|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| Hej, någon som har ett grenrör för turbo till E30 325? eller någon ritning på ett grenrör till en 325:a, eller någon som tillverkar och säljer?! hjälp mig, börjar bli nervös att inte kunna testa bilen innan vintern! | |
|
gör som jag, skar till en adapterplåt mellan topp och det upponervända grenrören o sen en liten adapter innan turbon /Per |
|
|
Måste man bygga grenröret så man har turbon vid sidan om ventilkåpan?? Går det inte att bygga grenröret så turbon hamnar nedanför istället? Ska själv bygga om till turbo i vinter i min e21:a men vill inte att turbon ska synas så lätt vid ev poliskontroll.. hjorten |
|
|
Dom lär nog upptäcka din turbo ändå om dom inte är helt blinda. Jag tyckte det vart skitsmidigt när den hamnar i höjd med ventilkåpan, lättmekat och enkelt med oljeretur och anslutningar mot ic o luftfilter. Det blir onödigt trångt om man sätter den längre ned. /Per |
|
| jevlar, vart har du satt din olje retur? och har du satt ett t-kors på oljetryckskontakten? | |
|
jevlar: Har du ingen bild eller ritning på hur det ser ut? |
|
|
får väl ta en bild imorgon på jobbet för det är fler som frågat efter. Jag var lat och drog ett 22mm rör runt framkant på motorn och ner i hålet som nivågivaren satt i. Funkar kanon och jag behövde inte förstöra blocket med ett hål. Lokala hydrauliknissen hade ett t-kors med rätt gänga (M12x1.5)för tryckkontakten och sen en slang upp till turbon. /Per |
|
| jevlar, tog du bort nivågivaren då? eller vart lede du ner röret? | |
|
Nivågivaren är borttagen och en fläns med rörstump sitter där istället. Tog några bilder på skrotet som ni hittar här: Länk det är dom som börjar på P822...... /Per |
|
|
Jevlar: trycker du genom lmm?? |
|
|
jag har om någon vill bygga bi turbo. två grenrör med relativt små turboaggregat hamnar jätte smidigt vidsidan av blocket. |
|
|
lmm är bortplockad, kör med ett megasquirt istället. /Per |
|
| jevlar: såg bilderna på länken. imponerad hur du har klämt ner allt, expandtions kärlet hamnade där det fick plats såg jag :-) Har du ens funderat på att hälsa på SBP? Är intercoolern från en s**b 9000? Nu är det många frågor på en gång! har du kompsänkt? hur? Vad laddar du? Vad är det för aggregat? | |
| E 30 cab: vet att ett turbogrenrör från en 324td passar till m20 motorn, delvis! den nedre raden av pinnbultarna sitter inte riktigt lika, men det kan man säkert borra om. | |
|
Klämt ner allt? jodu, satte dit det nödvändiagste och satte mig på huven sen.... Enda målet var att se om jag skulle få det att funka, ingen finish alls. IC från en 9000 ja. turbon är också saab från början, 15T #6, alldeles för liten egentligen men den var billig. Laddade upp till knappt 0.7 ifjol. Har inte ens lyft på ventilkåpan sen jag köpte bilen. Ska besiktiga i vår men känner på mig att turbon lossnat då ;) /Per |
|
| tl996r jo jag har redan ett disel grenrör, men tycker inte att det passar bra, gkorde en egen adapter platta mellan topp och disel grenrör, men tycker inte det såg nått snyggt ut så jag vill ha tag på ett fint grenrör som passar till Volvo 850r aggregat. | |
| e 30 cab: Då får du nog be någon svetsa ett grenrör om du inte bara vill ha funktion utan finisch oxå! kostar nog en slant! | |
|
Länk Där hittar ni turbogrenrör åt M20 och M10 maskinerna. Klicka på den blåa lilla knappen uppe i vänstra hörnet, så får ni det på engelska. |
|
| tackar för den sidan, någon som vet vad dom tar för grenrören till m20? | |
|
Jevlar du har mail! |
|
|
Hello Whole turbomanifold cost 500 euros and an turboadapter for stock manifolds cost 220 euros. Flange can be chanced for any turbo you need, normally garrett's T3 or T4 split flange. --------------------------------------- Pro Turbo Systems Oy Yhteistyönkatu 10 53300 Lappeenranta inte så värst billga för sina grejor med tanke på eurons kurs! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.