|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Ska tänka på att ta bild när jag löder fast kabeln. Det låter även som att detta är ett fel som många E39-ägare borde kontrollera nu när bilarna börjar bli till åren, om man inte vill fastna i vildmarken d.v.s. :) På min bil var det helt orört där nere... Så det var inte p.g.a yttre påverkan heller. E39an är en riktigt skön bil och passar utmärkt med V8:an också :) |
|
|
Jag tog en bild på min (kopiera länken och klistra in i adressfältet): Länk ___ Min bil: Länk |
|
| Så det är alltså på undersidan /insidan som brotter sker man måste lyfta ur den ur tanken. | |
|
Precis. ___ Min bil: Länk |
|
|
Fixat lödningen av kabeln nu. Direkt efter åkte jag på soppatorsk... Färddatorn visade 40 km till tom tank, men tanken var redan tom, beviserligen :) Hoppas det är en engångsföreteelse - har ju kunnat köra tills färddatorn har visat 7 km till tom tank innan, aldrig varit några problem. Man får väl köra runt med en reservdunk för att vara på säkra sidan, haha. |
|
|
Antingen sitter tankgivaren lite galet i högerhalvan eller så hann inte bränslet pumpas över från vänster till höger tankhalva efter att du fixat felet? Det hände mig en gång efter att jag haft bilen snett parkerad och backade ut, gasade direkt och pumpen sög luft = kört. I med 2 liter soppa och genast skickades de 4-5 litrarna i vänstra halvan över till högra. |
|
| Troligtsvis är det tankgivaren som sitter galet ja - fick i 71 liter i tanken efter att ha fyllt på någon liter från en reservdunk, så uppenbarligen var det tomt. Får ge mig på det under julhelgen när jag har tillgång till garage. Tror inte heller att jag har fått in snitsen med att montera tillbaka armaturen på rätt sätt, tycker det var riktigt krångligt att få ner locket på rätt sätt sist. | |
| I dag var det min tur att råka ut för avvibrerad pluskabel vid stiftet i tanken men som tur var kom jag ihåg den här diskussionen så jag insåg ganska snabbt vad det var för fel så jag kunde laga det efter vägkanten och fortsätta åka vidare. Ibland har man nytta av att ha nöjesläst en massa gamla inlägg. :-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.