|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
| Otrolig kärra! Hade jag varit speleman hade jag kört X6, nu X5... | |
|
Av de två valda bilarna hade jag valt X6an, roligare motor, ovanligare och snyggare enligt mig. Men du ville ju avstyras från att köpa X6an..... hmm, kommer inte på något negativt:) Mvh. Richard |
|
|
Har aldrig gillat X6 ...förrens nu, jäklar den var snygg! Valet är ju enkelt; vill du ha en snygg, ovanlig bil med lite högre markfri gång så kör på x6an. Tryggare och mer praktiska valet är 5-serie touring. Jag förstår ditt dilemma. :) |
|
| Det är väl kul att köra runt i något som sticker ut lite. F11 är såklart en vettigare och kanske bättre bil betraktat men samtidigt går de 13 på dussinet. Och det är en speciell känsla att sitta en våning upp när man kör. | |
| Varför inte en X5? Samma bil men mycket mer praktisk. | |
|
Richo vad menar du med roligare motorer i X6 än i X5? Mig veterligen är det samma motorer. /Anders |
|
Verdi |
Samma motorer är det ju bevisligen. Däremot är väl väghållningen på X6 betydligt vassare än på X5 om jag förstått det hela rätt. Dock tillhör X6 en utdöende generation. Är väl ändå i någon mening baserad på förra generations X6 vad gäller inredning, instrumentbräda osv... |
| Är inte så mycket för x5. Känns lite gammal i modellen och ser i mina ögon klumpig ut. Både x6 och f11 är enligt mig snygga bilar. Krav på f11 är dock m paketet. Har aldrig testat en x6. Hur skiljer sig den från f11? F11 var en dröm att köra. Antar att x6 också går bra på vägen. Bestämt mig för att INTE köpa volvo. Inredningen är så hopplöst ful i de bilarna. Fattar inte att de inte kan göra en bra inredning. Gillar annars v70 utvändigt. Sen är volvo dåliga på att skapa rätt körkänsla i bilarna. Känns intetsägande att köra | |
|
Vill verkligen pusha för X6. Tänk för en gångs skull med hjärtat och inte med hjärnan (gör Sverige till ett bättre land). Och när du ändå bestämt dig för en X6:a, välj en annan färg än svart (nästan alla X6 jag möter är svarta, dvs tråkigt, och silver/grå passar inte X6, fult). Här kommer mina subjektiva åsikter: X6 passar enligt min smak bäst i vinrött eller vitt. Själv har jag en vinröd med bmw individual beige/trä-inredning. Man vill inte ha en mörk inredning med borstad aluminium, utan en ljus läderinredning med träinlägg i panelerna. (har sett en annan vinröd X6 bara en enda gång, på E4an söderut i Östergötland, annars finns tre svarta och en grå i min norrförort till Stockholm). Tänk såhär: En X6:a är en Grand Turismo-vagn (långfärds) med fyrhjulsdrift och hög markfrigång. Det krävs lite (nästan brittisk) elegans och stil för att få den att passa ihop (dvs ljus skinnklädsel och ädelträpaneler). Det är ingen pizza-racer. Se här ett vitt exempel på blocket: Länk Där jag bor är BMW antagligen det vanligaste bilmärket efter Audi, Volvo och Mercedes. De som har en stor SUV har antingen en Cayenne, en X5:a, en MB ML , en Range Rover Sport eller en Q7 (buss). En X6:a sticker ut, och en vinröd eller vit sticker ut mer än en svart. Våga stick ut! |
|
|
Zigsauer skrev: Är inte så mycket för x5. Känns lite gammal i modellen och ser i mina ögon klumpig ut. Både x6 och f11 är enligt mig snygga bilar. Krav på f11 är dock m paketet. Har aldrig testat en x6. Hur skiljer sig den från f11? F11 var en dröm att köra. Antar att x6 också går bra på vägen. Bestämt mig för att INTE köpa volvo. Inredningen är så hopplöst ful i de bilarna. Fattar inte att de inte kan göra en bra inredning. Gillar annars v70 utvändigt. Sen är volvo dåliga på att skapa rätt körkänsla i bilarna. Känns intetsägande att köra Svar: Försöker som bäst att hålla dig under armarna.... Skall du köpa en Volvo så köp något annat än Volvo (i princip allt annat västeuropeiskt är antingen mer ekonomiskt eller trevligare att köra). När det gäller BMW, vill du ha en 1:serie köp en porsche, vill du ha en 3-serie köp en 3-serie, vill du ha en 5-serie köp en X6. Hade en 3-serie (325d E91) förut och köpte en X3 (3.0sd), tusan vilken gocart, och man satt en meter högre upp. Sålde E91:an och köpte en X6 (35d) och fick således en GT-variant av min X3:a. 4 Säten, 4-hjulsdrift, 2,3 ton och 0-100 på under 7 sekunder. Jag är själv kluven inför storleken på bilen, det är trots allt roligare att köra en liten låg sportbil, men om du skall köra tillsammans med andra trafikanter så är det tusan så mycket trevligare och bekvämare att sitta högt och att se att folk som ser dig i backspegeln flyttar sig och ger fri väg. Det ser onekligen mer imponerande ut att komma i en X6:a än i en liten sportbil. |
|
|
X6 är en klass i sig ! Satsa dock på en 40d. Håller med tidigare inlägg, skall man absolut ha svart då skall man älska tvätta bil ! |
|
| Vit X6a med performancepaket. Svart carbon. 4.0d eller 5.0d... De är såååå snygga... Slår alla trista 5-serie och X5 rejält på fingrarna i utseende. Nej inte lika praktisk men fasen så mycket snyggare. | |
|
Den här looken jag menar. Vwt inget om bilen i annonsen länkar bara för att visa looken: Länk |
|
Verdi |
Håller inte med. Vanliga utseendet är snyggare. Det där ser ut som något billigt plastpaket man köpt på eftermarknaden. Det blir för mycket helt enkelt. |
|
Såg att X6 som länkades till av TS är såld nu, var det Zigsauer som slog till och nu glider runt in den??? --- BMW - Lite dyrare, mycket bättre |
|
|
Jag testade en X6 Active Hybrid för några år sedan, och även om det var ett ohyggligt drag i den var jag inte så imponerad. Snygg utvändigt, men invändigt är den daterad, inte så stor skillnad från den 320d-10 jag då ägde. --- BMW - Lite dyrare, mycket bättre |
|
| Har sett den live och är skitsnygg. Den vanliga skulle jag inte köpa... Ser inte bra ut... | |
Verdi |
Ja, kanske ser bättre ut live. Och sen har man ju olika smak också. Tycker X6 i sig är så pass kraftfull att det inte behöver understrykas av sånt där. :) |
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
X6 M alla ggr även fast jag är sugen på den här: Länk "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." BMW CS #05XXX |
|
Jag föredrar också helt klart den sistnämnda, men vet att den föregående ägaren mer eller mindre lämnade tillbaka bilen för att den väckte för stor uppmärksamhet för hans smak :-) men helt klart mycket läcker! /Anders |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.