AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
29.598

Vilken 550 touring m-sport skulle ni välja?

Sida 6 av 9
Ki
539
Kimmo
Clio RS -03

Tack så mycket.

Jag måste tacka alla jättemycket som kommenterat tråden. Utan era kommentarer hade jag inte fått den information som jag hade behövt för att kunna dels, välja bilen i Tyskland och dels kunna genomföra själva köpet med allt vad det nu innebär (läs pappersexercis).

Det är precis det här Autopower ska användas till, att räta ut osäkerheter. Det har ju jag fattat i och med att jag "fiskat" efter era kommentarer i tid och otid.
_m
274
_martin_
BMW 523iA LCI M-Sport Touring -07
Ser fram emot bilder på denna pärla ;)!!

/Martin

//BMW-För dig som älskar att köra
Problemet när man köper och äger premiumbilar som en 550 så har man rätt svårt att köpa eller bara köra "vanliga" bilar.

Kommer ha svårt att köpa något under 400 hk nästa gång känner jag efter att ha ägt en 550 och det börjar ju mattas ut med valmöjligheter när man kommer upp i de nivåerna.

Är inne lite på en 760 nästa gång alt en E63 AMG om man skall vara "otrogen".
Ki
539
Kimmo
Clio RS -03

Zog: Det var väl precis det som var mitt problem. Jag ville ha en bil som påminde om Alpinan och fick söka i 3 år innan jag hittade en liknande bil som fick plats för oss 4 + bagage...

550:n kommer att stå avställd över vintern. Kommer inte att köra den under perioden "saltade vägar" och snömodd. Den tas ut först när vägarna börjar torka upp igen.

Under denna period kommer vi att köra Volvo 945 Turbo -98. En riktigt bra bil faktiskt för oss som renoverar hus nr 2.
Ki
539
Kimmo
Clio RS -03

Nu så har jag lagt ut några bilder på Garaget på 550:n. Håll till godo...

Länk

Så småningom blir det några gemensamma bilder tillsammans med Alpinan...
No
361
NordicX
BMW X3 2,5i -05
Volvo 142 DL-74
Ser kanon ut Kimmo, kul att även fina bilar hittar hit!
Ki
539
Kimmo
Clio RS -03

Det finns asfina bilar i Tyskland, problemet är att vi är snåla och inte vill betala för de fina bilarna...
Ki
539
Kimmo
Clio RS -03

Nu ska jag knyta ihop säcken med 550:n. Idag fick jag äntligen de nya svenska registreringsskyltarna. I fredags blev bilen godkänd på Bilprovningen med blanka papper. Det gäller både regbesiktningen och den vanliga besiktningen. ASSKÖNT!

För att fira det har jag lagt ut 3 nya bilder på åket. Håll till godo:

Länk
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Härligt!

Inga tankar på att byta till 172M?

----
BMW CS/SC #6212
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Ser bra ut!

Håller med Narvselius, 172M lyfter bilen ordentligt. Var själv inne på dessa men valde till slut M6 Länk

De 135M som satt på kör jag som vinerfälgar så ser bilen helt ok ut hela året :)

___
//Ulf
Ki
539
Kimmo
Clio RS -03

De som sitter på är ju rätt snygga. Däremot hade jag funderingar på om M5:ans fälgar skulle passa:

Länk

Sedan har jag ju givetvis funderingar på Alpinafälgar:

Länk
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Fälg 166M Länk finns till både M5 och M6 och det är faktiskt så att de som är till M6 passar perfekt till E61 medan de som är till M5 kan sitta lite tight innåt så en spacer kan då behövas för att slippa skrap samt att det även ser bättre ut. Jag kör ET12 fram och ET17 bak på mina fälgar som har samma dimension som 166M.

___
//Ulf
Ki
539
Kimmo
Clio RS -03

Ulf. Har du en bild på din bil så att jag får se hur 166M blir på en 550?
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Jag har inte 166M utan M6-kopior. Bild finns ovan samt fler här Länk

___
//Ulf
jag tycker du ska köpa 172M som är snyggaste fälgen på en E61.

/Anders
Ki
539
Kimmo
Clio RS -03

Vi får se framåt vårkanten.
Här är dock några fina bilder på 172M fälgar:

Länk
jh
1.252
jhellstrom
BMW 520D Touring 2012
Jag röstar också på 172M fälgar.
Kimmo>> Jag är intresserad av bilen på Carlia och har skickat dig powerpost, hade varit kanon om du kunde berätta lite om den.

MVH Jimmy
Ki
539
Kimmo
Clio RS -03

Ser ditt meddelande nu Jim. Loggar in och svarar...
Tack, du har fått ett till nu! :-)

MVH Jimmy
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.