|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Ok, insåg precis att det gäller att hålla sidan uppdaterad innan man postar något! | |
| Naikon: Om ja minns rätt så ska 528an ligga på ungefär 210hk vid bänkning, och 525an strax över 200hk! | |
| Att det skiljer i acceleration 0-100 mellan 2,5 och 2,8 kan fortfarande innebära att de har 192hk båda två. 528 har ju en annan vridmomentkurva och ger alltså fler hästkrafter på varvtalen innan 6000.. Och kör man 0-100 är det bara en mycket liten del av tiden man har 6000rpm (maxeffekt). | |
|
Att 525i ska vara starkare än uppgivet känner jag inte igen. Tycker mig minnas att det 523 motorn som skulle ha 169hk på hjulen i någon bänkning och där tror jag 528 fick 184hk. Vilket kan betyda ca 185hk respektive 200hk i motorn. 523 var alltså den med märkbart mer effekt i verkligheten än på papper. __________ Mvh Grelle |
|
|
Jag har fortfarande svårt att få ihop det ekonomiska med att tanka 30liter åt gången. Tankar du och kör de 1,5 veckor som soppan räcker, för att sedan låta bilen stå tills nästa studiebidrag, i så fall hänger jag med. Men tankar du 30liter med ett par veckors mellanrum istället för att fylla tanken en gång, då förstår jag inte vitsen. Själv försöker jag tanka så sällan som möjligt, kör tills det bara är ett 10-tal kilometer kvar enligt datorn. Mest för att jag tycker det är tråkigt att tanka och sällan tycker jag har tid när det börjar behövas. Visserligen helt oväsentligt egentligen, det är bara att gratulera till en så pass stor och stark bil som går att köra så snålt. |
|
|
Tack o bock! Självklart blir de väl inte så ekonomiskt, en liten säkerhetsprincip då de lär behövas lite service mellan varven, eller om de dyker upp nåt otippat under veckorna, då låter ja hellre bilen stå tills man får råd igen helt enkelt :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.