AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
6.085

Köpråd: På jakt efter en fin E46 330i Touring!

Sida 3 av 3
Na
784
Naikon
BMW 530iA E39
Hehe, det var inte meningen att det skulle bli så mycket snack om varvtal :) Men bra att få det fastställt antar jag.
Men jag undrade lite mer om vad ni tycker om denna? Länk
Nästan fullutrustad och rostskyddsgaranti är ju ett stort plus.

Dock läste att jag någon som skrivit så här:
"Om du köper en bil med rostskyddsgaranti så ska du vara noga med att bilen är fullservad på aukt. BMW-verkstad. Annars kan de bli tjuriga vid ett ev. garantiärende."
Stämmer detta? Är väl fan nästan omöjligt att hitta en som ENDAST är servad hos BMW.
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

Naikon..
fullutrustad?!:):)
långt ifrån?!
Na
784
Naikon
BMW 530iA E39
Långt ifrån? Kollade upp på BMWVin och jag tyckte det var en jävla massa text ;)
Observera att jag skrev NÄSTAN fullutrustad. Eller mycket välutrustad kanske man kan säga. I alla fall så är det tillräckligt med utrustning för mig, haha.
min förra e46 (330dAT-04) va tyskimport, ej full servicebok och hade rullat runt 26k mil och det va inga problem med rostskyddsgarantin på den. Fick ny huv, förardörr, lackad baklucka och bakskärm.
Men vad jag har läst här på AP så verkar det vara ganska olika bemötande beroende på vilken återförsäljare du pratar med.
Fullutrustad är väl förbjudet att säga på autopower... ;-) Jag har svårt att se att jag skulle sakna nån utrustning i den 330´n iallafall.
Na
784
Naikon
BMW 530iA E39
Jävligt skum säljare. Har ringt 3 gånger sedan igår, inget svar eller uppringning. SMS:at och mailat men inget där heller. Man undrar ju om han vill få den sålt...

Skulle ju vilja veta mer om den, då det är svårt att hitta en 330iT från 2004 för ett rimligt pris. Tycker ju att säljaren borde driva försäljningen, men det är tråkigt om man missar en bra affär. Men man skulle ju i alla fall vilja veta om den är såld eller inte.

Tror jag avvaktar tills imorgon, men skulle ni tycka att det vore för desperat om man provade ringa till hans sambo?
Den kan ju vara såld eller så är han på semester...påfallande ofta har jag varit med om säljare som lägger ut en annons (eller sönker priset) dagen innan de åker till Thailand...
Na
784
Naikon
BMW 530iA E39
Hmm, ja det kan ju stämma. Det skulle förklara saken till varför han inte vill svara på varken telefon eller SMS. Själv skulle jag aldrig lagt upp en bilannons precis innan jag åker på semester.

Tror jag ringer hans sambo och frågar imorgon, hoppas det är inte uppfattas som "creepy", haha.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.