AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
4.129

Bmw 535 blocket.se någon som kikat på denna?

Sida 1 av 2
eH
55
eHolmberg87
535d M-sport e61 2008
Denna bil har nu legat ute ett tag och jag undrar om någon här på AP har tittat på den eller vet något om den?

Har nu i flera månader letat efter en 530d alternativt 525d men mina krav på utrustning gör det svårt att hitta något så har börjat kolla på 535.

Länk
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Inte tittat eller vet något, men väldigt trevlig spec!

Aktiv styrning, aktiv farthållare, Induvidual audio (mums!), HUD, komfortstolar osv...
No
361
NordicX
BMW X3 2,5i -05
Volvo 142 DL-74
Sök lite på firman som säljer den, har inte handlat av dem själv men sett några trådar om dem. Sen får du själv avgöra om det är värt att flyga ner.
Visa användare
2.014
Brynet
M520dA-16
318d GT-16
520-74
635dA-08 cab E64
530i-90 E34
Vi har en 320-99 E46 från Slottstaden i Malmö, helt ok då. Många år sedan nu.
Mvh Jonas b
Visa användare
2.014
Brynet
M520dA-16
318d GT-16
520-74
635dA-08 cab E64
530i-90 E34
Glömde det viktigaste...... 535d med den utrusningen. Pruta o köp.
Stor tumme upp.

Mvh Jonas B
eH
55
eHolmberg87
535d M-sport e61 2008
Bör man räkna med att byta partikelfilter före 20 000 mil på dessa?
hur ser det ut med servicekostnader på dessa jämför med 530 tex?

Denna bil är av intresse också. Liknande utrustning.
Länk
eH
55
eHolmberg87
535d M-sport e61 2008
Länken till bilen i första posten. Vad tycker ni om det priset på den? bilen är importerad i slutet på 2010 till sverige och har haft samma ägare hela tiden och säljs nu via denna firma. På passagerardörren på 12e bilden kan man se en bula och bilen har mycket tvättrepor enligt firman, polering behövs.
Rh
133
RhinoThue
BMW 530xd (F11)
Den övre ser precis ut som min bil, min saknar också rails. Tycker E61 ser lite "tyngre" ut utan dem. Solidsvart är ju ett litet fanstyg på sitt sätt, svinsnyggt när den är ren men repor syns ju ack så väl.

Bland utrustningen så kan jag säga att panoramataket ger ett väldigt trevligt ljusinsläpp i kupén. Sportväxellådan är trevlig att ta, man får om inte annat en snyggare spak. Komfortstolarna är fantastiska. Individualljudet är det bästa jag lyssnat på och är grymt om du gillar att lyssna på musik.

Aktiv styrning och farthållare har jag inte, liksom HUD vilket jag gärna haft.

Sammantaget en otroligt fin och komplett spec,
Såvida du inte älskar rails vill säga :)

Sen ramlade jag på såpass många skumma importbilar vad gällde historik när jag sökte E61'a så att jag i slutändan helt valde bort alla bilar som inte var svensksålda. Den här verkar ju ok, framförallt i och med att den inte är intagen just nu bara för att säljas vidare (vilket den andra bilen i tråden är). Men kolla verkligen upp miltalet bakåt så att det är grönt. Maila din lokala ÅF och be dem kolla vad de har reggat på bilens chassinummer. Det var så jag upptäckte de fifflade bilarna.

Bil nummer 2 (DWX816) som sagt nyintagen. Lustigt att de lagt in en bild av stolsreglagen från en bil med ljus inredning. tecken på att de tagit in och sålt fler av samma sort? Den vinner väl möjligen på att den är nyare. Den har hårddisk-navi och lite snyggare gränssnitt i iDrive.
St
366
Stefan85
e36 328iM Coupé-98
Santorinblå

e46 325iC Cab-03

F20 M140i Shadow Edition-2018 SÅLD
Mineral Grey

Instagram:
@e36individual

Tror dom har lagt in en bild på stolsreglagen från en bil med ljus inredning för att bilen ifråga är utrustad med "ljus" inredning? :)

///Stefan
Rh
133
RhinoThue
BMW 530xd (F11)
Dumstrut på i så fall, men inredningen ser verkligen mörk ut på interiörbilden :) Ser ju fin ut annars också, jag hade gärna haft en carbonsvart.
eH
55
eHolmberg87
535d M-sport e61 2008
Tack för ditt svar RhinoThue! Får ta ett beslut om man ska ta sig ner och titta på bilen efter kontakt med lokala ÅF.
eH
55
eHolmberg87
535d M-sport e61 2008
Bilen i första posten står registrerad som en "BMW 560L" hur kan det komma sig? Och fordonsår 2007, men firman skriver den som en 08? Är den tillverkad sent 07 då eller?
Bj
2.163
Bjerser
BMW 435d xDrive F36
Mercedes GLK220 CDI 4M
Mini Cooper F55
Det är många 5-serie E60/E61 som heter 560 på pappret så det är inget konstigt, lite som att många Volvo S60 heter R+S60 på pappret vilket fått en del optimister att kalla deras S60 2.4 med 140Hk för S60R. Förmodligen någon teknisk titel, men det bör stå "535d" eller något liknande under "Handelsbeteckning" hos Transportstyrelsen?

