AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
22.427

Funderingar och frågor om 335i

Sida 2 av 3
Men köper man ändå såpass dyr bil så vill iallafall jag ha lite utrustning :)
BM
940
BMW-DJ
335i -08 (E92)
320dA -14 (F31)
Hehe, beror ju lite på hur man använder bilen men jag skulle aldrig köpa en bil utan farthållare. Kör man mycket längre sträckor på motorväg så är det ett måste. Minns för länge sedan när jag hade bil utan farthållare, fick ju kramp i högerfoten efter några timmar ;-) nåväl man fick lära sig att gasa med vänsterfoten också...

Låter jättekonstigt att denna inte har farthållare.

Även för den som inte vill ha farthållare så får man tänka på att det påverkar andrahandsvärdet, alltså måste bilen var rejält billigare om det skall vara värt att ta en utan farthållare (ifall man inte tänker behålla den extremt länge förstås)

/DJ
Visa användare
789
johmei
335i E92
David, spaken för farthållaren väger ju ändå lite, ska du inte ta bort den iaf?!
Jo tillvalen är ju upp till var och en. Rökarpaket med fler 12v och USB/aux gillar jag som gadget nörd. Stereon är också bas utan steg och få högtalare. Har samma själv och det duger bra men många ratar det. Förvaringspaket brukar också vara trevligt.
BM
940
BMW-DJ
335i -08 (E92)
320dA -14 (F31)
Hehe, att ta bort farthållaren för att spara vikt ingår i konceptet "all in" och där är vi inte riktigt än Johan ;-)

/DJ
Den här bilen har jag öppnat ögonen för också, men det är tre minus med den...
1, den är i Tyskland..
2, färgen är väl sisådär, men ändå snygg på ett sätt tycker jag..
3, läderklädslen har jag aldrig någonsin sätt förut, så vet inte hur den ser ut!

Länk
Visa användare
789
johmei
335i E92
Skitcool färg ju!
Lacken eller interiören? :-)

Du vet inte vad lacken på denna bil heter va? :-)
Visa användare
789
johmei
335i E92
Båda, månskens metallic heter lacken va?!
Visa användare
789
johmei
335i E92
Haha, Mondstein metallic står det i annonsen.
Japp det stod i annonsen, mondstein metallic hehe.. Tror inte jag sätt den lacken på någon bil här runt om, och definitivt inte interiören, därför man blir lite skeptisk, om de kanske bli svårsålt här hemma, samt att det blir en importbil också.. Många verkar tyvärr inte gilla det!
Ko
45
Kobie10
Bmw 325i M-tech II - 89
Här har du en E46 M3 i "moon stone - metallic".... cool färg som sagt =)

Länk
råbban
Hel rätt färg !!! Särskilt på en 335 Coupé.
Visa användare
360
tompathepilot
BMW 335i Touring M-sport -09
Ford Fiesta 1.0 Ecoboost -15
Färgen på skinnet har jag inte sett innan, grymt snyggt! Kanske inte så sportigt men elegant. Hela bilen var fin.
BM
940
BMW-DJ
335i -08 (E92)
320dA -14 (F31)
Skinnet heter Cohiba Brown, som jag förstått så är både skinnet och lacken BMW Individual.

Personligen är jag lite skeptisk mot färgen på skinnet men det beror nog på vilket ljus den hamnar i också om man googlar Cohiba Brown så finns det lite fler bilder för att se just skinnet.

Tycker att hela bilen ser väldigt fin ut :-) Sen är ju jag själv sådär typiskt svensk så jag hade ju bara köpt ett svensksålt exemplar med låga mil.

/DJ
St
504
Stockholm-1
340i Touring
I3s
Är det högre försäkringskostnad på importbilar?
Vad är grejen med utbudet av 335:or i Sverige? Tycker inte de finns några vetiga med vetig utrustning till salu, ingen som jag tycker om iallafall!
Vad tycker ni här på Autopower om 335xi?
Är det värt att köpa det, eller vad tycker ni?
Är det en svårsåld bil med 4-hjulsdrift?
Visa användare
789
johmei
335i E92
Köper du bil för att bara sälja den?! Hitta en bil du själv gillar som är i bra skick till rätt pris för dig. Att köpa bil bara för andrahandsvärdet på dessa inte jättedyra bilar låter knas för mig. Jag köpte svensksåld och hade det som krav då. Idag hade jag dock gärna köpt import, i synnerhet om jag inte hittade rätt bil som svensk. Köra fel bil men sv.såld skulle vara irriterande för mig iaf.
Visa användare
789
johmei
335i E92
Ang. Xi så verkar det ovanligt på coupe. Hade jag inte gillat banåkning hade jag inte haft problem med XI. Skulle säga att fler och fler föredprRwd med öppen diff och n54 motorn är lite jobbigt på vintern, mkt DTC och svårt att komma iväg.
Visa användare
789
johmei
335i E92
Fan slant med luren. Fler och fler verkar förespråka xi och rwd är lite jobbigt om vintern försökte jag få fram. =)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.