AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
14.656

Tjänstebil. VW Alltrack vs Fiat Freemont vs. fritt val

Sida 1 av 2
Visa användare
2.407
amullo
-18 F31 320da x-drive Msport
-10 Ducati Multistrada 1200s
Min arbetsgivare tillåter mig inte att ta BMW som tjänstebil då den anses för "premium". Inte heller Audi går bra, eller naturligtvius Mercedes.

Jag jobbar som säljare och kör mycket på små kommuner runt om i landet och funderar därför på 4x4, lite högra markfrigång och diesel. Automat är KRAV pga att tanten har begränsat körkort med automatkrav.

Funderar på Fiat Freemont eller Passat Alltrack som båda går in under 7 1/2 basbelopp med okej utrustning.

Erfarenheter?
Andra förslag som tickar alla boxar?
4x4
diesel
lite högre markfrigång
automat
kombi/SUV

//Anders

Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Trots den kanske gängse fördomen har Fiat Freemont fått väldigt bra kritik; både i tester och av dem jag känner (italofiler) som köpt en. Det är helt klart ett alternativ till Passaten, som ju är en Volkswagen och därför helt ok på alla områden, men just inte mer.

Hur ställer du dig till Kia Sorrento? Länk

----
BMW CS/SC #6212
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Fiat Freemont - varför åka runt i en så gigantisk bil? Behöver du det? Annars skulle jag inte ens titta åt det hållet.

Alltrack är vettig men ännu hellre Tiguan faktiskt. Tycker chassit är betydligt trevligare i den. Alltrack är hård, småhoppig och bullrig.

-------
//Lövet
Visa användare
2.407
amullo
Tiguanen är ett alternativ, helt klart. Kört den med både 140hk diesel och tsi bensinaren och gillar bilen. Tänkte inte på den!

Tittade lite på Skoda också.. En Superb går ju nästan att maxutrusta för pengarna och dessutom finns den med förhöjd markfrigång för "dåliga vägar". Visst.. Det är ju ingen SUV, men det lär ju inte vara så stor skillnad mot en alltrack eller?
Visa användare
2.407
amullo