AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
2.002

BMW som man slå rekordet i Superstage?

Sida 3 av 3
Kan tilläggas att det gäller min 3,2'a med original drivlina så vi pratar inga nya rekord ;-)
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Men vi pratar en 3.2 som inte är trimmad och slår alla Audis som kördes av Audiklubben och dessutom kör i princip lika fort som Gullabo.

Stort grattis till Magnus! :)

PS. Jag kör fortare än Magnus på Gelleråsen. :D
Du kör fortare på Ringen osså :-) Du kör nog fortare på alla banor när jag tänker efter....
Vore skoj o veta vilka bilar som gått under 1,30 med ägarna som förare....
Steffe
Ja ja ja, Grattis, grattis grattis då.

;)
BD
125
BDrei
Alpina B3 Limo 95
MagnusT: Grattis! Klart imponerad över den lilla skillnaden mellan dig och Gullabo. Visserligen kan du din bil, men Gullabo kan banan och verkar inte ha några större problem med att ratta olika biltyper snabbt runt emmaboda.
BD
125
BDrei
Alpina B3 Limo 95
Ang. Stefan Pettersson's M1:a: Har den öht NÅGONTING att göra med BMW? Är den baserad på en äkta M1? Tittade lite på den på rörberg förra året och jag tyckte det såg ut som en rörhög med plastkaross och chevamotor. Snarare en bil för Special Saloon isf...
Om det nu är en äkta kaross så borde han pryglas för att ha slängt ut den raka sexan. :P
Steffe> Om någon kan klå Gullabo så är det nog du!
Steffe
Ha ha ha;) Knappast Magnus. När det gäller koner så är det nog ingen av oss (allraminns jag) som har den erfarenheten du har. Är det någon som kan gäcka Gulle-pulle så är det du. Vilket du bevisligen har gjort. Hääärligt!

Det här med "långsamt in och snabbt ut" känns som effektkrävande mer än väghållning och bromsar, stämmer det?
Isf är våra bilar inte alls passade för att slå några rekord tror jag....
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Magnus,

Så vitt jag kommer ihåg var du klart snabbare på Kinnekulle och på Mantorp och Knutstorp skulle du defnitvt vara snabbare. Nånting säger mig att jag skulle vara snabbare på Anderstorp och på andra banor får vi väl se ngn gång. :)

Och hur mkt snabbare du är slalom vet jag alltför väl.

Återigen grattis!

Hello Nasty!
Magnus var det du som var här nere o snurrade med en blå M3:a?

/Henrik

Johann>
Att jag var snabbare på kullen häromveckan... ja, det är femte året jag är där och det var din första gång så... Det är en tidsfråga innan jag är frånåkt där :-) Och Mantorp... ja där är det nog kört osså snart :-) Du har en snabbare bil och är minst lika kompetent. Så... Jag får väl uppgradera hårdvaran en vacker dag ;-)

HN>
Jo, i fredags ja. Var du där?

Steffe>
Det är en bra biltestbana på så sätt att effekt lönar sig verkligen OCKSÅ. Inte som i en mer normal konbana där det mest är väghållning som gäller och att inte massa effekt betyder bättre tider. Receptet på Emmaboda verkar vara väghållning (däcken är OTROLIGT utslagsgivande!) och ordentligt med effekt ihop med fyrhjulsdrift. Sen att Gullabo kan få till det med vissa framhjulsdrivna bilar ser jag som en fantastisk prestation av honom...

Ha re!

/Magnus T

(nu ska jag sätta mig o deppa en stund, jag fick superspö på Bromma idag. Bl.a. av Vince, grattis föresten! (morr... ;-)
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Magnus,

Tack men nu har jag lite att leva upp till! Får försöka innan du uppgraderar hårdvaran. :O

Tycker knappast du behöver sura med tanke på att du vunnit 3 av 4 tävlingar. Jag är lite förvånad över att S4:an var snabbare med tanke på att du var nästab 4 s snabbare än den i Superstage men denna bana passade kanske bilar med AWD bättre. Evo6:an har ju betydligt mer pulver, 300 kg lägre vikt, bättre däck och Öhlinare, den ska vara snabbare.

Vince däremot var väldigt giftig idag, undra om han tränat i smyg. :) Grattis Vince!

Hello Nasty!
Magnus jag bor i Emmaboda.

Henrik> Så du såg mig nere i själva Emmaboda alltså? Jo, var som sagt på flygrakan o körde plus tittade på när de körde en Formel Renault och en riktig värsting-Audi i Superstage osså. Skoj var ordet!
mi
910
micke80
528i -86
520i -97
635CSi -83

BMW CS #3981
Borde vara en fördel med fyrhjulsdrift i Superstagen... Och det kan nog bli lite svårt att skaka fram en fyrhjulsdriven BMW med tillräckligt mycket effekt.
Visa användare
516
_Johan_
320d Touring '09
330ci '01
Rekordhållaren fram tills nyligen var faktiskt framhjulsdriven :)
Skoj att se att jag har fått gratulationer!

Det var riktigt skoj på Bromma faktiskt. Jag har ju varit lite svår att få med på konkörning, men faktum är att det är ett mycket bra komplement till bankörningen. Man får täna väldigt snabba pareringar och ett och annat kast (om man varit lite väl entusiastisk).

Helt klart är det grepp man saknar, AWD visade sig vara mycket fördelaktigt. Lite besviken är jag nog på Corsadäcket också. Vi får se hur det funkar på Kinnekulle.

De som kan, kör. De andra putsar....
....och livet är för kort för att inte använda sina grejer.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.