|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Nej, min verkstad hade inte tid igår så jag får undersöka det efter att dem bytt spridare på Tisdag, får köra hem bilen från jobbet ikväll och låta den stå över helgen tills att jag ska dit på Måndag kväll. Underbart det här med spridare som fallerar. Undrar hur BMW kan ha valt en sån urusel leverantör av spridare. 6cylpower |
|
|
Lider med dig. Vilken modell är det som har dessa dåliga spridare? Är det på alla diesel LCi-modeller med piezo-spridare? |
|
|
Tack du, suger ordentligt. Det är alla LCI 530i(x), alltså bensinarna. Dieslarna är det väl inga fel på, himla fina maskiner. Tror det är Piezo-spridare men som sagt; I've no idea. Tur med bensinspridarna är ju att dem inte alls kostar lika mycket som en dieselspridare. Jag kommer ihåg på min gamla S80 D5a så fallerade en spridare pga. chip (jag vet, dålig idé, gör aldrig om det igen kan jag säga). En spridare till den 5an kostade 8999:-. En spridare till den här motorn kostar 1560:- så det är ju iallafall ett ... plus? :) Det är bara att hålla humöret uppe! 6cylpower |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.