|
Sida 1 av 5
|
|
|---|---|
|
Någon som har det? Var ta styrstöm eller måste man lämna in till BMW? Gärna nån bild på monterade lampor | |
| Jag har monterat på en f11. Kolla din powerpost. | |
|
Hur fick ni ordning?, fråga mekonomen och bmw. Båda säger att de inte törs.... Less på 100m kolsvart nu. Har köpt led ramp, men hjälper ju inte utan koppling. Hjälp |
|
|
Här i Luleå så är det många F10/F11 som har extraljus monterade innanför njurarna (två "vanliga", ingen ledramp eller liknande). Ser snyggt och och ger nog ett bra tillskott. Antar att de är noterade på Englunds (BMW i Luleå) då det är många som har så, så slå dem en signal och hör hur det gör. //RX400h -08 |
|
|
Jag har monterat på f11a. Finns säkert många fallgropar att tänka på, tex fotgängarskydd med mera. Jag monterade ett fäste bakom nummerplåten med korta skruvar typ samma längd som på nummerskyltshållaren. Satte dit 3 st nbb med 75 watt xenon. Lyser som på dagen. Tog jord samt ström där man sätter startkablar. Styrström från en kabelhärva som finns på höger sida vid huvens gångjärn. Färgen tror jag var gul med röd rand, har bild på kabeln i telefon men vet ej hur man lägger upp den. Kan såklart inte garantera att jag gjort rätt men det fungera klockrent hela förra vintern. Kan lägga upp bild på kabelhärvan om någon kan förklara hur man gör. Mvh Stefan |
|
| Tack, vilken relä sats?, är det en sån för canbus?, det är detta man är rädd för. Tydligen blir det felkoder å så vid spänningsfall. | |
|
Köpte en vanlig relä sats för 3 lysen. Det sitter någon list eller vad det är för fotgängarskyddet bakom kofångaren så se upp o använd inte för långa skruvar. Jag använde som sagt samma längd som nummerplåtsfästet. Har bild på kabeln om du vill ha. Skicka ditt mobiler på min power post så kan jag skicka bilden om du vill. |
|
| Provade den gula kabeln med röd rand och den ger ej nå utslag på multimetern, när jag slår till/från på spaken | |
| Funkade för mig!, satt en led ramp med 12x10w spot fokus. Ojoj dagsljus varning;) | |
| Kan du länka till rampen du har monterat? | |
| Är också pågång att konvertera mina inre strålkastre "ljustutan" till 60W xenon och tänkte styra från ett relä. fungerar vanliga relä eller fanns det canbus relä? | |
|
Min är från xenon kungen Länk Satt som en smäck under nummerplåten |
|
| HAde varit kul med lite bilder på era bilar med LED bar :D | |
|
Måste man verkligen köpa detta dyra relä? Länk Spänningen till bixenonets helljus borde väl vara konstant? då ska väl inte det där behövas? har en e65 facelift |
|
|
Jag gjorde som tipsaren sa; vanligt relä! Tacka Nyberg. {\rtf1\ansi\ansicpg1252 {\fonttbl\f0\fnil\fcharset0 .HelveticaNeueInterface-M3;} {\colortbl;\red255\green255\blue255;\red0\green0\blue0;} \deftab720 \pard\pardeftab720\partightenfactor0 \f0\fs34 \cf2 \expnd0\expndtw0\kerning0 \outl0\strokewidth0 \strokec2 \ } |
|
| Fick hjälp att montera xenon extraljus på min F11:a. Monterade 2st Hella innanför gälarna för en snyggare look. Var dock ganska mycket jobb då man blir tvungen att montera bort fronten på bilen men resultatet vart riktigt bra! | |
|
Hej Gjorde en tabbe idag när jag monterade en ledramp undertill på min F 11, lyckades skruva in en skruv i fotgängarskyddet så nu varnar den för fel i det systemet. Har tagit ur skruven och satt i kortare skruvar igen men varningssignalen säger kör sakta till BMW verkstad. Kan jag göra något för att få bort varningen eller vet ni om det går att "nolla" via verkstad! ? Eller måste det demonteras och något som behöver bytas!? Mvh en inte så nöjd Henrik |
|
|
Hej igen Hittade via realOEM.com att det sitter en sensorvire bakom nummerplåten och troligtvis är det väl den jag behöver byta. 609:- hos schmideman men de hade även ett reparationskitt förr drygt 200:-. Ska ta upp och kolla när jag orkar. Länk Länk En fråga om själva installationen, verkar vara några som monterat, har ni bild på vart ni tog styrströmmen ifrån!? Mvh Henrik |
|
|
Fn vad trist. Varnade för det tidigare i tråden. vart satte du skruven som träffade listen. Styrström tog jag vig kabelhärvan vid högra gångjärnet vid huven. Gul kabel med röd rand. Med vänlig hälsning, Stefan. Har bild på kabeln så posta ditt nummer så skickar jag bild om du vill. |
|
|
Tror var ordet, när jag demonterar så tar jag en bild på sensorn och lägger upp. Om jag tittar på sprängskissen så ska man nog ha lite otur för att träffa den. Om den verkar sitta i någon form av skåra så ska jag mäta och så skriver jag upp måtten vart sen sitter så kan misstaget förhoppningsvis hjälpa någon framöver. Men dröjer någon dag, är lite upptagen i helgen. Henrik |
|
| Tror ska vara trist:) Stavningskontroll:( | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.