|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Snyggt! Länk Kanske behöver man skriva upp km-ställning och korsförhöra verkstaden i vad de använt bilen till efter nästa servicetillfälle...? ---- BMW CS/SC #6212 | |
|
Tycker det är rätt viktigt för historien om han hade med sig 1 påse hushållssopor eller fyllde hela bilen med sopsäckar. Båda är fel men den ena betydligt mindre. ------- //Lövet |
|
|
Ännu en anledning till att serva själv. |
|
|
Andreas: Håller inte med av ren princip. Kundbil är kundbil och man kör inte privata ärenden i en sådan; oavsett om det handlar om att slänga sopor eller hämta en gråtande unge på dagis som saknar pappa. ---- BMW CS/SC #6212 |
|
|
Exakt, håller med dig där Narvselius. Det är en principsak. /Anders |
|
|
Man kan ju alltid läsa av tripen innan om man är orolig. Orimligt långa testkörningar känns då lättare att kolla upp. |
|
|
captainoats: "Man kan ju alltid läsa av tripen innan om man är orolig. Orimligt långa testkörningar känns då lättare att kolla upp." Du har ingen chans att bevisa något, dem kommer att snacka omkull dig med diverse olika bortföklaringar... Bättre att serva själv som du påpekade i ditt första inlägg. BMW M-POWER |
|
| ännu ett tecken och på ett bevis att lämna in sin bil till märkesverkstad för service och reperation är bluff och slänga ut pengarna i sjön. | |
|
Narvselius: Min poäng är främst att man ska läsa artiklar kritiskt. ------- //Lövet |
|
|
GINO Absolut, du har helt rätt i det, men det kan iaf ge en indikation om man har lämnat in för tex oljeservice eller liknande, så har bilen gått 3-4 mil då kanske man ska börja undra. Sedan är det ju enklast att serva själv om man har lite äldre bilar, med tanke på garantier. Jag personligen kommer välja en lite äldre modell för att just kunna göra oljebyten och enklare saker själv, finns ganska mycket pengar att spara där också. |
|
|
captainoats: Håller med, ibland saknar man E46:an av den enkla anledningen också... OT Hur går det med letandet av X5 var det va? BMW M-POWER |
|
|
Jo precis, men när det kommer till tjänstebil så förstår jag att det är en annan femma. Jodå har nästa bestämt mig för en x5 a från 04 och framåt, 3.0 Bensin. Men tjejen är fortfarande mammaledig så detta blir först när båda börjar jobba då det inte egentligen är någon panik då pärlan fortfarande fungerar hur bra som helst. Man inte vill ha extra utgifter när man försöker maxa ut så många lediga dagar som möjligt med lillen :) |
|
|
Helt rätt att satsa på en facelift och bensinare så klart ;) BMW M-POWER |
|
|
Japp, facelift är ett måste för mig, samt bensin. Tycker den är så fin motorn, svårt att släppa den. Vill ju knappt sälja min E39 för den är i så fint skick. |
|
|
Sälj den till mig ;-) Har kollat på 4st E39or sista månaden, ingen har varit bra nog. Fast det förutsätter att din bil har dragkrok... ------- //Lövet |
|
|
Ett sammanträffande att det är just Audi? Mina föräldrar hade för många år sedan en A6 Avant som var inlämnad för plåtreparation på Bilmo (dåvarande VW/Audi i Lund). Till min stora förvåning såg jag bilen utanför Helsingborg vid en mack när jag av en tillfällighet hade vägarna dit. Det blev ett jävla liv och självklart skyllde verkstaden ifrån sig men kunde inte förklara det hela... Några år senare visade det sig att firman tydligen hade en del ekonomiska oegentligheter och blev av med ÅF stämpeln för VAG. |
|
| Med tanke på att AMS håller på att välta över åt skvallertidningshållet så ska man nog ta detta med en nypa salt. Det är ju inte jätteovanligt att bilar som behöver testköras lite längre används av mekanikern efter jobbet. T.ex om denna har några mil hem kan kundbilen testköras mellan verkstad och hemmet. Men det ska ju självklart inte uträttas en massa konstiga privata ärenden vid sådana tillfällen... | |
| En kompis blev av med både Rayban-glasögon och alla parkeringspengar i bilen på en auktoriserad BMW ÅF. Ord stod mot ord och han fick ingen ersättning. Behöver jag säga att han bytte verkstad efter det? | |
|
Man verkar ta sig lite väl stora friheter - har själv erfarenhet att 1) stolsminnet ibland är ändrat för att passa "testföraren" och 2) ett av favoritvalen är ändrat till en radiokanal som jag aldrig lyssnar på. (Små)saker som faktiskt stör mig eftersom det visar tecken på bristande respekt för mitt och ditt. ---- BMW CS/SC #6212 |
|
| Jag tappade oljepluggen en gång efter att bilen (en VW) fått service på märkesverkstad. Bogsering till verkstad igen, bilen åtgärdades och vid efterföljande provkörning så krockade man med bilen. Suck, förtroendet fick sig en rejäl törn. | |
|
Ibland kan det krävas långa provkörningar för att konstatera ett fel. Då kan det vara en god idé att en mekaniker som har en bit hem tar bilen över natten, men, det är väldigt viktigt att stämma av med kunden att detta är OK. I artikeln står det inget om att det skulle vara en auktoriserad verkstad som flera av er påstår. Tror heller inte att fenomenet är vanligare förekommande på märkesverkstäder än några andra... MVH Christofer |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.