AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
14.606

Vad säger ni om denna 550?

Sida 3 av 3
Impaz: Du kommer gilla 550in för du slipper du min enda invändning mot 335i. Dens fjöninga motorljud. Nu är jag van vid V8 så lite kräsen är jag. Men den lät inte alls lika bra som M30 och S38 heller.

En 335i Coupé är väl inte så svårt att hitta? Eller är det en E90 du är ute efter?

Jag får erkänna att jag hade valt RS4 B7 av dem du nämner, den enda bil jag kört som är roligare än 540i/6 E34.
Visa användare
864
Impnaz
BMW M135i -13
BMW M5 E39 -99
BMWCS #7520
Stephan: Jag föredrar oftast V8, helt klart. Intresserad av 335 E90/91 manuell med låga mil helst facelift. Finns inte många just nu iaf...
Rs4 B7 är mycket rolig helt klart. Dock vansinningt dyra att underhålla. Och om nåt går sönder vill man inte ens tänka på...
Cts-vn var väldigt kul maskinellt, men sjukt trist inredning etc.
Tror nog 550in kan vara nåt.
Impnaz: 335i/6 E90 LCI är en ovanlig modell. Av Europamodellen byggdes det max 293 exemplar (A220500-A220792). E91 är garanterat ovanligare. Blir inte många fler även om du acctepterar XDrive.

Vad är det som är dyrt på RS4? Bromsarna ser jag är dyra, koppling/svänghjul är något dyrare än till 540i E34. Men går bilarna ofta sönder eller vad är det som skrämmer?

Kan du få 550in till ett lägre pris, är det allt det bästa valet. Du blir garanterat nöjd.

Mvh Stephan
Impnaz: Antalet 335i/6 E90 LCI var enbart med N54, det byggdes ytterligare ca 145st med N55motorn.

Det borde inte vara så svårt at hitta en om du accepterar XDrive och Touring. Denna XDrive är riktigt riktigt läcker!! Länk den hade jag varit mer än nöjd att äga:).
Visa användare
864
Impnaz
BMW M135i -13
BMW M5 E39 -99
BMWCS #7520
Stephan: Intressant! Hade ingen aning om att dom var såpass sällsynta ändå. Touring går bra, men helst inte XDrive. Den länkade bilen var dock riktigt fin.
Får kanske börja tänka på automat, eller tidigare årsmodeller isf.

Ang Rs4 så är i stort sett allt dyrt. Ett original fjäderben går på 12,000:-, slangarna till och från oljekylaren kostar 8-12,000:- styck tex. Har man lite otur så kan man åka på reparationer på långt över 100k på ett bräde. Och då har man inte ens gått in på problemen med carbon build-up.
Så man får se till att hitta en såpass ny att det går att få maskinskadeförsäkring...
En RS4 B7 är dyrare än en Porsche 911 Turbo i service och reparation enl. Stertman motorsport.
Och problemet är att dom allra flesta har nån gång ägts av någon som inte haft råd att ta hand om dom som man ska, och det kommer att komma upp och bita en förr eller senare.
Nej, den tanken är mer eller mindre avskriven.

Ki
539
Kimmo
Clio RS -03

Impnaz: vet inte om du köpt 550:n som du länkade till men det var borta från Blocket.
Jag köpte en manuell 550 i höstas och den är helt magisk. Tänk dig, inga inställningar på växellådan för att du ska få ut maximal effekt, dvs. ingen launch Control. Allting sitter i högerdojjan och i högerhanden. Du bestämmer själv när växlingarna skall ske, allt utifrån trafikrytmen osv.
Det finns någon manuell 550 på Mobile.de. Passa på att köpa dig en. Du kommer inte att ångra dig. De är lite dyrare men det är det värt. Vi talar ju inte om några astronomiska summor i prisskillnad mot automatväxlade 550.
Visa användare
864
Impnaz
BMW M135i -13
BMW M5 E39 -99
BMWCS #7520
Kimmo: Japp, det är jag som köper 550in! Har var vart bortrest över helgen men vi syr ihop affären nu i veckan. Det är en riktigt fin bil, mycket väl omhändertagen med bra historia. Och sakerna du nämner är definitivt några av anledningarna till att det blir köp. Grym kombination av prestanda och komfort.
Ki
539
Kimmo
Clio RS -03

Lägg upp lite bilder på bilen sen och länka till dem i tråden som handlar om 550 touring m-sport:

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.