AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
4.126

Hjälp med att hitta en E39 Touring i fint skick!

Sida 2 av 2
Ka
96
Kalase
LR Freelander 2 SD4 S -11
Länk Kanske kan vara något? Värt en titt iaf.
Na
784
Naikon
BMW 530iA E39
Ja, den ser ju fin ut. Dock så bor du ju kanske lite för långt bort, plus att det är en bit över min budget.
Domhär har kommit ut sedan senast:

Länk
Länk
Länk

Länk
Den ena hade du ju redan länkat till och den sista kanske ligger lite för högt i pris men går ju alltid att pruta... :)
Na
784
Naikon
BMW 530iA E39
Tack för länkarna!

Den första hade jag tänkt åka och kolla på. Det tråkiga är väl att den gått kanske på gränsen på till för långt, och sen ingen dragkrok heller...

Den andra kan vara intressant, har kollat upp reg.nmr och det verkar vara en helt vanlig import, dock utan dragkrok enligt utr.listan. Hoppas bilder kommer upp snart.

Den tredje var jag och kollade på idag faktiskt, då jag bara bodde 2 minuter ifrån. Verkade bra enligt annonsen, men den var i mycket sämre exteriört skick än vad man ser i annonsen. Visst kan jag gå med på lite rost och småfix, men här var det lite väl mkt. Sen sa säljaren att han servade den var 3000:e mil vilket fick mig att dra mig ut ganska snabbt...

Den fjärde har legat uppe ett bra tag, ända sen maj. Såg den när jag provkörde en annan bil där, och den såg ganska fräsch ut. Vet inte varför den inte blir såld. Tyvärr ingen dragkrok där heller...

Just nu funderar jag på om det är värt att gå upp till en E61 istället... har varit inställd på att hitta en fin E39 touring i ganska hyfsat skick för en billig slant. Men det har ju inte varit så lätt. Kommer man upp i 60.000kr så känns som att man lika gärna kan lägga till 20-30k och få en E61.
Ka
96
Kalase
LR Freelander 2 SD4 S -11
Så tänkte jag också, men sen tänkte jag att varför ska jag köpa en E61 i dålig skick när jag kan köpa en e39 i bättre skick för mindre pengar. Dessutom är det slutåren på modellserien 2003-2004 och de flesta fler borde vara åtgärdade. Och e39 tycker JAG är sjukt mycket snyggare än e61.
Na
784
Naikon
BMW 530iA E39
Fan, kom upp en annons nu som är PRECIS vad jag letar efter.
Fräsch 530i touring med snygg metallic, helläder, och dragkrok!

Länk

Nästan för bra för att vara sant? Ända jag kunde anmärka på är att den har haft 10 ägare, det vore tråkigt om den är sönderkörd.
Sen att den har 2800kr i skatt emot min V70 som har 2300kr. Trodde inte att 530i:n var nästan 100kg tyngre.
Al
1.392
Alpinabiturbo
i4 M50 -23
E38 740ia -97
E28 535i -87

10 ägare är inget att hänga upp sig på. Tänk på att hälften av dem säkert är fimor. Gå på skick istället.

Den ser vettig ut. Likadan färg som på min nyinköpta 530 :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.