AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
29.603

Vilken 550 touring m-sport skulle ni välja?

Sida 4 av 9
Ki
539
Kimmo
Clio RS -03

Det jag väntar mig är en bekräftelse på att servicebokens stämplar är riktiga, inget annat. Visserligen är serviceverkstaden välkänd.
Kimmo: Du får kontakta din BMWhandlare/BMWverkstad och be dem kontrollera garanti och servicehistorik i ISPA. Du kommer inte få ett smak på carfax annat än bilen är tillverkad 2007-09 men det var ju inget nytt:)
Ki
539
Kimmo
Clio RS -03

Det borde jag ju kunna göra innan köpet, dvs. jag och Mr. Radic åker till en BMW-verkstad i München och gör det.
Kimmo, jag fick precis ett bytesförslag på en 550iT svensksåld 2008 6100 mil. Kan det vara intressant som ett alternativ?

/Anders
Ki
539
Kimmo
Clio RS -03

Manuell eller automat?
Ki
539
Kimmo
Clio RS -03

För övrigt kan jag säga till er andra att jag har bokat flygbiljetten till München nu.

Jag har bara LITE höga förväntningar...
Ki
539
Kimmo
Clio RS -03

Med känsla:
Glömde ju en annan fråga. M-sport?
ri
1.027
richo
Tesla P85+ -14
318-88 350i(S62b50) Busbil
Lycka till! Tror du blir nöjd med den bilen.

Själv köpte jag en M5 touring i Milano i början av 2013. Körde hem och det var riktigt trevligt att köra med sin nya älskling, så det rekommenderas att köra hem själv. Är lite smått avis och samtidigt kluven... Jag skulle vilja ha både en manuell 550 touring och en smg M5 touring! Båda är riktigt bra på men på olika saker.

Mvh. Richard
Sportautomat, M-sport, rattvärme, larm, automatisk baklucka, panorama, komfortstolar, stolsvärme bak, adaptiva ljus, navi prof, Bluetooth, HiFi DSP, mm. Sent tillverkad 2008-07, trafik första gången 2008-10, 6100 mil, tre reg ägare. Svensksåld.

/Anders
Ki
539
Kimmo
Clio RS -03

Hade den varit manuell hade den varit riktigt intressant men nu blir det en manuell. Sportautomat? Är det med paddlar på ratten?
Det finns endast en svensk-såld 550iT/6 LCI, en Spacegrau-09 utan navi, men med M-Paket, den hade rullat 9000mil i maj. Det är den enda 550iT/6 LCI som finns i Sverige. Din blir nummer två Kimmo!
Ki
539
Kimmo
Clio RS -03

Jag är djupt imponerad av din koll Stephan735.

Givetvis hamnar 550:n på Garaget om det nu blir affär. Jag är en person som inte tar ut något i förskott...
Ki
539
Kimmo
Clio RS -03

Hello.

Jag fick detta på mailen:

"One more information about the 550i, till now Mr. Radic received only one Key for the Car and waiting from first owner to find the second key. So it could be possible that the second key could not be found, then you have to order in Sweden a second key if you need."

Jag har sagt att föregående ägare fort som f-n ska leta reda på den andra nyckeln. Den finns i Frankfurt och jag kan köra och hämta den på vägen hem. Hur troligt är detta egentligen? Vad kostar det att skaffa en ny nyckel samt att koda om den andra? Jag har sagt att jag vill åka till en BMW verkstad med båda nycklarna för att göra ett serviceutdrag innan köpet så att jag kan försäkra mig om att det inte är något fuffens med i bilden. Blev deras svar att nyckeln var borta då det är något fuffens med bilen? Är jag paranoid?

Emotser snabba kommentarer.

_m
274
_martin_
BMW 523iA LCI M-Sport Touring -07
Skulle nog föredra att åka förbi en BMW verkstad och få nya nycklar och ett kvitto samtidigt på att allt är ok ...finns tyvärr så mycket skojare att man måste vara lite skeptisk vid frågetecken! Känns nog bättre att köra hem också utan att slippa sitta och ha nyckel bryderier i huvudet istället för att ha full njutning i huvudet istället ;)!

/Martin

//BMW-För dig som älskar att köra
Ki
539
Kimmo
Clio RS -03

Jag kollade upp stämplarna i serviceboken idag. På firmans hemsida finns ett foto på serviceboken. Via vår lokala BMW-handlare kollade vi upp servicetillfällena och allting. Allting stämde till 100%. Skönt.

Har även kollat upp nyckelproblemet med mitt försäkringsbolag. Det blir nog inga problem med nycklarna. Dock ett problem man önskat vara utan.

Bilen kommer att vara helförsäkrad under hela färden hem från Gööörmany. Det är också skönt. Ville inte köra genom Tyskland med enbart trafikförsäkring.

Så, på söndag klockan 9,15 landar jag i München och blir där hämtad med 550:n så att jag kan kolla upp bilen inför måndagen.

Dessutom, jag sa till firman att det var synd att komma till München så tätt inpå oktober då Oktoberfest ska äga rum. Då säger killen att den börjar nu på lördag... Sikken otur...
gr
1.036
groggyfroggy
Alpina D3 Biturbo e90
Land Rover Discovery LR3
Mercedes-Benz R280 CDI Optituning
HÄRLIGT! Skål!

(och ett trevligt resereportage med bilder vill vi ju alla ha!)
Ma
650
Mats Landh
e61-06
Rover Mini Cooper-92
Grattis och lycka till till en förhoppningsvis kanonbil. Makalös komfort och kraft i dom där kärrorna. Hovrade fältet i våras/somras till svärfar och provkörde då nåt ex.
Bara upplevelsen av oktoberfesten är ju ett minne i sig, och då veta att du ska resa hem i 550 är ju galet bra. Lyckad kombo. Bromsa in i samhället Burg i norraste delen på vägen hem och bunkra lite dricka inför vintern.

Väntar spänt på din rapport efter hemkomst. Kul!
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Är också i München i helgen. Håller ett öga öppet efter din bil ;)
Ki
539
Kimmo
Clio RS -03

Tack för lyckönskningarna.

Jodå, det får allt bli ett längre repotage med bilder och information.

Sim. Kika efter min bil. Dock blir det svårt då bilen befinner sig lite utanför stan. Vilket hotell ska du bo på?
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Hotel Novotel München Messe. Kör till DK på måndag :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.