|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag har problem med att det läcker vid 30 liter ungefär.. lyfte bilen och kikade lite, såg att det var en slangklämma som hade rostat sönder... bytte ut den mot en ny... spände den som in i bomben.. trodde att problemet skulle vara avhjälpt... men inte då... det läcker lite... även om det är väldigt lite det läcker... så luktar det... vill ju slippa tanka var 3:de dag eller så... tänkte ta bort baksätet och kika lite och se om jag kan hitta hålet till tanken... är det bara att lyfta baksätet då eller? är tanken synlig direkt eller är det annat som måste väck? hur tar ni ner avgassystemet? kapar ni den då eller? 4 Cylindrar är 2 för lite! |
|
|
Om du tar bort baksätet så ser du inte mycket av tanken. Det är en tjock och fin plåt i vägen. Du får krypa under bilen för att se nåt. Avgassystemet släpper du från sina skruvar, muttrar och bussningar, sen lyfter du ner det bara. |
|
|
jag är ganska säker på att mitt system har rostat fast för att enkelt kunna demonteras... :-( 4 Cylindrar är 2 för lite! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.