|
Sida 3 av 5
|
|
|---|---|
|
Tråkig läsning, lider :( Hoppas dom själva läser tråden och att BMW tar till sig kritiken! Förr var det kanske lite lättare att "komma undan" med sånt här antar jag, men borde inte företag passa sig lite mer nu med internet och omdömmen och forum högt och lågt? Eller skiter företag i sånt än? |
|
|
Tyvärr är det väl så att de flesta stora verkstäder mer eller mindre lever på att serva och reparera tjänstebilar och därför kan skita i privatkundernas bilar och hur belåtna de är... Tror att det är en stor anledning till att t ex. "Cirkus Solna" kan fortsätta som de gör. Förmodligen är det en stark social kultur i den byggnaden som återsakapas hela tiden när det kommer in nytt folk - skall man få bort sådana tendenser krävs det krafttag och troligen att man får bort några "nyckelpersoner" som slår an tonen i dylika ärenden. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Helt appropå ingenting: Någon som kan gissa hur mycket en bil faller i värde efter 20 mil och 2 veckor enligt BMW Bavaria Stockholm (dom har ju erbjudit sig att köpa bilen av mig...) ? | |
| 20%? | |
|
Dom vill kanske visa sig på sin bra sida om dom har nån? Men gissar på -1000kr/milen |
|
| No More BMW: Jag gissar på 75.000 mindre än vad du gav för bilen ny. | |
|
> Någon som kan gissa hur mycket en bil faller i värde efter 20 mil > och 2 veckor enligt BMW Bavaria Stockholm (dom har ju > erbjudit sig att köpa bilen av mig...) ? Du kan ju låta dom dra av värdeminskning för körd sträcka, så drar du sedan av värdeminskning för de skador och den olägenhet dom åsamkat. Gissar dom blir skyldig dig pengar i så fall. Fast allvarligt talat så spär detta bara på Bavaria Sthlm's "Bad Will", då de inte kan lösa sina egna misstag på ett smidigt och proffsigt sätt för kunden. Med andra ord skulle alla bojkotta butiken (förutom nyttja dom till provkörningar ;-) ). Till sist låter det även underligt att det skulle vara OK att "vara mindre aktsam" med tjänstebilar. En seriös firma behandlar alla kunder (samt dess egendom) på ett seriöst sätt. |
|
|
Remo, tyvärr är nog den allmäna inställningen bland tjänstebilsförare att dels "det inte min bil så en liten skavank efter verkstadsbesöket gör inte så mycket - huvudsaken att den fungerar" och dels "det är firmans bil och de betalar fakturan oavsett hur dyrt det blev - huvudsaken att den fungerar"... Givetvis finns det undantag men generellt har privatpersoner oftast mycket bättre koll på både bilen och verkstadens resultat och inte minst rimligheten i priset på reparationen/servicen etc. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Det fjäskas något otroligt för företagskunderna hos de stora verkstäderna. Min fru kör Audi som tjänstebil och det finns alltid en påse med give-aways, mineralvatten, godis och en del audiartiklar efter att hon haft den på service. Givetvis ingår alltid handtvätt och städning invändigt. När hon tidigare hade en nyare A3 privat ingick det inget annat än en offert som skulle betalas pronto... Därför är det bra med uppstickare som Mechanum tex som fokuserar betydligt mer på privatkunder. |
|
| Jag kan avslöja att ingen av er som hitintills föreslagit ett värde (procent eller belopp) är ens i närheten. Ta i från magen nu, och lite till - vi snackar skambudsnivå alltså. | |
| 175000:- kanske | |
|
Johan B, jag vet inte hur du behandlar dina personalbilar/förmånsbilar men jag känner inte igen mig i din beskrivning. Visst finns det de som inte bryr sig nämnvärt, exakt som bland privatbilister, men det är inte ovanligt att ha ett avtal som ger ekonomiska incitament att hålla bilen i fint skick. (Pengarna går vidare till ett bilkonto som kan användas till nästa bil och höga räkningar kan kräva extra inbetalningar) Min poäng är att det troligtvis inte är ägarformen som avgör utan snarare att finns många människor som inte bryr sig om sin bil. __________ Mvh Grelle |
|
| Är det någon som skickat denna tråd till BMW Bavaria Stockholm? Det är kanske dags... | |
| Jag tippar att man drar av 20% från priset du betalade. | |
| Är det ett korrekt återköp så bör värdet vara nära det TS har betalt. En nära bekant fick Audi att återköpa en krånglande nybil efter knappt ett år och skillnaden mot betald summa var överraskande liten. | |
Karl-Hilding |
Skriv deras skambud och förklaring till skambudet. X5 är allt vi vet plus indiviual. Och de säger säkert att detta individualpaket får du inte en krona extra för, för de vet ju inte om de hittar en kund till din bil... Varför i h-e åtgärdar de inte dina lackskador plus ev bromsarna om de nu inte funkar 100%. Är samtliga chefer helt tappade bakom en vagn? |
|
No More BMW: Varför skriver du inte in det BMW Bavaria Stockholm bjudit dig? Hade det varit jag som fått skambudet hade jag inte tvekat att offentliggöra det för att spä på deras redan dåliga rykte. |
|
|
Kimmo: För att se om någon ens kan sätta sig in i hur illa dom behandlar sin kund... Jag är bjuden -30%. Det är inget annat än ett skambud i mina ögon. |
|
Karl-Hilding |
De, BMW Bavaria i Sthlm har åsamkat alla skader på bilen. Bilen har rullat 20 mil. Förmodar att nypriset var 650 nåt = 450´skulle den vara värd nu. Vad väntar du på? Ring en jurist nu!! |
|
Detta innebär att alla köpare av begagnad BMW hos Bavaria Sthlm kan yrka på 30% avdrag från nypriset för varje 20 mil en bil i deras utbud rullat. Om de ställer sig frågande till detta, hänvisa till denna tråd samt deras eget agerande. ;-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.