|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Tjo! Har tidigare kört 5-serien E39, och har nu det senaste letat efter en fin E39 Touring. Har efter lite tanke och funderingar kommit fram till att vi/jag inte behöver en så stor bil. Känns som att det skulle vara lite smidigare och billigare med en E46 Touring istället. Är ganska inställd på en fin manuell 330i Touring. Helst en av de nyare årsmodellerna (03-) som har 6-växlad låda och gärna med dragkrok. Tyvärr verkar dessa inte växa på träd, då jag endast får upp ETT resultat i hela Sverige. Och det är denna Länk Positivt med den är att den har inte gått så långt, är en 04:a, har dragkrok och ganska välutrustad. Negativt är kanske att den haft 5 ägare över 6 år här i Sverige, och har tidigare gått i Tyskland. Fula fälgar, dåliga bilder, ger ett ganska dålig intryck. Vad tycker ni om den? Ska man överge den direkt eller kan det vara värt att försöka få någon att kolla på den? Svårt att hitta en som stämmer på alla krav... jag kanske inte borde ha så många krav? Eller känner ni kanske till någon på Autopower som har en 330iT till salu? Sen en liten teknisk fråga: vad varvar den 6-växlade jämfört med den 5-växlade i 100km/h? Jag kommer pendla ganska mycket motorväg, och när jag kollat på videos på Youtube verkar en 330i varva runt 3000rpm i 100km/h? Tycker det är lite mycket för att vara en så stark autobahnk-ryssare. Ursäkta frågorna, jag är helt ny på 3-serien! MVH Naikon | |
Ro 553 Alpina b7-86
Mini Cooper -19 Saab 9000 Talladega-90 Camaro -77 Saab 9000 Mellberg Ford Mondeo -14 |
Tråkigt att bilen inte ens är urstädad för bilderna. Är du skarpt intresserad skulle jag kunna kika på bilen när jag passerar någon dag om det passar. Han verkar inte ha ägt bilen särskilt länge. |
|
Såg inga knappar för stolsvärme på länkat bilobjekt. Är isf fall kanske ett minus? MVH Thomas |
|
|
Tack för svaren! Ronald Belford Scott: Ja, det är jättetråkigt när annonsören inte visar något större intresse av att städa ur bilen och ta några bra bilder... Men jätteschysst att du i alla fall skulle kunna ställa upp! Uppskattas. Thomas M: Nä, det har du rätt i! Kollade upp utrustningslistan, och den var ganska bra utrustad, dock så missade jag det med stolsvärme. Det är ju faktiskt rätt skönt att ha här i Sverige. Äsch, kanske ska skita i den. Bara det att det är svårt att hitta en manuell 330iT med dragkrok... Jag kanske får ta och hålla ögonen öppna och kanske överväga en 325 också. |
|
| Glömde säga att jag mejlade honom, och han ska skicka fler bilder imorgon. Är jag jätteintresserad kan jag skicka ett PM till dig Ronald Belford Scott. Tack för att du ställer upp i alla fall! | |
|
Fullt utrustad! njaaa inte direkt..... Men det som finns kanske är det du värdesätter. Det jag skulle kolla extra noga är rosten och det är baklucka, nederkant dörrar och skärmkanter. Det som e mycket bra är att det e en 04:a då du fortfarande har rostskyddsgaranti kvar. Annars kolla att milen stämmer. Detta kan du undersöka genom att kolla tidigare besiktningar, carfax, och ringa BMW och få ut vilka garantijobb som gjorts, där ser dom vid vilket miltal saker e gjorda. och programmet heter Ispa light som dom kollar detta med. Dom ser även det som gjorts i Tyskland.... :) Ringa tidigare ägare e alltid bra. Daten für die Fahrgestellnummer: WBAEN51080PC22408 Modellbezeichnung: 330I Ausführung: Europa Typschlüssel: EN51 E-Code: E46 (3FL) Karosserie: touring Lenkung: links Türen: 5 Motor: M54 - 3,00l (170kW) Antrieb: Heckantrieb Getriebe: manuell Außenfarbe: Titansilber Metallic (354) Innenraum: Stoff Tex 2000/anthrazit (J1AT) Produktionsdatum: 07.07.2004 Werk: Regensburg Code Serienausstattung Standard Equipment S210A Dynamische-Stabilitäts-Control Dynamic stability control S240A Lenkrad Leder Airbag Leather steering wheel S411A Fensterheber elektrisch vorne/hinten Window lifts,electric,front/rear S473A Armlehne vorne Armrest front S520A Nebelscheinwerfer Fog lights S548A Kilometertacho Kilometer-calibrated speedometer S550A Bordcomputer On-board computer S832A Batterie im Kofferraum Battery in luggage compartment S851A Sprachversion deutsch Language version German Code Sonderausstattung Optional Equipment S167A Abgasnorm EU4 EU4 exhaust emissions standard S1CAA Selektion COP relevanter Fahrzeuge Selection of COP relevant vehicles S249A Multifunktion für Lenkrad Multifunction f steering wheel S2CAA BMW LM Rad Sternspeiche 119 BMW LA wheel, star spoke 119 S320A Entfall Modellschriftzug Deleted, model lettering S386A Dachreling Roof railing S423A Fussmatten Velours Floor mats, velours S428A Warndreieck und Verbandstasche Warning triangle and first aid kit S431A Innenspiegel automatisch abblendend Interior mirror with automatic-dip S502A Scheinwerferreinigungsanlage Headlight cleaning system S508A Park Distance Control (PDC) Park Distance Control (PDC) S521A Regensensor Rain sensor S522A Xenon-Licht Xenon Light S534A Klimaautomatik Automatic air conditioning S609A Navigationssystem Professional Navigation system Professional S612A BMW Assist BMW Assist S638A Autotelefon Professional Car telephone Professional L801A Länderausführung Deutschland National Version Germany S863A Händlerverzeichnis Europa Retailer Directory Europe S879A Bordliteratur deutsch On-board vehicle literature German S8SPA Steuerung COP Control unit COP S915A Entfall Aussenhautkonservierung Delete clear coat P972A Komfortpaket Comfort Package //m FREUDE IST BMW |