Jag kan tyvärr inte kolla åt dig för det står "Fabrikat: BMW 535D TOURING" och är blankt under handelsbeteckning på vår bil.

Angående när bilen är tillverkad, ta bilens chassinummer på:
Länk

Och slå in de sju sista tecknen här:
Länk

Så får du fram både produktionsdatum och lite annan information.

//Bjersér
eH
55
eHolmberg87
535d M-sport e61 2008
Tack så mycket för infon Bjerser!
Det är första gången jag planerar att handla den här typen av bil. Några värdefulla tips inför att åka och titta på bilen? Vad har ni lärt er av era affärer?
Känns som det är lätt att vara efterklok på en sån här bil. Har läst om barnsjukdomarna men mycket är ju svårt att se på plats!
Den är ju tydligen uttagen 2007.10.23
Du har inget reg.nr. / chassi nr. för bilen ?
Tycker det låter lite märkligt "Nyservad vid 11671mil 2012.08.01 och nu 2013.10.17 gått 12905 mil. Det betyder väl inget men tycker inte man kan kalla den nyservad!

Mvh Ubbe
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Enligt Ratsit på adress som ägarinnan i regbeviet är registrerad på finns en BMW 2007 men ingen person med Ägarinnans namn på den adressen utan två personer med helt andra namn. Dock finns hon i Hitta/ Eniro på den adressen.
Googlar man ägarinnans namn verker hon vara doktorand i Biomedicinsk vetenskap vid malmö högskola. (målvaktsreggad ???)

CU59859 tillverkat 10 oktober 2007.
Här kan du få fram hela utrustningslistan om du petar in chassienumret.
Länk

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

På det tyska briefet så står 560L vilket förmodligen är från 5-serien och E60, och när en bil privatimporteras så är det ju den enskilde besiktningsmannen som för över uppgifter från det tyska briefet till sitt register. När jag reggade min så stod jag bredvid och han tyckte det var bättre att skriva in BMW 550I.

När det gäller firman så ligger den på Mariedalsvägen mitt emot Kronprinsen och just Mariedalsvägen hyser ju ett antal sk källarhandlare där jag aldrig skulle ens tänka på att köpa bil. Dessa bilhandlare, fast med andra namn och ägare, fanns redan när jag tog körkort för snart 30 år sedan.

Just Autoslottstaden är väl den av dessa handlare som man upplever ligga snäppet högre än de övriga i fråga om seriositet och namnet har ju funnits ett antal år nu. Har dock inte någon personlig erfarenhet av köp där.

Bilen i fråga är en 08:a och utrustningen är helt rätt. Det man vill kolla upp är ju ägarförhållanden, vem som importerade den och vilken historik det finns från ursprungslandet. Bilen var ju ca. 3 år gammal då den kom hit och kan mycket väl ha rullat 12-15' mil på dessa år likaväl som 5' mil. Stämmer allt med bilen så kan det mycket väl vara ett ok köp om man kan få ner priset några tusenlappar...

___
//Ulf
eH
55
eHolmberg87
535d M-sport e61 2008
Tack för era bra svar! Har varit i kontakt med bmw och är nöjd!
Lade märke till bild nummer 9 i annonsen. Är det motorlampan som lyser? Har firman möjlighet att påverka eventuella larm eller felkoder?
Rh
133
RhinoThue
BMW 530xd (F11)
Hur gick det här? Blev det köp?
eH
55
eHolmberg87
535d M-sport e61 2008
RhinoThue: Japp det blev affär. Bilen går kanonbra och inredning är nära nyskick och luktar även så! Behövdes dock en seriös polering vilket jag själv gjorde denna helg, blev riktigt bra.
På vägen hem pajade torkarmotorn fram, som tur var hände detta i närheten av Sundsvall lagom till BMW öppnade för morgonen, och råkade ha en motor till e61 liggandes och kunde byta denna direkt! Och fakturan gick ner till firman som sålt bilen (Autoslottstaden)

Med andra ord Molins bil i Sundsvall, kanonservice!!!
Rh
133
RhinoThue
BMW 530xd (F11)
Ser man på, då passerade du alltså genom min hemby Sundsvall med en tvilling till min bil :) Bor du häromkring eller hade du långt kvar hem?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.