|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Verdi, har kollat på en sådan också, upplänkad är verkligen apful, men det finns det som är betydligt snyggare, t ex denna: Länk Vill dock helst inte lägga mer än 130KSEK och då passar många insignior in på det om man kollar bilpriser.se Gällande sugmotor vs turbo så saknar jag turbo! Har två bilar med sugmotor nu. |
|
|
Jag bjöd faktiskt på en Insignia på KVD innan jag köpte min förra bil. Det var en halvkombi, hade nån slags stort paket så den hade skinn, navi, automat, xenon, elstolar osv. 2.0 motorn på 220hk. Bilen var felfri, i bra skick och gick för 112.000. Bara som jämförelse när du kollar på andra objekt. ------- //Lövet |
|
|
Tror den hade gått 12.000 mil. ------- //Lövet |
|
| Hej och tack för feedback igen Andreas. Halvkombin är inte intressant, vilken årsmodell gällde det och när i tiden bjöd du? | |
|
Det är väl 6 månader sedan. Det var en 2010. ------- //Lövet |
|
|
Länk är rimligt prissatt. Är efter en liknande fast kombi och kanske ett påslag på 10-15KSEK vilket borde vara rimligt. Tilläggas kan att denna "snurrat runt" "ett tag" på blocket utan försäljning.... |
|
|
Varför inte en Passat Länk Snyggare än en Skoda..... Fjollorna kör fyra med respirator och ryggsäck. |
|
|
Man kanske vill ha en bil där inte lacken ramlar bort av sig själv? VWs lackkvalitet är verkligen urusuel. Sen kostar den 100.000kr mer än vad budgeten ;-) ------- //Lövet |
|
|
V6 2.8L kommer från GMs dotterbolag Holden i Australien. Modifierades och användes i Saab 2005-2011. |
|
|
Lövet: Opel är säkert bättre än flera andra tyska tillverkare när det kommer till lack/rostskydd. Har faktiskt bara hört gott om Opel av senare årgångar. Passat med sexa är där ingen rusning efter, prutläge. Finns gott om dem på blocket. Vilket även gäller för Skoda Superb. Skodan har helt klart minst inslag av körglädje. Fjollorna kör fyra med respirator och ryggsäck. |
|
|
olja: Min poäng är ju det usla rostskyddet på Passaten, inte Insignian. Jag tror precis som du att Insignia är en utmärkt bil egentligen. Men sannolikt enormt svårsåld när man vill bli av med den i sin tur. ------- //Lövet |
|
|
Lövet: Tyvärr har många tyska tillverkare uselt rostskydd. Ingen nämnd ingen glömd. En Insignia med stor bensinmotor lär inte springa å gården. Tippar att detsamma gäller för Passater och Superber med sexa. Fjollorna kör fyra med respirator och ryggsäck. |
|
| Jag har kört en kompis olika Insignior ett antal gånger, inredningen håller helt klart sämre klass än VW men de är enligt min mening trevliga att köra och de verkar hålla bra, tycker de ger mycket bil för pengarna. Dåligt andrahandsvärde är ju bara relativt, ger bra chans att pruta också. Inte världens sexigaste varumärke med det är ju verkligen inte VW heller. | |
|
VW är i vart fall strået vassare än Opel när det kommer till varumärkesmatchen. Jag tycker absolut att Insignian är snygg och det är säkert mycket bil för pengarna, men det är en Opel, t.o.m Dacia är ett vassare varumärke. |
|
|
Ska man äga bilen några år, och därmed minimera effekten av den förväntade värdeförlusten, är Insignian förmodligen en ypperlig familjebil. Och så litet OT apropå "olja":s signatur: "Fjollorna kör fyra med respirator och ryggsäck"....självironi? (Du har ju en dylik bil, menar jag) ;) |
|
|
Skulle själv gärna kunna tänka mig en Opel...mycket hellre än Ford, Volkswagen, Volvo, Audi eller dylikt. Tycker Opel generellt gör trevliga bilar, det här rostryktet som märket dragits med sen 70-talet lever oförtjänt kvar. Bedömer Opel som mindre rostbenägen än BMW numera... /J.I |
|
Verdi |
Håller delvis med Jacky, Hellre Opel än Audi eller VAG. Fast Ford Mondeo kombi ska ju vara helt ok också. Finns med en 240hk bensinare och en 200hk diesel. Citroen C5 kombi har jag alltid gillat och den finns med 6-cyl diesel på 240hk. Lyxigt! :) Annars är det rätt trista motorer som man har att välja på om man väljer bort premiummärkena. Volvo har ju skjutit sig i foten med sina nya giv med endast 4-cyl motorer. |
|
Insignian är en utmärkt familjebil, som flera tidigare sagt. Dess största problem är väl att den görs av Opel vars varumärke är lika hett som en isbit i frysen. Verdi har en poäng med C5:an, dock. Mycket familjebil för pengarna där också! ---- BMW CS/SC #6212 |
|
| Då är Honda Accord mitt val i det prissegmentet. Grymt underskattad bil i Sverige. | |
|
Hej, roligt att det finns ett så stort intresse att diskutera detta. För mig är som jag tidigare skrivit alternativa val V70 och Monden kombi. Priserna på insignior har iallafall rört sig lite åt för mig rätt håll på sistone: Länk Däremot undrar jag hur denna: Länk Ska kunna komma till avslut. Jag köper gärna privat, men inte för markant högre pris än på bilfirma. Dock är det rimligen en säker prisindikator när bilfirmorna är dyrare på samma bil än privat. Vinnare i detta är blocket som fått den private säljaren att betala för att bilen ska hamna högst upp varje vecka. Gällande C5 så gillar jag den också, men den har "inga" trevliga icke dieselalternativ väl? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.