|
Sida 3 av 9
|
|
|---|---|
|
Du har mitt fulla stöd, bara att åka ner och handla! Man ångrar bara saker man inte gjorde, det här verkar vara en riktigt fin bil med rätt färgsättning och utrustning, bara att slå till! |
|
|
Tack NordicX. Det är bestämt att det blir den. Nu återstår bara en flygresa till södra Tyskland för att titta på bilen och om allting ser bra ut, betala bilen. Vet ännu inte om jag ska fixa en trailer som hämtar bilen åt mig eller om jag kör den hem. Ska räkna på det. Egentligen saknas en sak på denna bil och det är en anhängerkupplung. |
|
|
By the way. Jag förbereder mig för att ställa in 550:n i garaget. Därför åker min Tii ut. En raritet när den är i ordninggjord: Länk |
|
|
Drag är nog det enklaste tillbehöret att eftermontera, jag köpte ett till E61 på www.bildelsbasen.se, finns även nya på ebay.de för en billig peng. Dubbel i är alltid kul, har haft en sån motor i en 320 med en schrick kam i, gick rent varannan vecka ungefär men då sjöng den fint! Du kör väl hem bilen? Kolla dina pm! |
|
|
Ska kolla mina PM efter att jag blivit PRO igen. Vi får se hur jag gör med körningen hem. Ska räkna på kostnaderna mellan att traila hem bilen och köra hem den. |
|
|
Hur gör du med pengarna betalar du kontant, kort eller överföring? Vid överföring måste man oftast vänta på att pengarna kommer in och det tar minst 1 dag det blir hotell och grejer i budgeten. |
|
|
Om man är modig tar man med sig kontanter men 250 000 kr i plånboken blir ju en del... Dessutom fick jag av bilfirman höra att man måste registrera pengarna hos myndigheterna innan man åker över landgränsen. Helst vill jag bara casha och sen åka... Vi får se. |
|
|
Det är både korkat och idiotiskt att resa med så mycket pengar kontant. Det är dessutom rätt så mycket sämre kurs med kontanter än banköverföring. Det finns ju idag även snabbare betalningsöverföringar. Köper men dessutom en ny bil så är ju i värsta fall kostnaden för en hotellnatt överkomlig. /Anders |
|
|
Det du spara på en bättre kurs vid överföring gör att du kan bo på hotell en vecka och ändå gå på plus. Någon extra dag i södra Tyskland är aldrig fel. Är det nära München så gör ett besök på BMW Welt. ___ //Ulf |
|
|
Det roliga är att tyskland är ett av de ställena där man kan betala kontant hos en bilhandlare. Men jag själv hade inte gjort det men känner folk som pröjsar kontant utan utnyttjat dagarna där dere. Det finns väl inga krav på att registrera pengarna i landet, hur går det till? |
|
| De två senaste inläggen tar jag till mig. | |
|
Mer än €10.000 ska registreras hos tullen. Oklart hur processen är, skulle aldrig komma på tanken att använda kontanter. ------- //Lövet |
|
| Det blir banköverföring. Det skiljer 14 504 kronor mellan banköverföring och cash. | |
|
Jag har slagit bilens Vin-nummer på www.carfax.eu och får där ett felmeddelande om att det är fel vin-nummer. Bilen existerar inte i deras databas. Varför blir det så? Testa själva. Vin-numret är: CT94015 |
|
|
Det där är inte det kompletta vin-numret ------- //Lövet |
|
| Testa med WBAPW51010CT94015 | |
|
Samma sak med det långa win-numret. Har det betydelse att bilens enda ägare är BMW Leasing? Därför syns ingenting på Carfax,dvs. det är en "internbil". |
|
|
Carfax har väldigt lite data överlag på bilar som säljs i tyskland. Vet inte vad du väntar dig i rapporten. Är du van vid USA data lär du bli besviken. ------- //Lövet |
|
|
Vad menar du med att det skiljer 14k mot cash att det blir 14 k dyrare med en banköverföring? Någon som betalat med kort? |
|
| Nej, det blir 14 500 kronor billigare med banköverföring än om man plockar ut degen på Forex. I min kalkyl har jag använt växelkursen från Forex. En positiv överraskning. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.