|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Länk Den här verkar fin, men skumt att han satt ut den som 09:a, kollar jag upp den på transportstyrelsen så står det 2007.. Men är lite sådär till xi, kommer ändå inte använda bilen vintertid, just nu har vi 2st Audi quattro, och jag gillar fyrhjusdrift så, men en bmw ska ju vara rwd kanske, kanske det dem flesta vill ha som söker en 335:a! Och ratten va jag väl inte helt förtjust i tyvärr.. :-( |
|
| Ratten, spaken och handbromsen är performance grejer. Kan byta med min M-ratt om du vill..;-) | |
| Hehe.. ;-) Undra varför de står 2009:a i annonsen, men 2007 hos transport styrelsen och första gång i trafik 2008..? | |
|
Länk Vad tycker ni om den här bilen? Färgcombon, sapphiresvart + korallröd interiör? Är det något ni tycker är snyggt? Många som det faller i smaken? Tänkte på hur det blir att sälja bilen sedan? Mvh Dennis |
|
|
Jag tycker den ser jättefin ut, men bilderna är ju på långt håll. Jag tycker det ser coolt ut med röd skinnklädsel på en svart bil men du skall ju köpa det du tycker är snyggt, inte vad andra tycker :-) Röd sticker ju ut lite så det skrämmer säkert några köpare men andra lockar det desto mer. Jag tycker priset känns aningen högt. Hans siffra på bränsleförbrukningen är ju en glädjekalkyl och försäkringspriset kanske stämmer i Norrland om man kör mindre än 1000 mil per år :-) Kanske går att pruta lite! /DJ |
|
|
Okej, jo jag tycker personligen att rött är ganska så snyggt, vill bara veta lite vad andra tycker då jag ska sälja den någongång :-) Ja jag funderade lite på bränsleförbrukningen med, det kan ju omöjligt stämma? Vad ligger den verkliga förbrukningen på? Säg att du ligger i 120-130 med farthållare på motorväg, vad ligger förbrukningen på då tros? Ett minus på bilen är ett den är chippad nu, och han har bytt intercoolers och downpipes.. Ska man köpa en sådan bil som är trimmad? :-/ Ja priset är lite för högt tycker jag med, det går nog att pruta ner lite.. |
|
|
Dennis: Det var usla annonsbilder och VAD är poängen med filmen?! För övrigt är pianolackade paneler är så lite Individual det bara går att komma, det är skämmigt att säljaren nämner Individual överallt. Bara den dåliga annonsen och fjantet med Individual är skäl nog att bojekotta honom. Bortsett från det är bilen läcker med navi, M-pkt och rött läder. Rött läder fungerar bra på en svart Coupé med M-paket. Men hade inte funkat lika bra beige sedan utan M-paket. |
|
|
Om man lägger farthållaren på 120-130 så brukar den ligga på ungefär 0,8 på momentanförbrukning, så fort det kommer en lite uppförsbacke eller man petar till gasen lite så drar den ju iväg så räkna med 0,9 snitt på motorväg kanske. Gällande trimmet så beror det lite på vem som gjort det och vilket trim, vi är ju rätt många som trimmar 335or och de håller väldigt bra får man säga. Men Tokkör man så kan det ju vara dåligt och har man lagt in skitgrejer så kan det ju också vara större risk att det krånglar. Behöver veta mer om trimmet för att kunna säga någonting om det. Vad vet du om killen som säljer bilen? /DJ |
|
|
Ja okej, då va de en liten glädjekalkyl han gjort på bränsleförbrukningen! ;-) Men tänkte be honom skicka lite mer bilder idag, samt att berätta vad det är för trim han kör med, så jag kan skriva de här! Men har funderat på en grej, hur fungerar de med besiktning när man har en trimmad bil, såsom med downpipes och chip? |
|
|
Själva tuningen brukar inte vara några problem med besiktningen. Just downpipes kan ställa till det lite men det beror på också. Bilen har normalt sett 4 st katalysatorer, 2 st i DPs och två senare i systemet (avgassystemet har dubbla rör hela vägen) Det vanligaste är att man byter til DPs utan kattar, gör man det så måste man se till att de bakre kattarna är riktigt varma för att bilen skall klara avgaskraven vid besiktningen. Det går även att montera DPs med racekattar som då blir ett mellanting. Med dem bör det inte vara några problem alls. Oavsett skall du se till att originaldelarna följer med så du kan återställa vid behov. /DJ |
|
|
Med det sagt så har ganska många klarat besiktningen nu med catless DPs så troligen går det bra om man gör rätt, men det är ett litet riskmoment :-) /DJ |
|
|
Chippet var av fabrikatet "Burgertuning" och är amerikanskt, är de något bra chip eller? Han hade samt bytt till cpe intercoolers och downpipes med racecat i. Vad tror ni om de? |
|
| Det heter JB4 det som sitter i fick jag veta nu... | |
|
JB är nog världens största trim leverantör till 335 så det är bra grejer. Inga som helst problem att besikta med okattade downpipes, men bilen måste va riktigt varm. Har själv kört typ 20min innan man rullar in och då antagligen fått lika bra värden som med orginal downpipes eftersom kattarna sitter där typ enbart för att rena avgaserna efter 5min tomgångskörning, sen sitter dom bara i vägen ;) |
|
|
Okej så det är ett bra chip för 335an då alltså? :-) Hade du vågat köpa en "färdig" trimmad 335a? Hur håller koppling och annat slitage om man kör med trim? Det är byggt för att hålla eller? |
