AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
39.831

Dagen-D, nu eftermonterar jag dragkrok på min E91:a

Sida 4 av 5
ra
340
raj55
BMW 320i, Touring-2009 Feb.
Svarar på min egen fråga ang. bilbesiktning efter dragkula montering. Har precis varit på bilbesiktning. Han kollade om det var rost runt dragkulan annars var det inga frågor. Det verkar vara grönt att byta själv.
An
558
Anders.B
F31 320d Xdrive M-sport - 19
Honda HR-V -99
Hej!

Är det någon som har erfarenhet av AC elsatser?
Kollar på transportsysteme24 och där säljer dom ett paket med Westfalia avtagbar krok och denna elsats till bra pris.
Frågan är om den funkar lika bra som EJ satsen gör

Mvh Anders
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Jag monterade Westfalia med AC bilspecifik elsats på Audin förra året. Kan rekommenderas!
(Köpte också från Transportsysteme24.de)
An
558
Anders.B
Honda HR-V -99
Hej!

Nån som vet var man köper EJ satsen förutom rameder. Då jag just skulle beställa elsatsen ser jag att den inte finns kvar på rameders sida...

Funkar AC elsatser lika bra även på bmw?

Anders
Monterade nyligen en modellspecifik AC elsats på min e91 och det fungerade INTE :( Vet inte om det beror på elsatsen eller handhavande fel men jag gjorde allt enligt beskrivningen. Funderar på om man måste programmera om med AC satsen. Är det någon annan här som behövt programmera om?
xj
142
xjoehed
BMW 335xi M-sport -10
Nej du ska inte behöva programmera om. Då måste du kopplat något fel. Jag mätte upp systemet och kontrollerade att allt är OK. Det var jag tvungen att göra för att få rätt på allt.

Kom ihåg att löda istället för att använda presskopplingarna som följer med när du kopplar på dig på befintlig signalledare. Presskopplingarna är inte tillförlitliga.
An
558
Anders.B
Honda HR-V -99
Hej!

Jag har läst en hel del om detta. Det verkar som att man kan behöva koda bilen då man ansluter en AC elsats för att få full funktionalitet.

Jag har beställt en jaeger automotive sats. den ska jag montera på fredag. Enligt deras hemsida ska det inte behövas någon kodning för att få full funktionalitet.

Återkommer med resultat då det är klart

Anders
Helt rätt xjoehed, presskopplingarna var lite luriga, fast mest slarv av mig. Hade lite för bråttom tydligen så jag hade inte tryckt ihop dem ordentlig. Pressade lite till med polygrip och vips, så funkade allt :)
An
558
Anders.B
Honda HR-V -99
Hej!

Har nu monterat westfalia draget o jaeger automotive elsatsen. Montaget var väldigt enkelt. Tyvärr har jag inte kunnat testa funktionen på elsatsen fullt ut då jag inte har tillgång till släp.
Mätte spänningarna i uttaget och så långt verkar det funka...

Anders
An
558
Anders.B
Honda HR-V -99
Hej!

Har nu testat funktionen med släp kopplat, allt fungerade som förväntat

Anders
hi
38
hilltan
330dA Touring -11
M3 e92 -12
Anders.B var köpte du din jaeger elsats? Eller någon annan som vet var man köper en sådan satts?
An
558
Anders.B
Honda HR-V -99
@hiltan

Jag köpte denna satsen, som jag hittade på ebay: Länk

Jag vill bara poängtera att detta inte är den EJ sats som pratas om tidigare i tråden. Dock har denna fungerat perfekt för mig.
Anledningen att jag inte köpte EJ satsen var helt enkelt att jag inte hittade den då jag skulle beställa.

Anders
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Dagen-D börjar idag. Monterar samma avtagbara krok från Auto-Hak som jag monterade på E46an. Eldosan syns lite under bilen, men dragkrokskopplingen för kroken är suveränt smidigt. 2200 inklusive BMWanpassad elsats.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Hej,

Jag tycker nu att jag har lusläst hela denna tråd, många bra tips!

Jag står i startgroparna för att montera en dragkrok på bilen men vill dubbelkolla detta med elsatsen.

Jag kan inte direkt hitta någon som säljer EJ satsen men däremot AC satsen.
På Rameder så skriver de att inprogrammering är valfri?!
Ni som har monterat AC satsen, har ni programmerat in den?
Har ni kört några ODB diagnoser efter monteringen av elsatsen - har det gjort något utslag som går att härleda till dragkroken?
Jag har PDC på bilen så vill ju att den skall inaktivares samt varningar för trasiga lampor osv.

/Joakim
Hej,

Jag beställde et avtagbart Westfalia-drag med modellanpassad AC kabelsats ifrån www.Transportsysteme24.de .
Kan meddela att det fungerade jättebra!

Helt plugin & play.

Parkeringsensorerna avaktiveras automatiskt. Enligt guiden krävdes de att can-modulen skulle behöva aktiveras hos BMW men detta behövdes alltså inte för att få den funktionen allafall.

Jag har inte testat att rycka ur någon lampa ur släpet för att simulera lampkollen, men de kanske testats inom en framtid.

Bilen är en 320d xDrive e91 -09 med PDC.

/Joakim
Ul
98
Ulrik_
Bmw E91 -12
Bmw E39 -02
hej har nån av er installerat en elsats som heter Starc ?
Ul
98
Ulrik_
Bmw E91 -12
Bmw E39 -02
hej är det denna sats ni kört med ni som installerat jeager ?

Länk
Denna sida har jag handlat från Länk

Jag betalade runt 3500:- inkl frakt till min Audi för en avtagbar westfalia med elsats, tycker jag var helt okej.
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
AC funkar bra, Länk
Bra installationsanvisningar medföljer, Länk
08
953
08976
535dX Touring -16
750i -06
Jeep Grand Cherokee -14
Operation igår för mig! Westfalia drag och Jeager 13-polig elsats. Allt verkar grönt men har en fråga: när jag slår på dimljus bak så tänds endast släpets dimljus. Utan släp tillkopplat så funkar det som det är tänkt på bilen. Ska det verkligen vara så?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.