AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
7.400

Info om denna M5:a?

Sida 1 av 2
Kr
170
Krigge
M5 2007
Nån här på forumet som ägt den nån gång kanske?
19(!) ägare totalt så det är väl inte omöjligt.
Platinum Cars känns ju seriösa, en vän skall dit och kolla på den till helgen eventuellt!

Tack på förhand!
Kr
170
Krigge
M5 2007
Ooops....länken:
Länk!
fredde 7
Nu verkar det inte vara platinum cars som säljer utan ultimate cars som har ett annat rykte, inte det bästa.
Kr
170
Krigge
M5 2007
Oj igen, blandar alltid ihop dessa företag :)
Hursom är ju historiken inte den bästa, dock är dom duktiga att rekonda sina bilar och ta fina kort. Lätt att bli lockad.

Ska försöka styra in honom på nån annan, tyvärr är ju utbudet begränsat för tillfället....
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Ultimate Cars går ju länken till och de har väl ett sämre rykte?
ja
201
janne86
BMW 520 d Touring F11 -2011
Jo dom skrev just det Kane
Kr
170
Krigge
M5 2007
Han har hittat en ny bil som verkade ok:
Länk

Killen som ägde den nu verkade inte ha nån koll alls tyvärr. Hade letat i 1år efter en M5:a och nu säljer han den efter 3 veckor.
Visste inte vad det satt för utrustning i, -den är fullutrustad, har allt! Ehh,ok....
Kunde knappt historiken.
Köpte den av förra ägaren med motiveringen att om han inte blev nöjd kunde han ju alltid sälja vidare!!??
-Varför är du inte nöjd då?
-Ehhh jo jag är nöjd men det passar inte med en M5:a just nu för mig, för mycket grus och småbarn hemma?

Historien lät ju löjligt korkad och får en att bli misstänksam. Kan nån slå en Carfax på denna kanske? Inga originalfälgar tyvärr.
Hartge fälgarna är ju iaf betydligt snyggare än original fälgarna, men vet inget om bilen.

/Anders
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Verkligheten kom kanske ikapp ägaren, v10:an är tex otroligt törstig, ägarkostnaderna ganska höga generellt osv.

Ett tips om man ändå "letar" bil är att köpa 30 dagars fria carfax utdrag för ynka 249 kr. Sen står det visserligen inte så mycket i dem men man kan iaf se bes/ägarbyten/av/påställning på en sv-såld bil.

Med vänlig hälsning Peter
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Det finns många irrationella köpare och säljare, och det skulle inte förvåna mig om historien stämmer.
När jag köpte min x5 tog det mig 5dgr att inse att den inte alls var den bilen jag förväntade mig.
Kr
170
Krigge
M5 2007
Misstanken var befogad, kopplingen är rasad.....31k hos BMW gbg enligt ägaren själv.
Vad ska man råda till? Köpa bilen med dålig koppling och chansa på att man komma undan med ett byte av stödlagret?
Ki
14
Kitc
Bmw 120d
Bmw M5 Touring-07
Hej var kopplingen rasad på den svensksålda touringen ?

kan denna vara ett alternativ?
Länk!
platinum cars har ett bra rykte och 4 brukare verkar vara helt ok.
dock 2 brukare i år vilket kan verka lite skumt.
annars enligt carfax så avställd en hel del.
Kr
170
Krigge
M5 2007
Ja Touringen har kass koppling. Kan få hem en ny med svänghjul för ca 11.000:- ink moms men sen ska ju jobbet göras. Tror inte BMW gör det om man kommer med egna delar....
Den hos PC är för gammal och sliten för hans smak.
Ki
14
Kitc
Bmw 120d
Bmw M5 Touring-07
Ok tack för svar jag pratade med säljaren samma dag som annonsen kom ut
och han sa att det inte var något fel på kopplingen.
Trist att höra lycka till med letandet.
hur märker man att kopplingen håller på att ge upp på dessa bilar.
jag letar efter bil själv,men det blir nog inte köp detta år.
//
Mvh Krister
ri
1.027
richo
Tesla P85+ -14
318-88 350i(S62b50) Busbil
Hur fick ni reda på att kopplingen var dålig? Pinsamt av säljaren att inte berätta det direkt...:/

Mvh. Richard
Kr
170
Krigge
M5 2007
Han kände väl sig pressad när man började ställa frågor, han sa rakt ut att han ville lägga "korten på bordet" idag.
mr
36
mr_m3
BMW alpina B5s -08
Inget som hade märkts vid en ev provkörning?
Kr
170
Krigge
M5 2007
Beror ju helt på vilken köpare det är, finns nog många som inte hade märkt nåt.
Kan va svårt om man inte vet hur en SMG låda ska kännas.
Ki
14
Kitc
Bmw 120d
Bmw M5 Touring-07
Det är därför jag söker svar om hur man märker en dålig smg låda.
Har läst lite om klonk vid nerväxling och "slir" på högre växlar.
Letar min första m5 så man är lite mera försiktig.

Kr
170
Krigge
M5 2007
Nu kom den ut igen och det verkar som kopplingen skall (?) bytas. Frågan är ju varför man isåfall inte behåller bilen eller är ÄRLIG med en gång? Känns inte bra....

Kom ut en ny som verkar lovande i helgen, import, 1 ägare i tyskland. MEN återigen har han bara haft bilen i några månader, vad är det med folk vet dom inte vad dom köper eller??

Länk
St
1.200
Stilren
BMW 320dAX M-sport F34 -16

Krigge, dom kanske köper för att sälja..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.