|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Om jag hade möjlighet att ta tjänstebil utan ansvar för andrahandsvärde skulle jag valt en uddamodell och inte Passat eller Volvo. Den stora anledningen till att välja etablrade märken är ju att de har bättre andrahandsvärde. Det var länge sedan som de byggde väsentligt bättre bilar. Finns massor av kul till vettiga pengar Kia Sorrento Opel Insignia Alfa 159 Peugeot 508GT Citroen C5 som man kan utrusta på ett helt annat sätt än "premiummärkena". Mycket hellre en helt fullutrustad 508GT (som för övrigt är en helt strålande bil som jag kört många ggr) än en naken Alltrack. ------- //Lövet |
|
|
Som sagt.. Kravet är 4x4 och Automat, gärna med högre markfrigång. Volvo bilarna ligger bra till om man kan få sig en XC60 eller xc70 för stålarna. Opel kan vara en variant. Lagom udda för att kunderna inte skall störa sig på märket, men ändå lite tyskkänsla. Nackdel att den inte är lite högre i fjädringen när man hamnar lite vid sidan av välplogade vägar (händer rätt ofta). Honda CR-V och RAV4 går ju in också, men jag är lite tveksam. Alltid gillat Honda, men CR-Vns 4x4 skall inte vara den bästa. Kia vetifan, har inneboende kvalitetsnoja mot koreanska bilar. Subaru Legacy Outback med diesel och CVT går in, men bara med business paket.. Med business PLUS blir det hård förhandling. Kan vara ett bra alternativ också. Blir svårt nu.. Skoda Superb med "dåliga vägar" paketet (höjer typ 20mm) VW Passat Alltrack eller Tiguan Fiat Freemont Subaru Outback Business Tror Volvo går bort då jag inte kan se att man kan få in dem under 350.00 med rimlig utrustning. Xenonljus, farthållare, ACC, Regnsensor och blåtands handsfree är egentligen också på kravlistan. |
|
|
Opel Insignia finns i en höjd variant med lite Allroad/XC-stuk om du kan tänka dig en sådan? //Bjersér |
|
Terry N |
Opeln håller bra, är i grunden samma som sista (senaste) 9-5an som ni vet, och den är en riktigt bra vägbil, mkt roligare på vägen än volvobilarna och passaten. jag skulle kolla vidare på opeln, den förtjänar mer än den säljer, du får den med riktigt bra utrustning, 160 dieseln räcker bra också. Subarun är riktigt träig att köra, en kompis var intresserad av den, vi provkörde förra helgen, ingen hit. |
| Opel Insignia diesel har (hade?) också en bra fjärrtimer. Toppmotorerna (bensin+diesel) är mkt trevliga. | |
| I dem tyska kvalitetsrapporterna har Opels nuvarande Astra och insignia hamnat i topp de senaste åren så i ren driftkvalite är dem svårslagna. Trevlig design också, klart underskattad bil. | |
|
Jaha.. Då har Kollegan tagit ut en ny Alltrack med DSG låda och 177 hästarsmotorn. Han fick in både Premiumpaket, dragpaket, större stereo och nya v-däck på fälg samt lite lull lull för 336.000 Blir svårslaget tror jag.. //Anders |
|
|
Det känns som ett väldigt bra pris. Jag funderade faktiskt på Alltrack trots att den var en av få som aldrig provkördes. Kändes helt enkelt bara snusförnuftigt och väldigt tråkigt. Nu fick jag ge 70 papp mer för X3 istället men jag hoppas ha ett större smajl under mina 36 månader... :) |
|
|
Lite skoj, för kollegan hade Audiu A4 kombi TFSI med quattro (ej automat) och sa inom 24timmar "jag saknar audin!" XD //Anders |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.