag tillbaka på hotellet och ska ta och kika lite i alla böcker osv och ett tips är att ALDRIG! lämna papper och ägarbeviset i bilen du köpt när du lämnar den för utan det är du RÖKT! men jag måste ju bara säga VILKEN GALET SKÖN TAJT BIL! den hade även BMW europlus garanti till 2014-07-06 vilket säkert inte fungerar i sverige men men går kanske att tjafsa lite mera med BMW ifall nåt händer då den bara rullat 5500mil och då han köpte den på bmw så hade den gått 4800mil. Nä lite hotellmat nu och sedan en dåligt dubbad tyskfilm i vanlig ordning och lite sömn så får jag se om jag åker hem imorrn el på onsdag då staden är kul att se mera av..och ett tips jag fick av ägaren var att den bästa tiden att åka hem på var kl 10 på morgonen då var det minst trafik om man nu inte ville köra i mörker! ang resten av betalningen till honom så gjorde vi den lite senare men all internationell betalning iaf via swedbank ska ske innan kl 14 och man ska märka betalningen som URGENT då har hans bank pengarna efter 30min :) Nu är jag helt slut efter allt hit o dit idag.... |
|
| Klockrent! Europlus fungerar också i Sverige på tysk köpta bilar ;) | |
|
Kul historia och grattis till bilen! Som sagt inga problem att utnyttja europlus här hemma om oturen är framme. /Anders |
|
|
Mätt och belåten :) Tack för alla svar! Nu blev jag ju iof ännu gladare då jag fick höra att europlus fungerar i sverige och det var inte ens nåt jag hade förväntat mig :) Många bilar har man köpt genom tiderna både hemma och utomlands men den HÄR är nog den som iaf har känts bäst vid själva köpet och på nåt vis så känns det nästan som om den vore "NY" med tanke på milen och all historik och papper/böcker/nycklar osv så m.a.o sådär man VILL att det skall kännas.. Han jag köpte den av jobbade men vindkraftverk och verkade mycket tekniskt insatt och även intresserad av funktioner i bilen som jag aldrig funderat el haft användning av. undra vad en bil i det här skicket och dom här milen med 8månader garanti kvar på borde kosta i sverige!? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.