AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
43.153

Påfyllning AdBlue?

Sida 3 av 3
Transocean
"AdBlue blir produsert fra en urealøsning med høy renhet. Urea produseres gjennom syntese av ammoniakk og CO2 (karbondioksid). Teknisk urea finnes i produkter som sjampo, kosmetikk og lim. Urea som brukes i AdBlue, har en annen kvalitetsgrad enn det som brukes til gjødsel.

AdBlue av høy kvalitet, som det som produseres av Yara, er produsert direkte fra ureafremstillingsprosessen. Denne urealøsningen tynnes så ut med behandlet, demineralisert vann. Til produksjon av AdBlue brukes det vann av en spesiell kvalitet og med høy renhet for å unngå all kontaminering. Bruk av vann som ikke oppfyller spesifikasjonene, i produksjonen av AdBlue er trolig den største trusselen mot katalysatoren din og dermed kjøretøyet ditt. Det er derfor avgjørende å kjøpe det fra en leverandør som produserer AdBlue i samsvar med den globale ISO-spesifikasjonen."
Länk
Ro
105
Romefors
520d Touring x-drive -16
Länk

Och ovan påfyllningsslang😉

Go
83
Gorschek
435i Gran Coupé 2015 M-pkt, M-performance allt;)
Fråga. Är det skillnad på adblue? Dvs måste jag köpa bmw ad blue eller?
js
1.928
jsn
i5 m60 -24
Nej, köp vilken ad-blue du vill. Jag köpte på granngården senast, 95kr för 10 liter. Eller tanka på lösvikt vid de bränslestationer som har detta.
Ro
105
Romefors
520d Touring x-drive -16
Min bil har gått 1580 mil och fortfarande inge indikering att fylla på😶
Ne
150
Nenne68
535DA Touring -16 MSport
320DA Sedan -19 Msport
Tipset med en originalflaska från BMW att göra tratt av kan ju vara ett alternativ.

Men har någon här kommit på vilken Ad-blue på dunk som enklast låter sig fyllas i BMW?

Statoil? Biltema? Finns säkert många olika dunkar, både bra och dåliga.
Tar gärna emot tips så att man slipper spilla.

Ro
105
Romefors
520d Touring x-drive -16
Biltemas fungerar bra👍

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.