|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag har en E 61,2005 med orginal dragkrok. Hade för ett tag sedan besök av lite vatten i "reservhjuls brunnen". Efter detta får jag ett larm:"Trailer towbar electrics" varje gång jag startar bilen. Är det någon vänlig själ som kan hjälpa mig i detta ärende? Vilken modul/relä i brunnen kan det vara som felar? Tilläggas kan att elen till släpet ej fungerar längre,tackar på förhand/Jan. Pes | |
|
Hej har samma fel på min 530 06 har du hittat på vad som var felet? Relä styrbox? |
|
| Nej,jag har inte tittat på det något mera ,har försökt koppla bort några relän i "res.hjuls brunnen"utan resultat,jag får inte fram var det här larmet kommer ifrån,så jag väntar fortfarande på hjälp från detta eminenta forum.Har du också haft besök av vatten i "brunnen"eller? | |
|
Jag köpte bilen sedan efter några veckor dök larmet upp. Märkte inte något vatten men vet ju inte hur förra ägarn haft det. |
|
|
Hej! Har fått samma felmeddelande på frugans 523i T -08. Inga problem med den mekaniska biten, går fortfarande att manövrera den ut/in. Har sedan ett år intermittenta fel på skyltbelysning, utslagen bakrutevärme...kan dragkrokens felmeddelande vara relaterat till kabelbrott i bagageluckan eller är det reservhjulsbaljan som är stället att söka på? |
|
|
Hej låter som du har kabel brott i luckan Trex Håller precis på och byter kablar i min lucka Kan bara säja vilken jävla skit konstruktion gjort för att nötas av Mvh |
|
|
Tack för svar. Jo att jag har kabelbrott har jag ju misstänkt, men kan det ha ngt med dragkrokens kablar att göra? Har du köpt komplett kabelstam som t ex bildelsimporten säljer eller "fulskarvar" du? ;) Byter du på båda sidor? /Trex |
|
|
Hej jag skarva själv hur lätt som helst byte bara höger sida vänster var hel Fick bättre räckvidd på fjärr och bättre radio mottagning Mvh |
|
|
åströmarn! Hur gjorde du med kablarna som finns dubbelt av i samma grovlek, gul å grå tror jag det är, hur höll du reda på vilken som gick till vad eller skarvade du bara i korta bitar på dom som va skadade? /Trex |
|
| Hej har samma fel men trailer towbar elektic på min bil, har vanlig demonterbar kula.. var det någon som hadde tipps kring detta? | |
|
Hej jag klippte bort dom gamla helt och la skarven i högra högtalar hålet och den andra skarven uti luckan Man får hålla reda på kablarna jag tog krymp slang och la i alla kablar jag behövde i den och märkte upp dom Sen bara att dra in de nya kablarna och skarva i varje ände Pilligt men det går :-D Mvh |
|
| Ang. trailer towbar elektic, skulle jag tippa på att det är styrdonet som är kört, som sitter i reservdelsbaljan. Vid byte av styrdonet måste även bilen programameras/kodas | |
|
OK!,Inte vet du/någon vilket styrdon det är som hör till krokelen? Det är ju en handfull med styrdon där i baljan,jag har försökt att följa kablarna,utan framgång. Mvh |
|
|
S*§£[*} j*vla skitbil! Hade isär allt igår, kollade alla kablar men inga synliga brott eller ens en kraftig böj på någon tråd! När jag monterat tillbaka allt så funkar så klart inte glasluckan längre! Ge mig styrka!!!! Jaja, det får bli bilhandlarens problem när dom byter in den på onsdag, jag lägger ner. Tack för tips å råd i alla fall Trex |
|
|
Lite tröst...glasluckan fungerar fortfarande (peppar peppar) dock har vänster skyltbelysning slocknat med tillhörande felmeddelande. Trailer towbar electrics kvartstår fortfarande, inte ett spår av fukt i reservhjulsbaljan, där e så torrt å fint. Jag såg ett styrdon som hette ngt med Anhänger-nånting, kanske är det som strular? |
|
| Mitt styrdon är ett från westfalia uni can control BMW v2.0 är det sannolikt att det är fel i det? Finns tyvärr inte att köpa löst vad jag kan se. | |
| anhängermodulen(stavning) AHM-modul är den som är till dragkroken iallafall, ganska vanligt fel på E61 vad jag hört ...(?) | |
| Och styrdonet ska gå att beställa löst hos BMW handlare | |
|
Hej! Nu har letat i min "reservhjulsbalja"igen,men där finns ingen AHM modul?,det som finns är:MPM modul(den har jag bytt),en som har märket WABCO(BMW 3714 6766280-01),och en som heter Behoerdensmodul K-CAN det är allt. Kan AHM modulen sitta någon annanstans?? Tackar på förhand Jan Pes |
|
Lasse Karlsson |
Hej alla! Kablar till bakluckan och draget har inte med varann att göra! Vidare info, se min uppdaterade tråd tidigare idag! HA DET! modolasse |
|
Lyfter denna tråd. Jag har samma felmeddelande, dock är det så att den elektriskt infällbara kroken är utbytt mot en avtagbar manuell en. Dock skulle jag vilja få bort felmeddelandet som dyker upp "trailer towbar electrics". Någon som har en lösning? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.