AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
10.696

nu har man väl flippat ur.. x6

Sida 3 av 3
Verdi
Den där blå X5:an verkar vara som en het potatis. Ingen vill hålla i den någon längre stund. Har väl varit en följetong här rätt länge nu?
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
Om ett par år så kommer den vara dräglig i pris ;)

Fast favvisen är en vit om jag ensam fick välja.

"I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas."
BMW CS #05XXX

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
X6 M och X5 M rör inte på sig direkt. Jag såg att Autowåx i Karlstad äntligen fått sålt sin röda X6 M efter nästan ett år på hyllan. De flesta vill väl ha 50d-dieseln, vilket jag kan förstå. Känns mer lämplig för biltypen.

Har du inga större krav på utrymmen är väl X6:an ett något roligare val. Den kommer leva en stund till (tillskillnad från X5:an). Personligen tycker jag att faceliften var väldigt lyckad på X6:an, men då sticker det iväg en hel del i pengar. Kul med lite udda bilar!

Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
Jag har ingen brådska utan jag väntar ut rätt tillfälle. De jag väljer emellan, då jag inte kommer att köpa så värst många fler bilar i mitt resterande liv, är X5M, X6M eller Nissan GT-R.

M3an som jag har nu kommer att finnas kvar i mitt "stall" until the bitter end.

Kanske att det blir en cab också men är osäker på märke. Såg en så snygg E36 (M) i rosa :) skulle matcha en gul och en blå på uppfarten :)

"I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas."
BMW CS #05XXX

Zi
249
Zigsauer
X6 -09
320 coupé -95
Hej igen. Nej inte jag som köpt den X6 som jag länkade till. Letar febrilt efter ett köp som passar mig. Han börjat ifrågasätta värdeminskningen på våra bilar. Min förra bil kostade mig 14 kr per mil, i bara värdeminskning. Vet att det är lite i jämförelse med många andra. Samtidigt är man så nöjd med sin nya bil som bara drar tex 0.5 l/mil.

Jag kör inte så mycket. Kanske skulle bli 1000-1500 per år. Har börjat tänka att jag köper en bil som inte så många vill ha idag.

Länk

Den här till exempel. Visst den har gått långt men tänk om den går 10.000 mil till utan några större bekymmer. Sedan kan jag i princip skrota den. 90.000 är billigt i värdeminskning på dessa mil. Jag åker bra men visst drar den en hel del bränlse.

Hur mycket förlorar jag inte på en ny BMW idag på dessa mil/år. Borde vara betydligt mer än dessa 90.000. Dessutom kan jag slita och slänga mer med denna bil. Nästan som att den ska vara lite halvsmutsig...

Hur resonerar ni? Jag blev sugen på att testa det här istället. Åker mest runt i min lilla stad förutom mina utflykter en del dagar om året på ledighet. Ingen pendlig i familjen. Vi har två bilar varav den ena skulle bli denna. Om något skulle bli fel på den så kan den stå för reparation ett tag. Alltså, inget omfattande "trygghetbehov" kring bilen. Sedan är det väl en V8, härligt ljud...
Zi
249
Zigsauer
X6 -09
320 coupé -95
Länk

Skriver på den imorgon om gud vill..

Gu
204
Gusvigilante
Audi A6 Avant quattro -16
BMW 320 xdrive M-sport
Gött! Helt rätt att gå på en X6:a! Grattis till köpet! Får man fråga vad slutpriset blev?
Zi
249
Zigsauer
X6 -09
320 coupé -95
375. Får fina 19 tum vinterdäck med. M paket mm på den
jh
1.252
jhellstrom
BMW 520D Touring 2012
Zig: Riktigt fin bil, men fälgarna är ju fina som sitter på.
Jag gillar klädseln också :)
Zi
249
Zigsauer
X6 -09
320 coupé -95
Blev som sagt en X6. Haft den snart en vecka och den går som den ska. Kändes stor och lite klumpig i början men har vant oss nu. Mycket utrustning på bilen. Komfortstolarna är fantastiska och ljudet

Tack för era inlägg
ma
51
martin325d
X3 3.0sd -08
Grattis!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.