|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
I lördags så slog en UR-Quattro A2 (typ super rally/race-bil) rekordet i Bilsports Superstage. Bilen har ca 500 hk och kördes på slicks, förvissp 19 år gamla men ändå slicks och kördes av Anders Carlsson (ACE Tuning). Det gamla rekordet var 1.23,5 och sattes med ngn vråltrimmad Evo 6 och nu är det 1.23,2. Vilken BMW och förare skulle kunna slå det? | |
|
ett stycke M1 av värre grad kanske? larsson -m3 93- |
|
|
Det var väl en Peugot som hade rekordet innan. Sten Jarl med Z3:an kanske? //Niklas BMW CS NORD 3555 BMW SC Knutstorp 1.16:52 |
|
|
Gullabos rekord med Peggen var på 1.23,6 och slogs tidigare i år. |
|
| Kanske skall tillägga att det är bra om det är ngn som kan tänka sig att köra också. | |
Steffe |
Jag har igentligen lite till övers för tidningen Bilsport. Men att testa sina körkunskaper i deras superstage låter väldigt lockande måste jag säga. Bil....hmm. Det måste till ett superbygge, helt klart. Så pass att en ev gatregistrering ligger i farosonen. Kanske Jarls Z3a. |
|
Steffe, Jag delar din uppfattning men nu handlar det om Superstage och ära. :D Gatregistrering är inget krav. |
|
| När ACE körde gick det rejält brett, typ Rallycross-stuket. Borde det inte gå fortare med lite snålare körning på asfalt med slicks? | |
| Stefan Petersson i sin M1 GTR kanske? | |
|
Johann: Är det inte dax för dig att testa M3:an i superstage? :) Annars är det väl som sagt Jarl med Z3:an som kanske skulle ha en chans att slå rekordet. Fast börjar det inte spåra ur lite nu med rena racebilar? |
|
|
Jo det är det kanske men det går inte just nu sen lär ju knappast den slå rekordet. Klart det spårat ur. :) |
|
|
kanske nån bil från BMW-cup spec. skulle kunna matcha. Dom gossarna kan har ju även lite erfarenhet från racing och bilfortåka. jag har sett videon på Audirekordet, och det ser som sagt ut att gå rätt brett. Värsta rallycrossfasonerna. men å andra sidan har jag inget att jämföra med, eftersom jag inte sett nån anna köra samma bana. Jag förstår också att bilsport har startat en stor grej där anhängare av olika bilmärken kommer att referera till superstage för att hävda att just det märket dom gillar är speiellt bra. Och finns inga regler för så borde det gå bra att ställa upp med vilken racerbil som helst, eller hur. /Anders C |
|
|
Jag har varit i kontakt med Fredrik Sjöqvist på Bilsport idag och BMW CS kommer att köra SS i mitten på Maj nästa år. (Nu blir det till att trimma för alla tokar där ute). Tyvärr så fanns det ingen möjlighet att komma till förrän i Oktober i år och då tyckte både jag och Fredrik att det kunde vara bättre att vänta tills nästa år.. Det kommer att komma mer info senare med ett exakt datum och en agenda för hur dagen kommer att gå till. Intresserade kan maila mig på johan.larsson@bmwcs.com och berätta lite om vad det är för en dräpare som de tänker ratta :) Jag har ett par ess i rockärmen som kanske kan utmana en gammal Rallyaudi på den slingriga sträckan. BMW har väl inte kört så mycket rally i Sverige, men M3 E30 vann ju stora GrpA i de franska mästerskapen. Vad det är för något som skulle kunna utmana håller jag för mig själv så länge, vill ju inte avslöja för övriga märken om var de skall leta upp utmanare :D |
|
|
BMW-cupbilarna är nog för slöa. Jag såg Audirepan live och det gick ännu bredare än man kan se på film. ACE är ju iofs gammal rallycrossförare, tror han vunnit SM och EM. |
|
|
johann: Jag hade tänkte ta dit någon BMW Cup bil bara för att få en referens på vad en lätt men "motorsvag" bil kan prestera. Sen finns det ju bilar som är lätta men motorstarka också, där kan man eventuellt hitta något som kan matcha.. Att ta dit BMW Cup värstingar typ Jarls Z3:a eller en gammal ST bil är nog lönlöst, de passar inte alls på det stötiga underlaget och tajta kurvorna. För att kunna svänga runt en sådan bil längst ner så får du nog ha domkraft eller backa ett par gånger ;) |
|
|
_Johan_, Jag tror säkerligen att er bil kan prestera en bra tid men för att slå rekordet krävs troligen rätt mkt mer effekt. Så stötigt är det väl inte? Har du kommit ngn vart med inbjudan? |
|
|
Jag tror inte att det finns någon BMW-Cup bil som slår rekordet, men det finns lite andra intressanta bilar som jag tror borde kunna matcha det. Inbjudan kommer senare, jag måste få ett datum från Bilsport först, det dröjer nog några veckor. Men preliminärt så är det mitten på maj 2003 som gäller. Det är stötigt, trust me :) |
|
|
_Johan_, Så det blir inte i år? :( Jag åkte med ett par vändor och jag tyckte inte det var speciellt stötigt. |
|
|
Vad kommer man upp i för hastighet på banan? Kan också ev. ha ett ess som kan passa. //Niklas BMW CS NORD 3555 BMW SC Knutstorp 1.16:52 |
|
|
Koni: Vi tänker på samma, kan du inte höra med personen ifråga om han kan tänkas vara intresserad. Jag har en kille här nere också som sysslar med samma saker :) Borde vara intessant då det är ett bra tillfälle att synas. Övriga som är intresserade kan maila mig på johan.larsson@bmwcs.com eller info@jmbracing.nu |
|
| Skulle gissa att man kommer upp i 180-200 kanske mer med en riktigt axsnabb bil. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.