|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Jo, tonen kanske inte är den gladaste. Men samtidigt är det bra att få ventilerat ut sina känslor och åsikter. Att gå och hålla på dem gör saker och ting bara värre. ---- BMW CS/SC #6212 |
|
Verdi |
Snajdaren, så en nästan ny A4 är bättre än en 10+ år gammal BMW? Oj... |
|
Tråkigt Alex84 men jag hoppas att du eventuellt hittar någon modell från BMW du litar på i framtiden eller att du blir nöjd hos något annat märke. Hur man än vrider och vänder på det är ett tappat förtroende något negativt, även om en biltillverkare inte kan gå hur långt som helst för att hålla alla kunder nöjda är det deras sak att försöka så gott det går. Men diskussionerna som uppstår i t.ex den här tråden beror bara indirekt på det jag skrev ovan, grundproblemet är att ingen biltillverkare är perfekt och långt från alla människor har samma erfarenheter om samma märken. Jag är väl medveten om att jag själv brister men egentligen är det otroligt att vuxna människor inte kan diskutera olika åsikter och erfarenheter på ett vuxet vis. //Bjersér |
|
|
Haha, skön tråd :) De här är ju ändå ett forum så ordet är fritt. Till en viss gräns... |
|
|
Jag har gått från två BMW till en. Och det blir nog sista BMW:n för min del, när jag skrotar den om några år. Tyvärr, få jag säga, för jag gillar märket i "själ och hjärta". |
|
|
Det snackas mest om E46 och E39 i denna tråd, bilar som oftast är långt över 10 år gamla och har brukskörts året runt. Är det så konstigt att saker krånglar och de börjar bli buskiga? MVH Christofer |
|
|
En STOR fördel med BMW förutom själva upplevelsen när man använder bilen tycker jag är tillgången på information och reservdelar till bra priser! Sprängskisser på reservdelar, elschema, diagnosprogramvara, verkstadshandbok finns att hitta. Schmiedmann är ett bra ftg. Bromsar, chassidetaljer mm finns "nästan gratis" från Tyskland osv. Även priserna hos BMW har ofta visat sig vara lägre än till bekantas bilar, speciellt Audi som verkar vara åt helvete ur service och reparationssynpunkt. Hur är det med info+delar för andra märken? Servicedelar, bromsbelägg o bromsar finns billigt till alla bilar, men verkar svårare med bärarmar, bussningar o liknande. Jag tror att "entusiastfaktorn" hos BMW är bra för tillgången på delar från olika källor. Detta ger förutsättningar till riktigt billigt men kvalitativt bilägande under många år även på äldre bilar (som inte har nån nämnvärd värdeminskning heller) om man är av "gör det själv" typen. Ja om man nu värdesätter att åka beg. BMW till samma pris som en nyare Nissan Micra 1.0 alltså. |
|
|
Jag håller med dig Marin849. Just tillgången till all information är guld värt. Vad man än vill veta så finns info att tillgå. Vad jag reagerar på är åsikten att gräset är så mycket grönare på andra gräsmattor. Har man den inställningen är synfältet synnerligen begränsat. Sök på problem oavsett märke så skall man finna. Hur tillverkare hanterar kundvård avspeglas i vilka krav kunderna ställer. Här har vi (enl. mig) det största problemet. Nybilsköpare betalar glatt och ställer för låga krav (i allmänhet) och det blir som det blir ... Exempel: En bekant lämnade in sin Volvo V60 för ett fel inom garantitiden. Får till svar att delen som skall bytas inte skulle betalas av garantin då det "var ett så vanligt fel". Vad är detta, finns det verkligen acceptans för något liknande? Man häpnar! mvh/ Anders |
|
|
Visst har s60 s80 v70 bra rostskydd och men innan dess var det inte så märkvärdigt.. S och V40 rostade ju utav h-vete och du hittar då lättare en fin e46 än en s40/v40.. En Bmw är ju bara trist precis där bubblan i lacken uppstått och en Volvo är trist hela bilen från dag 1 till skroten. Är inte så mycket för Volvo som kanske märks=) jag gillar inte att köra dem helt enkelt. Länk |
|
|
LOL!! Får jag använda mig av den frasen i olika sammanhang? "En Bmw är ju bara trist precis där bubblan i lacken uppstått och en Volvo är trist hela bilen från dag 1 till skroten." |
|
| Verdi: Du missade poängen, jag saknar bakhjulsdrivet. Inte så roligt att köra Audi. | |
|
Hehe ja visst sprid frasen vidare bara, Har en till "V70 så trist att inte ens rosten vill ha den" =) Länk |
|
Karl-Hilding |
Tack Grelle, det var den jag menade och återigen en ursäkt till fd BMW-ägaren. |
|
killen äger en cheva S10 V6 och ojjar sig över att BMW går sönder och har dålig kvalité samt jobbiga att skruva med...inte rätt bil att äga nyare plast chevor då kan jag säga! farsgubben rasade både automatlåda och oljekylare på en sådan när den var nästan ny och räddningstjänsten fick komma ut och sanera 6 liter olja på riksvägen =) det var bara 1 av 10 fel av vad som hände men det var det absolut värsta, förutom att man trampade bromspedalen i golvet några gånger per år när man var ute o åkte... Black Metal Elitism -///Maaneskyggens slave |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.