AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
6.492

Ja, jag frågar bara, e M-B da shit eller vad...?

Sida 1 av 2
Dr
296
Dr Bilfåne
Varierar ständigt.
Länk

Den vanliga: don't try this at home :)
Obehagligt.
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Fake så det skriker. Jämför med bilarna det kör om, gå inte en bit över 300 km/h som mätareren på MC:n indikerar. Man kan dra av iaf 100 km/h.

MVH Christofer
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Obehagligt sa Bull.

----
BMW CS/SC #6212
Visa användare
1.189
t80196
328 Xdrive 2013

E30 320i -89 Cab

Visst är det fake, kolla hojen han kör om på insidan på slutet, den håller knappast strax under 280 blås....

Mats
BMW CS #5847
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Har ni räknat antalet misstreck per sekund o räknat ut hastigheten?

Är inte så säker på att det är fake.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Hur kan man åka i den farten på en vanlig väg som har vanliga korsningar? Det här kan vara det mest idiotiska jag sett. Fattar de inte riskerna?

-------
//Lövet
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Det där är garanterat inte 300 km/h. Frågan är om det ens är 200?
Jag ser inte något som tyder på att det skulle vara fejk. Men även om det "endast" går i 200km/h så är det extremt hänsynslöst mot övriga trafikanter.
Tror det är äkta, dock är det lite glädjemätare(cykeln kan vara neddrevad bla). Mätte avståndet mellan två punkter längst vägen på kartan och fick snitthastigheten till 240 under 1 min i videons tidsangivelse. Ni kan ju göra samma övning, färden går norrut från Väckelsång.
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Inget snack om att det är vårdslös körning. Men, alla som kört bortåt 300 km/h borde inse att det skulle vara omöjligt att hålla sig på vägen på den sträckan i en bil.

Enligt R1:ans mätare varvar den strax under 13000 rpm när den tangerar 299 km/h. När han drar på rakan runt 52-53 sek in i videon varvar den 13500 rom, vilket isf borde betyda 330-340 km/h. Bilen Merca SL:en drar ifrån eller håller åtminstone reält avstånd. Fattar ni inte att det är helt orimligt?

MVH Christofer
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
FÖR fort går det iaf för den vägen o den trafiken?
Go
1.567
Gorban
V90 D5 AWD Inscription -17
F20 118d M Shadow -18
Vid 1:45 kör bilen ute på vägrenen i vad som i så fall skulle vara 300 km/h. Det finns väl ingen, inte ens en galning, som skulle köra 300 km/h på vägrenen med risk för att få ett hjul utanför asfalten
Oavsett vilket, kontentan är den samma. Båda förarna är idioter.
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Och en kontenta (?) till: Mercan äger!
Dr
296
Dr Bilfåne
Varierar ständigt.
Visst, man kan aldrig ge sig f-n på något men det är ju lika otroligt att någon skulle orka sitta och fibbla ihop detta bara sådär.. Jag tycker också de omkörda fordonen verkar röra sig för långsamt, men frågan är om det kan vara någon kameraeffekt, 300 km/h är ju 83 m/s och jag vet ej hur en alldaglig (?) kamera hanterar registreringen. Kanske någon kunnig i ämnet kan komplettera..?

Det var f.ö. någon som orkat studerat vägmarkeringarna och kommit fram till att det faktiskt verkar stämma exakt. Men som sagt, f-n vet, och om det är fake kan vi slå fast att upphovsmannen har tämligen gott om fritid och är ganska begåvad. Och att det finns nötter är ju ingen nyhet.
Dr
296
Dr Bilfåne
Varierar ständigt.
Det där med nötter: om det nu skulle vara på riktigt, alltså. EDIT?! %¤@!#
Dr
296
Dr Bilfåne
Varierar ständigt.
Fler nötter: Länk

Inte heller här förefaller farten hos de omkörda bilarna rimma med MC:ns hastighetsmätare tycker jag. Se tex skåpbilen vid tiden 1:50.
AMG-Power!
Som jag skrev tidigare det stämmer med ca 240 km/h i snitt om du mäter sträckan Mellan två punkter på kartan under den minuten det går undan som mest. Dvs kraftig missvisning pga neddrevad cykel troligtvis. Mätningen utgår från att tidsangivelsen i klippet är korrekt.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Ännu en med MC-tema:

Som sagt, har man någon gång kört i hastigheter över 300 km/h så förstår man det orimliga i att det skulle vara möjligt att köra på det viset på de vägarna i de hastigheterna. Och även om SL 63:an är hyfsat snabbt, så behöver den 14-15 sekunder till 200, och nästan 20 sekunder mellan 200 - 300. Ytterligare acceleration därutöver för att köra ifrån R1:an är plågsam / begränsad. Så att överhuvudtaget komma upp i 300 km/h kräver alltså runt 35 sekunder. Utan släpp för omkörningar och liknande. Accelerationen från 280 till 300 tar 8 sekunder.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.