|
|
Ja om du ändå hade tänkt trimma bilen så kan du ju lika gärna köpa en som redan är det, allt håller fint även kopplingen men den slits ju såklart lite snabbare precis som bakdäcken ;) |
|
|
Ja jag tror jag har tänkt trimma iallafall ;-) Är helt ny inom 335, och tankarna bara yr omkring haha, så jäkla svårt! Tycker dom är så sjukt snygga, och går väldigt fint med! Men sen oroar jag mig över hur det är att sälja dessa bilar med såpass stor motor, dom verkar vara jätte svårsålda!! :-/ |
|
|
Svårsålda? 335i måste vara bland de vettigaste motorerna BMW gjort enligt mig, grymt trevlig gång och bränslesnål! Och billig att äga om man ser till prestanda. Om jag var ute efter en E92 skulle jag inte titta efter nåt annat. Inte om jag var ute efter en E90 eller E91heller för den delen... Det var därför jag valde 335i touring som familjebil! |
|
|
Okej, jag trodde tvärtom faktiskt, hehe.. Har kikat på en sapphire-svart 335:a, med korallröd interiör, m-paket invändigt o utvändigt, 09:a som gått 9000~ mil, stora navigatorn, något ljudsystem från bmw som heter invidual high end eller liknande som ska vara rätt bra enligt honom? Och massa annan små utrustning såsom farthållare, acc, xenon, pdc... Är osäker på ifall det korallröda lädret gör att just en sådan blir svårsåld.. |
|
|
Nu har jag hittat en 335:a, en 2009 som har gått 9500 mil ungefär. Och han ville först ha 255.000:- för den, men jag har fått ner den till 220.000:-, dels för att en spricka i vindruta, och en borttappad nyckel som jag behöver beställa ny.. Bör kanske tilläggas att bilen är chippad med JB4, samt bytt intercooler (fabrikat Burgertuning), samt downpipes med racekattar (fabrikat Burgertuning) Drog ett utdrag från BMWVIN.COM, ni kan väl säga vad ni tycker om de priset på en 335:a Type Value VIN WBAWB71010PV77717 Type code WB71 Type 335I (EUR) E series E92 () Series 3 Type COUPE Steering LL Doors 2 Engine N54 Displacement 3.00 Power 225 Drive HECK Transmission MECH Colour BLACK SAPPHIRE METALLIC (475) Upholstery LEDER DAKOTA/D1 KORALLROT (LCD1) Prod.date 2009-08-28 Code Description (interface) Description (EPC) S1CAA SELEKTION COP RELEVANTER FAHRZEUGE Selection of COP relevant vehicles S1CBA CO2 UMFANG CO2 package S1CDA BRAKE ENERGY REGENERATION Brake Energy Regeneration S230A EU SPEZIFISCHE ZUSATZUMFAENGE Extra package, EU-specific S2MPA M LM RAEDER DOPPELSPEICHE 225 M/MB BMW alloy wheel, M double spoke 225 S2PAA RADSCHRAUBENSICHERUNG Lug bolt retainer P337A M SPORTPAKET M Sports package S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Floor mats, velours S428A WARNDREIECK Warning triangle and first aid kit S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Interior mirror with automatic-dip S470A KINDERSITZBEFESTIGUNG ISOFIX Isofix-System S493A ABLAGENPAKET Storage compartment package S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Seat heating driver/passenger S4AEA ARMAUFLAGE VORNE VERSCHIEBBAR Armrest front, retractable S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC) Code Description (interface) Description (EPC) S521A REGENSENSOR Rain sensor S534A KLIMAAUTOMATIK Automatic air conditioning S544A GESCHWINDIGKEITSREGEL. MIT BREMSF. Cruise control with brake function S563A LICHTPAKET Light package S609A NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL Navigation system Professional S620A SPRACHEINGABESYSTEM Voice control S644A HANDY VORB. MIT BLUETOOTH-SCHNITTS. Preparation f mobile phone w Bluetooth S698A AREA-CODE 2 Area-Code 2 for DVD S6FLA USB-AUDIO-SCHNITTSTELLE USB/Audio interface S710A M LEDERLENKRAD M leather steering wheel S715A M AERODYNAMIKPAKET M Aerodynamics package S752A INDIVIDUAL AUDIOSYSTEM Individual audio system S760A INDIVIDUAL HOCHGLANZ SHADOW LINE High gloss shadow line S761A INDIVIDUAL SONNENSCHUTZVERGLASUNG Individual sunshade glazing S775A INDIVIDUAL DACHHIMMEL ANTHRAZIT Headlining anthracite Code Description (interface) Description (EPC) P7RSA COMFORT PAKET Package Comfort S842A KALTLAND-AUSFUEHRUNG Cold-climate version S850A ZUSAETZL. TANKFUELLUNG EXPORT Additional Export tank filling S853A SPRACHVERSION ENGLISCH Language version English S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Retailer Directory Europe S885A SCHWEDISCH / BORDLITERATUR On-board vehicle literature Swedish S8SPA COP STEUERUNG Control unit COP S8TGA DIEBSTAHLSICHERUNG Thiefproofing device SXE8A IND.INTERIEURL.PIANOL.SCHW.M.INTARS Indi. Int. piano lacquer, black, tarsia Code Description (interface) Description (EPC) S459A SITZVERSTELLUNG, ELEKTR.MIT MEMORY Seat adjuster, electric, with memory S481A SPORTSITZE FUER FAHRER/BEIFAHRER Sports seat S502A SCHEINWERFER-WASCHANLAGE Headlight cleaning system S522A XENON-LICHT Xenon Light S548A KILOMETERTACHO Kilometer-calibrated speedometer S704A M SPORTFAHRWERK M Sports suspension Text ---- Processing Individual Sign "BMW individual" 0XE8 BMW Individual interior trim Piano finish, black with intarsi Interior trim strips in piano finish "black II" with intarsia. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.