|
Sida 5 av 5
|
|
|---|---|
thekinglives |
Tycker TS borde få bilen inlöst, Vidare hade en personlig ursäkt från Vd BMW Sverige varit på sin plats. Sedan skulle BMW Solna bli av med återförsäljarmöjligheten. Självfallet skulle TS även bli erbjuden en kalasdeal på sin drömBMW. Detta vore det riktiga att göra samt kanske det ända som fick ts att återfå förtroende för BMW i helhet? |
|
I kväll var jag i kontakt med Petter Nordesjö, försäljningsdirektör för BMW group i Sverige han var med om invigning av BMW;s nya Anläggning i skövde då passad jag på att tala med honom,om hur BMW lyssnar på sina kunder i Sverige berättade om en kund som lämnade in sin BMW Bavaria Stockholm, han kände till detta jag påtala att det ska bli intressant och se hur BMW Bavaria löser detta? Även en fråga om RFT däcken som BMW levererar till sina kunder i Sverige,att vi borde ha samma val som Tyskarna har att välja om vi vill ha dessa däck.Eller välja bort dessa däck,men som han påtalade så tycker svenska BMW ägare om dessa däck! Det tror jag inte på! ///bmwlars |
|
| Nämnde du något om att en hel drös BMW-entusiaster följer ärendet? | |
| Jag tror det kan finnas möjlighet att få köpet hävt. Jag minns inte exakt, men jag menar att det finns ett par domar från HD som berör liknande fall. | |
Verdi |
Det som blir lite jobbigt är ju bevisbördan. Hur bevisar man att bilen var ok när man lämnade in den? |
|
Verdi: Jag har bilder på bilen innan BMW Bavaria Stockholm / Solna tar besittning av bilen. Dom har jag enbart av en slump skall erkännas, men likväl så har jag bildbevis. Det vore kul om BMW Sverige's VD eller liknande person hör av sig - jag pratar gärna med dom. Men jag har inte direkt några förväntningar på att de kommer höra av sig - det är ju inte deras problem... Samtidigt om man har för avsikt att få tillbaka mig som BMW entusiast - för inget är än så länge gjutet i sten, det vore direkt dumt - så är det just bara BMW Sveriges ledning som har den möjligheten. Btw dom har mitt nummer - så det är enbart upp till dom själva. |
|
|
Jag tänkte att följande brev kanske kan vara intressant att ta del av, det bevisar att man inte skall parkera i garaget på BMW Bavaria Stockholm. I alla fall inte om man bryr sig i sin bil... Länk |
|
|
Att erbjuda "inbyte till marknadsmässiga grunder" är närmast ett hån - man erbjuder sig att göra en alldeles vanlig inbytesaffär, helt enkelt??? Så generöst..... Jag fick samma "generösa" erbjudande på samma ställe för något år sedan, vilket jag naturligtvis tackade nej till. När jag sedan drog ärendet vidare, hävdades det att jag "fått ett erbjudande om inlösen". Riktigt j-a fräckt är det...... BMW Sverige agerade däremot proffsigt, och jag är fullt nöjd med deras hantering av mitt ärende. Bavaria Solna har däremot sett mig för sista gången, efter drygt 30 år som kund........ |
|
| Den här tråden ger en rätt bra inblick i hur Bmw Solna värderar sina kunder. De som har läst tråden vänder sig förhoppningsvis till en annan ÅF, allt annat är ju bara dumt. | |
|
bunf, det kan jag hålla med dig om. Men samtidigt känns det underligt av TS att tro att om man avstår BMW som märke så undkommer man problem fortsättningsvis. Om vi förutsätter att det är återförsäljaren i Solna som är problemet så innebär det ju att det är personerna där som är det egentliga problemet eftersom väggar och golv inte ställer till med så mycket kundrelaterade problem. Om man då vill undvika att ha något att göra med dessa personer så kan man ju ställa sig frågan: "Var är det mest troligt att dessa personer byter jobb till? En BMW åf i Göteborg eller en Mercedes/Audi åf i Stockholm? Det senare skulle jag säga är mera troligt. Min poäng är alltså, att undvika märket i sin helhet hjälper inte dig i ditt försök att minimera risken för att detta händer igen, då orsaken till problemet (dels skadan i sig, men även den dåliga kundhanteringen) är kopplat till personer i Stockholmsområdet hos åf som kan byta jobb till andra märkens återförsäljare, utan problem. __________ Mvh Grelle |
|
|
