|
Sida 5 av 5
|
|
|---|---|
|
Köp nonsens som är länkat till. Har jag kört alla år fungerar perfekt. |
|
| Tack för tipsen fella's! Får prova de där om PDC-nojjan blir för påfrestande. | |
|
Då måste jag bara börja med att TACKA för all information och all hjälp som jag fått i den här tråden, helt klart avgörande för att jag skulle lyckas själv med bara en kvälls arbete. Beställde dom här - 3stk Xenon (75W) NBB Alpha 225: Länk Och här har jag ordnat lite bilder med förklaring på processen. Hoppas det hjälper någon! Länk |
|
|
Hej och Välkommen Kidnose! Hur gjord du med PDC-dödarna, eller har du inte hunnit dit än? _-*-_*_-*-_*_-*-_ Lennart |
|
| Har inte fått något utslag på dom efter installation så det tror jag går utan problem! | |
|
Hej! Behöver lite input. Ska fixa bättre belysning på min F11 520D 2011. Jag funderar på att antingen ha en led-ramp under nummerskylten, isf försöka få in den i utrymmet mellan dimljusen genom att plocka bort plastgallret där. ELLER så sätter jag två runda led-armaturer innanför njurarna. Är det någon som monterat extraljus innanför njurarna på sin F11 och kan berätta hur det gick? Blev ljusbilden bra? Fick man kapa i plasten något? Räcker det att plocka ut själva njurgallret eller ska hela fronten bort? Monterade nyss en 20" led-ljusramp på farsans Mondeo 2015 mk5 och den satte jag under nummerskylten, ljusbilden blev ju som ett par svinstarka dimljus - förmodligen inget man vill köra med i snöfall men om det är uppehåll så funkar det perfekt.. |
|
|
Å dimljus är ju värdelösa som fjärrljus. Avråder från att sätta extraljus så lågt. --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
|
Jag undrar vart ni tar plus till extraljusen? Jag har använt pluspolen med det röda skyddet på, men det kanske finns varianter? |
|
|
Hej, Jag har tagit plus från den med det röda skyddet, funkar utmärkt! Kör förövrigt med 3xNBB 225 Med 55w Xenon på lighton båge, samt en XBB lightswitch för att styra kalaset. |
|
| Hej! Har en 520 -2017 f11 som jag skulle vilja få lite bättre ljus på, är det någon som vet om jag måste koppla in en sån där Cannm8 connect? | |
|
Ulf530! Skickade powerpost till dig och undrade lite över inkopplingen av Cannect-boxen. Du har händelsevis ingen bild eller möjlighet att ta en bild på hur det är inkopplat ovanför pedalerna? Mvh, Linus |
|
| Någon av er som har nån anning vilken färg kabeln har som går till positionsljuset dedär orange a i lampan som e på sidan för ska koppla in positionsljus i ledrampen men har ingen anning vilken färg det är | |
|
Jonassoderback01: Det styrs via LIN-bus. Det finns alltså ingen separat ledare fram till strålkastaren för den ljuskällan. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.