|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Vad tror ni om denna? Vad är rimligt pris etc? Länk MVH Jimmy | |
| Verkar vara trevlig! Borde inte gå att få ner speciellt mycket i pris om det inte är några defekter på den (vilket det inte verkar vara). | |
|
Night Vision till och med! Najs...:) ---- BMW CS/SC #6212 |
|
|
Tydlig nyansskillnad efter omlackning på vänster sida. Jämför dörrar med framskärm. ------- //Lövet |
|
|
Helt ok pris. MEN du bör kunna pruta en del, då firman haft den i snart ett år. Bjud 175-180tkr och se vad som händer. Det är den enda Sv-sålda pre facelift 550iATn med Night Vision. |
|
| Jag tycker snarare ser ut som att vänster framskärm är utbytt och/eller omlackad. Men hur det ligger till syns bäst i verkligheten. Oavsett är det ytterligare ett prutskäl. | |
|
Min sv sålda 550 på 10700 mil -06 som är rätt välutrustad den med skulle jag släppa för ca 170 så det låter halvdyrt det där ? Min är uttagen 200604 och den 200610 dvs 6 mån skillnad, prefacelift också och det enda den har utöver min är nightvision och dvd skärmarna, utrustning man i princip inte får något för i andra hand. Dessutom har jag några saker till den inte har. + den är okrockad... :) |
|
| Är det en kombi du har? | |
|
Ok, tack för feedback! Finns det några särskilda typfel på 550 som man bör undersöka? MVH Jimmy |
|
|
Ja det är en kombi, titansilver/svart skinn med mörk träpanel. Jag har inte stött på några fel utöver de för E61 vanliga typfelen som finns. |
|
|
Du får gärna maila lite info och gärna nån bild om den är till salu. jimmyprofit@hotmail.com MVH Jimmy |
|
|
Tycker nyansen skiljer sig mellan baksärmen och dörrarna också? Kan ju bara vara rostskydsgarnti åtgärd. |
|
| Den i länken är väl ingen facelift? Jag hade iallafall prutat lite på den, men verkar fin! | |
| Precis som du skrev, fel av mig! ;-) Ibland läser man lite väl fort! | |
|
Nej, tyvärr ingen LCI. Problemet är att det inte kryllar av 550'is till salu direkt. Finns ju den här förvisso men jag tycker den är för dyr: Länk Känns som att det inte är någon idé att pruta ens. MVH Jimmy |
|
| En ägare som köpte den vid 300 mil? Jaha men vad hände innan dess? Om nuvarande ägare köpte den begagnad så har den väl inte haft en ägare om man ska vara noggrann. | |
|
Håller med, tycker det är många som slarvar och skarvar kring det här med "1 ägare". Såväl handlare som privatpersoner. "1 ägare" för mig är när personen som beställt en ny bil säljer den en tid senare, inget annat. MVH Jimmy |
|
|
Om bilen användas 300 mil innan första ägaren så är det nästan säkert en demobil. Det absolut sämsta en bil kan utsättas för. ------- //Lövet |
|
|
Håller med, blir inte mycket till inkörning under en sådan period och en motorstark demobil utsätts nog för mer inspirerad körning än en "vanlig". :-) MVH Jimmy |
|
|
Jag skulle släppa den för 170 om jag skulle sälja den alltså, är inte riktigt där ännu. Vill upp ett par snäpp om jag byter (760/RS6/E63) och vill inte avvara de pengar som krävs att lägga mellan just nu till det jag vill ha tyvärr så jag får spara ett tag till först. Men 550 är en kanonbil så jag rekommenderar dig att köpa en absolut, man kör ifrån det mesta. :) |
|
|
Var och tittade/provkörde den idag. Första gången jag kör en 550 och det var en trevlig upplevelse att köra den. Skön gång i den motorn! Killen som har bilfirman har själv kört den i ett år (800 mil), han har köpt den som en inbytesbil från Bavaria som de inte ville sälja själva pga ålder/mil.Enligt honom skulle all utrustning fungera men eftersom jag bara hade en knapp timme på mig att testa/provköra hann jag inte med en fullständig funktionskontroll, det jag testade verkade dock fungera bra. Hittade en del kosmetiska defekter på den. Någon fälg hade lite skrapmärken, rost på bakluckan (i hörnen mot glaset men även på utsidan på strax ovanför kanten mot handtaget), dörruppslag buckla på en av de bakre skärmkanterna, lite stenskott, en del märken på sidorna (antagligen dörrar som legat emot), en reva i skinnet i mitten av baksätet ca 2-3 cm, lite sprickor i stötfångare fram (såg ut som påkörningsskada, kanske mot snödriva eller liknande) samt lite smårepor uppe på bakre stötfångare efter last. Litet stenskott i vindrutan. Färgskiftningen på framskärmen som syns på bilderna syntes mindre i verkligheten, däremot var det tydligare färgskillnad på främre passagerardörr. Sommardäcken var "halvbra" och vinterdäcken hade bra mönster men dubbarna var ganska slitna. En del repor på instegslisterna i dörrarna samt på trät på mittkonsollen. Överlag behövde den en rejäl rekond då den var rätt skitig invändigt. Bilen hade fin servicehistorik stämplat i serviceboken.Tydligen var även kablaget till bakluckan bytt. Så jag känner mig lite tveksam, stör mig lite på de kosmetiska sakerna men samtidigt är det kanske vad man kan förvänta sig om man köper en kombi som används av barnfamiljer?.. Är jag för petig eller bör jag leta vidare? MVH Jimmy |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.