|
Sida 8 av 9
|
|
|---|---|
|
Kimmo, jo faktiskt.. lustigt :) /Anders |
|
Lasse Karlsson |
Kimmo! Nej!, det är inte den. Min nya hade legat ute för ett tag sen, sen försvann den för att åter komma tillbaka för ett par veckor sen. Låg ute kanske 5 dar, innan jag åkte och tittade, och jag la handpenning direkt, så då tog han jag köpte av ,bort den från Blocket direkt Några har gissat åldern på den, och trott det varit en typ 09-10, skicket är kanon, för en snart 8 år gammal bil. har bara haft den 2 dar, men "sjukt" nöjd så här långt! Bilder kommer å det snaraste! HA DET! modolasse |
|
Det verkar vara en liten 550-boom på Autopower. Kul att fler hittar denna bilmodell. De är ju riktigt prisvärda nu. Snäppet under M5 till en bråkdel av driftskostnaden... Vi väntar med spänning på dina bilder modolasse. |
|
| Min 550 är till salu om någon är intresserad så vi tar det via PM i så fall. | |
| Såg 'din' blå på blocket Lasse när den var ute i sensomras. Verkade som en väldigt elegant vagn av bilderna att döma. Det utökade lädret var ju kalas. Verkar som du gjort en god affär. Grattis till en härlig bil! | |
|
"boom" är väl lite att överdriva för att två pers. köpt 550 men det är onekligen roliga bilar. Vad är det som du har Zog? /Anders |
|
| Anders: Tre personer är det allt:). | |
|
Nu glömde jag ju bort Roffa som köpte den svensksålda Imolaröda 550iAM LCIn Länk En av fem Imolaröda 550i. Länk |
|
| 4 stycken = liten boom... | |
|
Jag har noterad att det tar tid innan värmen kommer i min. Har ni liknande erfarenheter eller bör man felsöka detta kanske? MVH Jimmy |
|
| Jag blev förvånad när värmen kom så snabbt i vår 550. Snabbare än i Volvon faktiskt, hur det nu är möjligt. | |
|
Vad är snabbt i minuter? MVH Jimmy |
|
|
Jag har ju inte klockat tiden i minuter och sekunder. Under vilka förutsättningar upplever du det du skriver? Kallstart, dvs. bilen stått ute hela natten i kylan utan motorvärmare osv. Beskriv omständigheterna lite bättre. |
|
| hej vilket var första året 550 kom. när kom motoruppgraderingar osv. janne | |
|
Helt kall bil - tycker det tar ca 15-20 min innan den ger ordentlig värme. Tycker det verkar väldigt segt så jag lutar på att undersöka saken. Fanns dock inga felkoder i bilen men det kanske kan vqta nått ändå, kanske duo ventilen pga att den stått mkt? MVH Jimmy |
|
|
Kompletterar.. På tomgång - dåligt tryck och ljummet men varvar man upp till 2000 rpn märks klar skillnad direkt. MVH Jimmy |
|
| Personligen tycker jag inte det är så lång tid. Det är förmodligen en hel del vatten som skall värmas upp innan den kan avge ordentlig värme. | |
Lasse Karlsson |
Hallå BMW-älskare! Nu har jag äntligen fått in lite bilder på nya "pärlan"! Finns i Galleriet under mina bilar! HA DET! modolasse |
|
Fick tillbaka min från verkstan idag där de felsökt varför värmen tog sådan tid. Visade sig vara en cirkulationspump som lagt av. Grym skillnad nu med den nya pumpen, värmen kommer väldigt snabbt! :-) MVH Jimmy |
|
|
Det där ska vi komma ihåg Jim Profit. ModoLasse. Fin bil du har. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.