|
|
Hur kommer det sig att den har orangea blinkers och (ursäkta) den fula gamla taxiratten? Var vita/klarglas blinkers och sportratt tillval även på 330 LCI? Hälsningar Christian |
|
|
Zig: tänkte på det också.... //m FREUDE IST BMW |
|
|
Tack för svaren. Tror ni att den kan ha varit krockad om det nu inte är originalratt eller blinkers? Det är ett stort plus att ha rostskyddgaranti kvar i 2 år. Självklart ringer jag runt till tidigare ägare samt BMW om bilen fortfarande intressant. Förresten, är den sänkt eller är det bara de stora (fula) fälgarna? |
|
|
Tack för svaren. Tror ni att den kan ha varit krockad om det nu inte är originalratt eller blinkers? Det är ett stort plus att ha rostskyddgaranti kvar i 2 år. Självklart ringer jag runt till tidigare ägare samt BMW om bilen fortfarande intressant. Förresten, är den sänkt eller är det bara de stora (fula) fälgarna? |
|
|
S240A Lenkrad Leder Airbag Leather steering wheel Inget sport där inte... FREUDE IST BMW |
|
|
Inte kallt klimat= ingen värme för rumpan i vinter. //m FREUDE IST BMW |
|
| Den här kanske? Länk | |
|
Tack för svaren! Kanske väljer bort den då, den känns lite osäker. Robert Lundberg: Absolut, den har jag kollat lite på. Haken är väl att den är ända uppe i Umeå. Lite långt att åka för mig som bor i Göteborg. Samt att den inte heller har någon dragkrok... Anledningen till att jag kollade på den som jag länkade, är att den är manuellt 6-växlad 330i. Jag är ute efter en kombi som har mycket kraft, som ändå ska ha vara ekonomisk att pendla med. Det blir mycket motorvägspendling så därför tyckte jag att det skulle vara extra bra med just en 6-växlad än en 5-växlad, för att få ner varvtalet lite i motorvägsfart. Men det kanske inte är så stor skillnad? Vad varvar en 6-växlad 330 mot t.ex en 5-växlad 325? |
|
|
Tror inte varvtalet skiljer så mkt, mest att växlarna ligger tätare. Bilen har orangea blinkers och "bussratten" på grund av att vita blinkers och sportratt var tillval utomlands och bilen är ju importerad. ------- //Lövet |
|
| Det står att den har dragkrok, och ett flyg till Umeå tar inte så lång tid :) | |
Ro 553 Alpina b7-86
Mini Cooper -19 Saab 9000 Talladega-90 Camaro -77 Saab 9000 Mellberg Ford Mondeo -14 |
Stirra inte dig blind på dragkrok, inga stora pengar att få dit. Jag menar om du hittar en bil som i övrigt uppfyller dina krav. |
| Jag är nästan helt säker på att 1-5 är samma utväxling och sexan är 0,85 ggr femman. Dvs dexan har en funktion... Minns iaf att jag täntke "åh, vill ha 330 med sex växlar!" när jag kollade för länge sen. | |
|
Om en snål bil verkligen är huvudsyftet kanske man ska fokusera mer på att hitta en vettig 320d än en 330 med 6-växlad låda. Realistiskt tror jag inte det skiljer mer än några centiliter per mil mellan 5 och 6 växlad. En 320d däremot kan nog spara 3-4dl per mil... ------- //Lövet |
|
|
Tack för svaren! Ja den i Umeå stämmer ju med allting. Känns dock lite obekvämt att köpa en bil på så långt håll. Att flyga upp dit bara för att kolla på den känns ju väldigt osmidigt. Då känner man sig väl nästan tvungen att köpa den när man väl är där. En flygbiljett kostar ca 1500kr GBG-Umeå, inte så dyrt. Sen ca 11 timmars körning som inte heller är så farligt egentligen. Bara boka något slags vandrarhem/hotell på vägen kanske. I alla fall så känns det som att mycket kan gå fel när man köper den på så långt håll... Dragkrok kostar väl åtminstone 7-8000kr att få monterad? andreas_lofgren: "Bränslesnål" kanske var fel ord, men en stor kombi med 231hk som går att få ner till 0.6-0.7 på motorvägen uppfattar jag som ganska snål. Men nej, huvudsyftet är inte en snål bil. Ville bara veta om det var motiverat att leta efter en 6-växlad istället för en 5-växlad. |
|
| både den 5 och 6 växlade har 1.00 i utväxling på 5:e växeln medan den 6:e växeln ligger på 0:85 i utväxling. alla touringbilar samt cabbar har en annan bakaxelutväxling (för att kompensera för den högre vikten) som gör att dom varvar lite mer, varför inte välja en sån här? den är ju dessutom lite närmare Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.