|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Har ingen annan bil just nu att prova med kablar, batterispänningen vid mätning på batteriet 12,04 volt... //Roger |
|
|
12,00 Volt motsvarar ca 10% laddning i batteriet och 12,08 Volt motsvarar ca 20%...visar det så låg spänning efter fulladdning är det definitivt något fel med batteriet! Eftersom du inte vill svara på hur gammalt batteriet är, misstänker jag att det är batteriet som sattes i bilen på fabriken. "Normal" livslängd för ett startbatteri är ca 3-5 år, även om det finns gott om exempel på både mycket kortare och mycket längre livslängd. Körprofil och hur noga du sköter batteriet (i form av t ex. regelbunden laddning med en bra laddare) inverkar mycket på livslängden. Felkoderna tycker jag visar på att du inte har tillräcklig ström. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Sticker å köper ett batteri så återkommer jag //Roger |
|
| Mät laddning från generator först annars kankse du köper nytt i onödan | |
|
Alla tidigare felkoder borta men bilen startar inte och ny felkod: A12B - overvoltage //Roger |
|
|
Hur har det gått? Är nyfiken eftersom en nära vän till mig har en identisk bil med liknande startproblem... och jag har lovat att hjälpa till :) Gick startmotorn runt och motorn "tuggade runt" utan att starta? Vore väldigt tacksam för en återkoppling! |
|
|
Startmotorn gick ej runt. Det visade sig att tändlåsets kabelhärva glappade //Roger |
|
| Tändkontakten är ett vanligt problem, lätt att byta. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.