|
Sida 9 av 9
|
|
|---|---|
|
Här är en film med en 550 som har 172M fälgar. Klart snygga: Länk |
|
|
Är på första längre resan sedan jag köpte min. Vilken underbar långfärdsbill 550 är! Är så otroligt nöjd med bilen hittills. Bjussar på en bild där den trivs som bäst! :-) Länk MVH Jimmy |
|
| Den ser riktigt snabb ut Jim. Längtar till 1 april då vi får ta ut vår racer igen. | |
| Suck. Två månader och en vecka kvar till 1 april nu. Snart får man ställa på pärlan 550:n igen. Har stor abstinens nu... | |
| Om du ber snällt så får du lov att ställa på den redan nu :) | |
| Nej. Vi har saltade, moddiga och kladdiga vägar i Falun nu. Vill inte köra på dem med 367 hk. Det ger liksom ingen körglädje. | |
|
Kimmo: Jag förstår dig helt, samma sak för mig. Mvh Stephan |
|
|
Ja sommar skall bli nice, har precis lackat om frontstötfångaren på min förra veckan och nu längtar jag efter att få testa mina nya 20" fälgar som jag köpte igår. :-) MVH Jimmy |
|
| Oj Jim. 20 tum. Det blir nog fint. Vi vill se bilder. Vad blev det för fälg? | |
| Hamann PG3 | |
|
Storyn fortsätter... typ. När jag köpte 550:n i Tyskland fanns det en "översättare" med i bilden. Det berodde på att säljaren inte pratade engelska så bra. Nu är det så att översättaren har hört av sig till mig. I mitten av mars kommer han till Göteborg och skall köpa sig en bil som han ska importera till Tyskland. Han undrar vart han ska få tag på exportskyltar i Sverige. Är det någon på forumet som vet det? Skriv gärna en rad. |
|
|
Hittade detta på Porsche-klubben... "Nästa problem, eller utmaning om man väljer att se det så, var att Sverige inte har några exportskyltar. Hur få ner bilen på bästa sätt? 1. Låta köparen köra den hem på "dina" skyltar? Nej, då krävs det verkligen att man har tillit till köparen, och tänk vilka diskussioner med försäkringsbolag om något skulle hända... 2. Sätta den på en biltransport? Nja, minsta skråma som skulle uppstå på bilen, som var totalt original, skulle drastiskt sänka värdet. Att transportföretaget har försäkring och skulle bekosta omlackering av skadan hjälper inte i detta fall. 3.Ta ner den själv - antingen köra eller ta den på släp." |
|
|
Sverige har visst exportskyltar. De heter interrimsskyltar och är röda. Länk ------- //Lövet |
|
| Problemet med interimskyltarna är att den som skall ha skyltarna måste ha en adress i Sverige. De skickas inte utomlands. Köparen bor ju i München och har ingen c/o-adress i Sverige. Alternativet blir då enligt ovan. | |
|
På Transportstyrelsens hemsida framgår detta om tillfällig registrering: "Vid tillfällig registrering får fordonet ett nytt registreringsnummer. Transportstyrelsen skickar beslutet om tillfällig registrering, registreringsbevis och särskilda registreringsskyltar till den utländska köparens svenska adress. Den utländska köparens svenska adress ska anges på ansökningsblanketten för tillfällig registrering." Länk |
|
|
Såg denna på Ebay igår. En F10 2011 550 med manuell låda. Coolt är bara förnamnet: Länk |
|
|
När jag sålde på export till Tyskland lät jag köparen använda de svenska skyltar. Jag har vid två tillfällen kört hem på den tyska säljarens skyltar. Bland annat bilen som återexporterades till Tyskland. Den andra gick på export till Norge, men där hade den norske köpare norska handlar/tillfälliga/interims skyltar med sig. Antingen får väl tysken ha med sig gula skyltar, låta honom använda de svenska, låta honom bli inneboende hos säljaren eller göra upp affären i Helsingborgs hamn/Helsingör där han lagligt kan använda de gula skyltarna. Mvh Stephan |
|
|
2 april idag... Så här ligger det till. Tyvärr kommer jag att lägga ut 550:n till försäljning idag. Orsaken är att jag å sambon inte riktigt kommer överens om bilens vara eller icke vara. Jag har inte heller degen att äga bilen till 100%. Därför får den gå... Tråkigt men sant. Vad kommer jag att begära? 6 530 mil sedan ny. Årsmodell 2008. 2 ägare sedan ny. Priset blir en kvarts miljon + 5 000 kronor, dvs. 255 000 kr All info om bilen finns i denna tråd. Blocket-annons sätts ut ikväll. Länk Vet inte om crew på sidan ser detta men om ni gör det ska ni veta att detta inte är en försäljningsannons utan bara info till de som läst tråden sedan den startades. |
|
| Tråkigt att höra. :-( | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.