Jag kan förstå att frustrationen kan påverka känslan inför hela märket, och inte enbart den lokala ÅF. I slutändan så är BMW Sverige ändå ansvariga för ärendet i mina ögon, speciellt om kund och lokal ÅF inte kan komma överens. Om BMW centralt struntar i ärendet så kan jag förstå att man känner för att byta märke, trots att det säkert finns många duktiga lokala ÅF och att man bygger bra bilar. Problemet ligger väl i att Solna tycker att omlack är en fullgod lösning på problemet, och ett återköp ett mindre attraktivt alternativ. Vilket man från deras sida kan förstå. Problemet ligger snarare i hur man hanterat ärendet från dag 1, vilket gjort att TS helt tappat förtroendet och därför bara vill bli av med bilen. Konstiga bromsar, en skada på bilen som man försökt "dölja" osv. Jag hoppas att de, eller BMW Sverige, tar sitt förnuft till fånga och ser till att du blir nöjd. |
|
| Grelle - håller med, hur udda det än kan låta. Vilket bilmärke man än väljer så riskerar man alltid problem, helt uppenbart. Men just nu har jag så att säga fått nog av BMW - jag kan testa om gräset är grönare på andra sidan vägen helt enkelt. BMW Sverige har varit märkvärdigt tysta för övrigt - så om BMW Sverige vill vända detta så får de nog visa att de vill det också. | |
| No More BMW: Är det inte dags att förverkliga drömmen om hästen nu? ;) | |
| Robert J: Om jag någonsin blir av med den nuvarande BMWn så skall jag fundera på saken - men det kräver ju att BMW inte vill ha en missnöjd BMW kund (vilket de har för närvarande) och köper loss nuvarande BMW. Jag bedömmer det som föga sannolikt - mera troligt att de fortsätter hoppas att allt bara försvinner... | |
| Tragiskt att de inte bara kan erkänna att de gjort fel och ersätta dig. | |
|
Kommer inte heller köpa en ny/nyare BMW och det är tack vara Carlsson Bil i Ö-o. Mina bekymmer är dock inte så hemska som dessa, men för mig tillräckliga. Hoppas det löser sig för dig. Köpa och äga en BMW är lite som att gifta sig. Först efteråt får man veta vem man verkligen har gift sig med. |
|
|
hmmm ... det här känns inte helt bra ... helt sanslös historia! Första BMW:n jag äger, har nu bokad service på Bavaria Solna nästa vecka. Kollade inte upp forumet här innan jag bokade, för jag tänkte att BMW som fått så bra kundbetyg i alla tester ska väl ha verkstäder med hög och jämn kvalitet. Någon *bra* BMW verkstad som ni kan rekommendera, helst norrort Stockholm, alternativt Karlstadstrakten? |
|
| Danderyd funkar för mig. Liten verkstad och man kan få träffa mekkarna utan att någon ifrågasätter det. | |
|
Tjena, Läste detta idag. Galet!!! Fasiken, jag har dragit mig för att åka till solna med bilen. Jag har bara haft en skum känsla, mina farhågor verkar stämma. Fyfan för uselt beteende. Inte acceptabelt. Vad är senaste i ärendet? Någon lösning i sikte? Lägg upp denna tråd på garaget.org också, flera behöver varnas för solnas galenskaper. |
|
|
Tidsödande att skapa sig en snabb uppfattning om positionerna: OM TS blivit erbjuden inlösen till -30% av nypris = ur-uselt. OM TS blivit erbjuden kostnadsfri omlack = Inte kul, men mycket mer kan man ju knappast begära. Jämför med att något pucko repar bilen, då tar försäkringen så klart en omlack, man får inte en ny bil. Trist, men ytterst rimligt! För övrigt fick jag en lackskada på min z4 i samband med att den varit på service hos Förenade Bil i Malmö. Vid avhämtning stod den uppställd på en av deras p-rutor som är avsedda för storleksordningen Fiat 500. Med lackskada på vänsterflygeln. Var i kontakt med Christina (servicechefen). Jag meljade in bilder på skadan och hon lovade återkomma. Detta var för ca två år sedan och hon är mig fortfarande svaret skyldig... Uselt tycker jag. Detta var definitivt sista gången jag anlitar Förenade Bil i Malmö... Min slutsats: Det krävs ganska lite "extra" tillmötesgående för att få en trogen kund, men ännu mindre för att för evigt skrämma bort samma kund...Det är ett mysterium att bilhandlarna ännu inte förstått detta. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.