AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
4.961

Missnöjd med Rensi-mattor till E61

Sida 1 av 2
cm
227
cmagnuse
E61 530d Touring -07
F31 330e -18
E85 Z4 3.0 -04
Har köpt Rensi mattor inför vintern till både min E61 och min E91. Ble så djupt besviken på passformen. Undrar om det överhuvud taget är rätt. Kollade i Rensis rekommendationstabell och ser att de som rekommenderas till E61 passar till alla möjlig bilfabrikat.Allt från Alfa till Daewo till Saab till Volvo. Vilken skit.

Överväg inte enss detta altenativ.

Vet någon om det finns något tyskt fabrikat med GOD passform.

cme

"Ska man ha nåt gjort får man göra det själv"
Passformen är exakt! Länk kvalité i världsklass.
E91 Länk
cm
227
cmagnuse
E61 530d Touring -07
F31 330e -18
E85 Z4 3.0 -04
Tack! de ser redan mycket bättre ut än Rensi. Rensi påstår följande på sin hemsida:

Skålformen, passformen, mönstret och materialet håller smuts och vatten kvar på mattan och gör bilen lättstädad. Sortimentet av rensi-mattor täcker in över 200 olika bilmodeller varav de vanligaste finns presenterade i vår rekommendationstabell. Varje matta har ett tresiffrigt nummer och rekommendationstabellen, som är ständigt uppdaterad, visar vilken matta som passar just Din bil. Du hittar rensi Bilmattor i Din biltillbehörsbutik.

Ordet "passformen" borde inte alls förekomma här. Det är mellan 50-80mm glapp mellan mattan och bilen golv/kupé på vissa ställen. Det är verkligen så dåligt att man inte alls bör ha dessa bilmodeller med i sin tabell. Till alla er som funderar över Rensi: Köp inte dessa.

cme

Köpte själv en bagagematta från dom och golvmattorna kommer
På tis. Riktigt fin kvalitet för det priset, passar som handen i handsken. Fri frakt gör ju saken inte sämre. Sjukt att sånt ska kosta en förmögenhet i Sverige.
Köpte Rensi på chans idag, efter ha klippt bort plasten som skulle bort så passade dom perfekt. Valde o spara kanten närmast insteget på förarsida för att få lite "hårdare" passform.

mcwede
Le
32
LennartS007
530d XDrive Touring -10
Köpte mattorna från Ebay-länken ovan, de kom efter några dagar och de är helt suveräna till bilen i vinter.

Stort tack Vinyl för länken!
Visa användare
2.014
Brynet
M520dA-16
318d GT-16
520-74
635dA-08 cab E64
530i-90 E34
Vinyl: Superbra, Jättetack.
Riktigt bra. Till ett så bra pris på en
riktig bagagematta. Passformen är 100.

Mvh Jonas B
cm
227
cmagnuse
E61 530d Touring -07
F31 330e -18
E85 Z4 3.0 -04
peter-umeå, Vilka mattor fick du klippa? Den enda som skulle klippas i det set jag fick var förarsidans. Jag tyckte ändå inte att det verkade bli bra. Man vill ju att smutsen och eventuellt vatten skall fångas upp av mattan så den måste bli tajt. Den matta jag fick skulle passa både E61 och F11.
På passagerarsidan och bak var det rena katastrofen det gapade med flera centimeters glapp.
Jag beställde och verkar ha fått enligt rekommendationstabellen. Självklart lämnade jag tillbaka mattorna. Passar verkligen dina på exvis passagerarsidan?

cme

Så lite så. : )
Kl
79
Klabe
328iA GT -14
Tänkte jag skulle prova gummimattor i höst/vinter så jag köpte ett sådant där set på ebay. Blev positivt överraskad av känslan i mattorna.

Dock så har jag inte provat mattorna i bilen då de stank parfym av dem. Att vädra de ute i 5 dagar har inte hjälpt så nu ligger de i badkaret badandes i sopvatten...hoppas det hjälper.
Ja
210
Jalapan
530iA xDrive Touring -07 E61 LCI
Bara jag som inte fattar hur man får fast "pluggarna" i golvet?

Jag har mig veterligen inga hål i golvet, eller limmas dom dit?
Jag har inte monterat mina än men det ser ut som om man ska skruva ner pluggarna i golvet.
Läser man den lilla lappen man fick ska man göra så, "gör ett litet hål med en spetsig nål och skuva ner pluggarna" Dom ska sedan få fäste i den befintliga mattan.
Klabe: Så farligt va det inte, hehe. Dom kommer ju direkt från ugnen ;)
da
129
davkar
MB W205 250D -16
Även jag är positivt överraskad av mattorna(dock till en merca), men helvete vad de stinker parfym!

Klabe: Berätta gärna om du fick bort lukten.

Kl
79
Klabe
328iA GT -14
Vinyl, hade nog glömt att gummi kan lukta när det är nytt :-) Det blir inte så många nya gummigrejor nu förtiden!

davkar, det blev bra mycket bättre att göra rent dem med sopa men de luktar fortfarande. Vet i fan vad det är som luktar egentligen, är det själva gummit eller har de användt någon parfymerad tvål vid tillverkningen? Har de användt någon tvål så borde det gå att tvätta bort, ska göra ett tvättförsök till. Är det från själva gummit det luktar så är det nog bara tid och lagom temperatur som gäller. Jag har vädrat mina i ett oisolerat uterum vilket nog är för kalt om det är något ämne som måste dunsta bort.

Min bagagematta la jag i bilen direkt när UPS kom, luktar inget mer. Lägg dom nu i bilen så blir det bra.
Ro
972
Robert J
520dA touring Innovation ed -19
X5 40d F15 Innovation ed -17
Vilken variant av mattor har ni köpt? Standard, anti-slip eller Exclusivo?
Kl
79
Klabe
328iA GT -14
Exclusivo
Både bagagemattan och golvmattorn köpte jag i Exclusivo. Dom som har typ som en blomma över hela mattan.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.