|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Tjena, har sedan en lång tid letat efter en 335:a som jag vill köpa, vill gärna ha med manuell låda också. Jag har lite frågor om dem, har läst lite om något känt fel som kallas WG-Rattle, något fel på turbosen, men min fråga är då till vilken årsmodell är det här kända felet åtgärdat? Några andra kända fel man bör varnas om på dessa bilar? Jag har kollat lite på årsmodeller så som 2007/2008 där någonstans, miltalet på en sådan bil, vad är vettigt att leta efter? 10.000 mil är väl normalt? Vad tycker ni själva om bilen ni som har kört den osv, är det en rolig bil som inte är allt för dyr att ägs och driva? Så svårt val! Skriv gärna lite vad ni tycker om bilen och vad jag bör tänka på. Hoppas på lite svar. Mvh Dennis | |
|
Jag vet inte om problemet med WG rattle är avhjälpt till en särskild årsmodell men det finns ett antal mer eller mindre lyckade sw uppdateringar som minskar klappret. Många bilar har bytt turbona, fråga aktuell ägare till de bilar du kommer titta på. Annars gäller det att lyssna noga. Typfelet gäller motortypen N54, till efterföljaren N55 som kom under 2010 är felet borta. Ett annat vanligt fel är högtryckspumpen (bränsle). Vilken kaross är du ute efter? Oavsett så är det en rolig bil till rimlig peng. |
|
|
Jaha okej, då är det bara att höra med aktuella ägaren som du säger. Men är de skadligt för motorn på något sätt med det sök WG-rattlet? Jag är ute efter en E92, är helt förälskad i den karossen... Men så jäkla svårt att hitta en med all utrustningen som man själv vill ha, samt färg.. Men så är de ju med alla bilar! Mvh Dennis |
|
| 12.000~ mil på en 08:a, är de fööör mycket eller vad tycker ni? :/ så svårt det här!!! | |
|
Det är inte skadligt för motorn, det väsnas bara. Sök på nätet, finns massor med filmer där du kan lyssna på hur det låter. E92 är ett bra val. En vän köpte en -09 med 7000 mil och m-paket i somras. Mycket trevlig. Fördelen att köpa en lite nyare bil med mindre mil är att man kan försäkra den med maskinskada. Kan vara skönt att ha den om olyckan är framme. Annars är 12000 mil på en -08 inget att orda om. Det är roliga bilar som används. |
|
| Du begår ett STORT misstag om du köper en 3serie utan iDrive. De känns så fattigt utan den :) Har också börjat snegla lite på 335i, den verkar intressant.. | |
|
Har haft min 335iA -08 i en månad nu. Det är en helt fantasiskt bil. Bara köp! :) |
|
|
Okej men vad tycker ni, är jag dum om jag köper en 08:a som har gåyt 12.600mil? Vad exakt är iDrive? Är helt ny inom BMW, haha! |
|
| Det e en stor skärm i mitten med massa lull i.. Kortfattat. Alla e60/1 har dem som standard. Det finns stora och lilla skärmen. Inte alla 3or har dem, men du måste köpa en som har alltså! Så bra med navigation mm;) det är så fattigt utan skärmen. | |
| Men den jag har kollat på har en stor skärm i mitten med navigator osv, tror det ståt Navigation/Clima/Entertainment och något mer på den.. :-) är det den du menar? | |
| Finns en fin ärlig vit 335xi på Blocket :-) | |
Karl-Hilding |
Finns det 335 utan Idrive?????? |
| Jadå, det finns gott om 335or utan iDrive. Många tilltalas även av designen utan. Jag har själv stora navin och gillar iDrive men den gamla navigationen på DVD (CCC) är riktigt trög och dålig. Använder vanligtvis iPhonen. Vet inte vad stora och lilla skärmen heter men det finns två varianter och den breda med två områden är att föredra. | |
| Så skall det se ut :D Länk CAPPL(stor) och MASK(liten) kallas dom. | |
|
Länk Den här bilen har jag tittat på.. Vad tror ni om den?? Tankarna bara yr omkring ju! |
|
| Ser ut som min bil när jag köpte den! Mycket bra köp med andra ord. | |
| Där ströks den från listan, ingen farthållare i bilen ens!! | |
|
Jag tycker den ser jättefin ut, hittar inget som verkar skumt såhär spontant. För att återvända till grundfrågan, de vanligaste felen på dessa bilarna är: -WG rattle -Spridare -HPFP (bränslepump) -Tändspolar /DJ |
|
|
Ok, kanske lite snålt utrustad var den faktiskt men fin bil. Type Value VIN WBAWB710X0PV75948 Type code WB71 Type 335I (EUR) E series E92 () Series 3 Type COUPE Steering LL Doors 2 Engine N54 Displacement 3.00 Power 225 Drive HECK Transmission MECH Colour BLACK SAPPHIRE METALLIC (475) Upholstery LEDER DAKOTA/SCHWARZ (LCSW) Prod.date 2008-03-10 Code Description (interface) Description (EPC) S1CAA SELEKTION COP RELEVANTER FAHRZEUGE Selection of COP relevant vehicles S1CBA CO2 UMFANG CO2 package S1CDA BRAKE ENERGY REGENERATION Brake Energy Regeneration S249A MULTIFUNKTION FUER LENKRAD Multifunction f steering wheel S2MPA M LM RAEDER DOPPELSPEICHE 225 M/MB BMW alloy wheel, M double spoke 225 S2PAA RADSCHRAUBENSICHERUNG Lug bolt retainer S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL Deleted, model lettering P337A M SPORTPAKET M Sports package S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Floor mats, velours S428A WARNDREIECK Warning triangle and first aid kit S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Interior mirror with automatic-dip S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Seat heating driver/passenger S4MGA INTERIEURLEISTEN ALU GLACIERSILBER Int. mouldings aluminium glacier-silver S507A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC), rear S521A REGENSENSOR Rain sensor Code Description (interface) Description (EPC) S534A KLIMAAUTOMATIK Automatic air conditioning S609A NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL Navigation system Professional S710A M LEDERLENKRAD M leather steering wheel S715A M AERODYNAMIKPAKET M Aerodynamics package S760A INDIVIDUAL HOCHGLANZ SHADOW LINE High gloss shadow line S775A INDIVIDUAL DACHHIMMEL ANTHRAZIT Headlining anthracite S842A KALTLAND-AUSFUEHRUNG Cold-climate version S850A ZUSAETZL. TANKFUELLUNG EXPORT Additional Export tank filling S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Retailer Directory Europe S885A SCHWEDISCH / BORDLITERATUR On-board vehicle literature Swedish S8SPA COP STEUERUNG Control unit COP Code Description (interface) Description (EPC) S459A SITZVERSTELLUNG, ELEKTR.MIT MEMORY Seat adjuster, electric, with memory S481A SPORTSITZE FUER FAHRER/BEIFAHRER Sports seat S502A SCHEINWERFER-WASCHANLAGE Headlight cleaning system S520A NEBELSCHEINWERFER Fog lights S522A XENON-LICHT Xenon Light S548A KILOMETERTACHO Kilometer-calibrated speedometer S704A M SPORTFAHRWERK M Sports suspension S851A SPRACHVERSION DEUTSCH Language version German |
|
| Vart kollade du upp det om jag får fråga Johmei? :) | |
|
Bmwvin.com Farthållare är överskattat!! Skit grej som stjäl körglädje :) har i princip aldrig använt min ^^ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.